Till alla med tungpiercing!
Vad har ni för material i ert smycke?
Stål, titan, plast, en kombination eller kanske något annat?
Skriv gärna längd på stav och storlek på kulor också :))
Stav: Titan 1,6 x 12mm. Kulor: Plast 5 mm
www.kickemcattery.se
Kirurgiskt stål 1,6 x 14 mm. Kulor i samma material på 5 mm
Titan 1,6 x 12mm kulor i titan st. 5mm.
Just nu: Kirurgiskt stål 1,6 x 13mm. Kulor 4mm stål.
Titan tror jag att jag har, sen 1,6 + 12mm och kulorna är nog på 5mm dem. :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag hade titan, 10mm stav & 1,5mm kula :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Stålstav med plastkulor som jag byter ut med jämna mellanrum av hygieniska skäl.
Stav 2mm kommer ej ihåg längden, kulorna är väl kanske 3mm en hel och en halv.
≧◔◡◔≦
1,5 mm kula??? :)
www.kickemcattery.se

5 mm kulor, titan och en så kort stav jag kan ha så att det är bekvämt, 12 mm kanske… annars drar jag den på tänderna : )
Hade plaststav i 3 år men har nu bytt till titan, 14mm med en 4 och en 5mm kula. Bytte från plaststaven då den blev missfärgad (kändes väldigt ohygienisk väldigt snabbt) och jag hade alldeles för lätt för att tugga på den vilket jag inte gör med den jag har nu.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#8 Oj, nej, 5mm, tänkte på min läppstav.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#10 Men plaststav måste ju varit skonsamt för tänderna, eftersom tänderna inte går sönder om du biter på plast? Annorlunda är det ju med titan och stål :P
Vad är det för material på kulorna då?
#12 Jo, staven var skonsam för tänderna att bita på, frågan är hur hygieniskt det är när man gått och tuggat på den i flera år. Nu när jag har titanstav så biter jag inte på den alls just för att det känns så hemskt för tänderna. Kulorna har varit titan hela tiden.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#12 De plastkulor jag har haft har varit tillräckligt hårda för att man ska kunna bita av en tand även med dom om det vill sig olyckligt.
#13 Jo, det kan jag tänka mig är nackdelen.. att man råkar bita i den så det blir ett litet jack och så samlas det smuts däri så småningom. Inte så fräscht det heller ;P
#14 Jaha oj.. ja, det kan ju hända också. Tänkte mer generellt sätt när man jämför t.ex stål med plast så tänker man ju automatiskt att stål är hårdare.
#15 Ja, plast är ju mjukare, men tillräckligt hårda för att spräcka en tand.
Det finns väl gummikulor också, de kan nog inte spräcka tänderna.
#16 Jasså, finns det? Spricker dom inte när man skruvar i kulan för hårt då? En plastkula jag skruvade på gjorde nämligen det, men den rörde jag bara och så föll den i bitar så det var väl bara dålig kvalité egentligen.
Dock har jag aldrig sett gummi till piercingsmycken nån gång? :P
#17 Har ingen aning om hur dom fungerar, har aldrig haft det själv :)
Putt
16. 1,6 och 5 mm kulor. Har ganska stor tunga XD
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Jag har en stav i kirurgiskt stål 1,6 x 10 mm. En kirurgiskt stål kula på 5 mm och en kula med logga på ca 7 mm
Har stav i titan 1,6 x 14 mm. en kula i titan 5 mm(tror jag, annars är den 6 mm) och en i kirurgiskt stål med motiv 6 mm. Funderar på att byta till en 12 mm stav för jag tycker den glappar lite för mycket.
💣
#22 Har du någon aning om 6mm är standard för motiv"kulor"?
#23 har tyvärr inte en aning. Men det brukar ju stå, och annars får man väl fråga om storleken. Har en annan motivkula liggande i något smyckesskrin som är mycket större(8mm tror jag), men den var obehaglig att ha.
💣
Alla ni som tagit Tungpiercing, har ni känseln och smaken kvar :P Eller är det bara en myt?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
# Jag har precis all smak och känsel kvar och tycker inte att dt är någon skillnad! Om jag inte minns fel så finns det någon tråd om det här inne, sök! :)
#25 Smaken är mängder av små smaklökar på hela tungan och är även sammkopplat till näsan. För att tappa all smak skulle jag gissa att man måste få en så kraftig infektion att något riktigt allvarligt drabbar hela tungan.
Har aldrig hört att känseln skulle drabbas.
Så länge man gör det på en proffesionell studio och följer skötselråden så är tungpiercingar relativt lättläkta.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack båda två!
#25 smak och kännsel finns alltidkvar om man inte har gjort något alvarligt fel
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
#29 Skönt att höra! Man vill ju fortfarande kunna känna den ljuvliga smaken av kladdkaka även med en piercing i tungan