Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 6283 ggr
theraphosa
1

Ni med brosk piercingar

Jag har alltid vart sugen på att pierca brosk delar av örat men aldrig vågat, känns som att om de väl blir en inflamation så blir de ruskiga och svårläkta sår. 

**Så jag tänkte fråga, hur många här inne har hafft problem och hur många har inte? Nått super tipps på hur man undviker inflamation?

**Är intreserad av att göra indrustial, tragus eller daith.

Nått då jag har tänkt på är att jag har långt hår (alltid utsläppt), andvänder hårsray osv och sånt kan vell påvärka och göra så backterier trivs, borde man då ha uppsatt under den första perioden av läktiden?

Salish
0

Jag har en helix, och den krånglade mycket i början, för att jag bytte till en ring för tidigt. Sedan fick jag det smycket utbytt mot ett längre, nu krånglar det inte, men det har inte läkt. Hade själv långt hår när jag gjorde den och hade det ofta utsläppt, men jag började ha uppsatt hår mer (delvis också för att jag ville att den skulle synas). Sen klippte jag håret kort. ^^ Hårspray ska du nog undvika, eller täck för piercingen. Känns inte speciellt bra att få kemikalier i en oläkt piercing. Så mitt tips är att tvätta med koksaltlösning 1-2 ggr om dagen (har slarvat med det den senaste tiden) och byt inte smycke för tidigt! Och byt inte själv.

Karmatarerskanise
1

Jag fick en infektion i min industrial efter några dagar. Fick ta ut den. Smärtade något fruktansvärt.

[WickedAlly]
0

Jag har fem broskpiercingar; tre helix, en conch och en tragus och ingen av dem har krånglat :)

Har också långt hår men av vana så är det för det mesta uppsatt, så där kan jag inte vara till hjälp. Dock skulle jag också undvikit hårspray, dumt att chansa :)

emseli
0

jag har en helix och en rook. helixen gjorde jag med pistol när jag var ung och dum. har alltid krånglat…

rooken har funkar finfint, gjorde ont så in i bomben men sjukt snygg!

pilla inte, saltlösning, inte tvätta för mycket, täck över hålet när du sprejar håret, skölj extra i duschen (speciellt om du tvättat håret för att få bort schamporester). det finns mycket man kan tänka på. sunt förnuft helt enkelt!

Allt2
0

Jag hade allvarliga problem med min helix, 2a eller 3dje dagen svullnade mina lymfkörtlar upp dakom öronen och det fortsatte sedan ner till lymfkörtlarna i halsen och jag hade 40 grders feber. Men jag gav mig inte och tillslut gick inflamationen över.. Jag kan dock fortfarande få sårvätska ibland som kommer ut, och det har gått ca. 8-9 månader. Kan ha varit ett dåligt val av piercing studio också! Men örat(brosk) enligt många är ett svårläkt ställe då det är dåligt m. cirkulation

EmyJ
0

Hade en conch i 8 månader men den ville aldrig läka ordentligt och krånglade fram och tillbaka så den fick gå i graven.

www.kickemcattery.se

[Eraj]
0

Har en tragus och den har aldrig krånglat. :)

Henrik93
0

jag har en conch, är ca 3 veckor gammal. Duschar den med vatten och ibland lactacyd (mild tvål). Ingen varbildning alls och den är bara lite öm när jag rycker i örat. sådana hemska infektioner som du menar är nog hemskt ovanliga också, och det ska nog till att du varken tvättar eller låter bli att ta på den hela tiden:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

theraphosa
0

Hmm, de känns som att de är lite 50/50 att den läker fint. Men lite krångel i början kanske man får räkna med? Jag ska våga min på en tragus efter sommaren =)

#2 Syn ärren mycket?

Allt2
0

#8 Jag tvättade min som man skulle och pillade inte på den. Men eftersom att den blev infekterad så pass tidigt tror jag att det handlade mer om piercing stället än själva eftervården.

#9 Se till att ha bra fakta om studion du går till! så tror jag inte att det är några större problem!

theraphosa
0

#10 okej! Jag hade isf tänkt east street piercing (stockholm), dom är grymma, har gjort alla andra där.

Allt2
0

#11 Ja det låter bra! :) Själv tänkte jag i fortsättningen köra på CALM vid mariatorget, sjukt bra där också ^^ , gjorde min tunga där :).

hjartelyckanskaniner
0

Har både helix och tragus. I början så gjorde det lite ont att sova på den sidan jag hade piercingarna på men efter ett tag när de läkt så är det inga problem. Har tagit tragus 2ghr tidigare. En gång med pistol vilket var otroligt dumt. Smycket var för kort så hela smycket gick igenom flirpen. Vaknade av att det gjorde kupiöst ont i örat och såg då att smycket var halvvägs igenom så det var bara att fortsätta att dra ut smycket. Hade ett stort hål i örat då. Sen gjorde jag den med nål istället men den ville inte riktigt läka. Hade en ring i och det var alltid en massa sårvätska som gjorde att smycket fastnade. Men nu är allting superbra! Har ett smycke för en ögonbrynspiercing till min tragus nu och guldring till helixen :)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Moa1994
0

Jag har en helix som mamma gjorde. Den läkte jättesnabbt o jag har aldrig haft problem eller ont..