Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5310 ggr
Ellenfyrkant
0

Dölja smiley?

Finns givetvis en uppsjö olika piercingar man blir sugen på… Och det slutar aldrig! Men har läääänge vart sugen på smiley, eller tyckrt det vart snyggt men har slage av den där tråden uppe i käften så har alltid tagit förgivet att smiley är en omöjlighet för mig. Så tog jag en närmre titt i munnen idag och inser att fliken man piercar finns kvar men den där långa tråden som går mot läppen är avslagen, men borde inte vara något hinder egentligen? Bara jag som inte haft koll på hur det ser ut där inne.

Har läst lite och ser att den håller i typ ett år, vandrar den ständigt nedåt eller? Är det snarare regel än undantag??

Vad ligger den på i pris ungefär? Kan tänka mig runt 500-600 som det mesta annat?

Och till min största fråga, går den att dölja som nyläkt? Syns den om man t.ex. tar en kort stav i början? Behöver kunna prata utan att den syns… Och växer den snabbt igen om man plockar ur den trots att den är någorlunda läkt? Det är nämligen så att jag har ett jobb där jag inte får ha synliga piercingar och har tänkt behålla det jobbet. Flört

Mvh Ellenfyrkant

Salish
0

Nu har inte jag smiley, än, men jag vet att man brukar få en ring (där jag tänkt göra den får man en ring med flatdisc-kula). Men den syns inte så länge du inte ler. På vissa syns den mer än på andra, beroende på hur mycket av tandköttet som syns när man ler.

Ellenfyrkant
0

#1 Förstår det, det snyggaste är ju en liten BCR tycker jag. Men jag har gåvan att le både ofta och stort. ;) Men kanske borde gå att be piercaren om ngt minimalt smycke till en början. Kanske skulle kika in på en studio och be dem titta på munnen å höra lite. :)

Mvh Ellenfyrkant

Salish
0

Ja, det är jättesnyggt! Längtar tills jag kan göra en! Jag är också en sån där som ler med tandköttet. Men så länge du tänker på att inte le för stort går det nog bra!

Ellenfyrkant
0

Bra sugen alltså… En till fundering jag har är om smiley brukar orsaka mycket tandskador, då på framtänderna? Jag gillar mina tänder och har inte tänkt byta ut dem. ;)

Mvh Ellenfyrkant

Salish
0

Jag tror att det kan orsaka tandskador, men det beror väl också på hur du sköter tänderna. Jag tror att man måste vara mer noga med att sköta tänderna och och tandköttet när man har en smiley.

mandariiin
0

det är jätte vanligt att dom vandrar och håller ca 1 år. (jag har gjort min 5 gånger pga att den vandrat ut)

beroende på hur din min ser ut så kan det gå att dölja. jag kan inte det. min syns jämt, oavsett vilket smycket jag har. när jag jobbade på mitt förra jobb och inte fick ha synliga piercingar var jag tvungen att ta ur den.

munnen läker otroligt fort och det går inte att ha ur den för att sen sätta i den igen efter några timmar. sen beror det ju iofs på hur din kropp läker. jag kan vara utan min i max 2 timmar.

när det gäller tandskador så beror det även där på hur din mun ser ut. men väljer du en bra och kunnig piercare så placerar domm den rätt för att få så lite skada som möjligt på tänderna.

emseli
0

jag gjorde min smiley för 3 år sen och den sitter fortfarande i. den har vandrat lite men sitter fortfarande i.

jag har en hästsko i som syns när jag ler stort men har funderat på att byta ut till en o-ring (eller vad det heter, bcr utan kula) pga att tandköttet gått bort lite. inte mycket men tillräckligt för att jag vill byta smycke.

för att dölja den så mycket som möjligt är ju en stav bäst, dock kommer du nog att få en bcr under läkning. läkningen går ju dock så snabbt att du nog hinner byta till en stav innan folk märker att du har en smiley.

plocka ur den har jag aldrig gjort, är rädd att inte kunna sätta i den på egen hand sen haha. men som sagt, munnen läker ruskigt fort så det är bäst att låta den sitta kvar så gott det går.

lycka till!