Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2293 ggr
Emelie__
0

Någonstans ? :/

Hej hej … Vet ni någon peircare som peircar navelpiercing på dem som är 14 ? Vart ligger de ? Lätt o hitta ? Skulle vara toppen i närheten av Växjö eller i växjö .. Tänkte ta på finns tato men de sägs att de inte är bra där … Tack i förväg ;)

[WickedAlly]
0

Enligt din profil är du ju 13 så om du ändå ska vänta ett år kan du lika gärna vänta två och få en snygg piercing som du blir nöjd med :) 

Jag vet att det suger att vänta, suger stenhårt men i 99% av fallen så är det värt det i slutändan :)

Henrik93
0

vem har sagt att hon fyller 14 om ett år?

Att få en snyggt placerad piercing beror inte på kroppen.

Men till viss del håller jag med om att du ska vänta, då man tar många beslut som man senare ångrar senare i livet. Tex jag som piercade min läpp som 14, den växte jag ifrån. och det kändes bara töntigt. (just för mig)

Men känner du dig säker och känner att du kan sköta om piercingen så bra som möjligt under en längre tid finner jag inga problem i situtionen. förutom att det kan vara svårt att hitta studios som tar på yngre.

Räkna dock med att din mamma eller pappa måste skriv på papper och ofta krävs ett bevis på att denne är din riktiga förälder/vårdnadshavare.

ha det!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[WickedAlly]
0

Enligt hennes profil så är gör hon det, precis som jag skrev.

Och jag håller med om att det inte beror på kroppen, men varför göra det hos en skitkass piercare när man är 14 istället för hos en bra när man är 15? Menade inte att man växer, för så mkt växer man inte i kroppen under ett år ens som tonåring.

Henrik93
1

Varför är en piercare helt plötsligt kass för att den inte sätter upp en hemgjord lag på 18 års gräns? Finns massor med proffesionella piercare här i dalarna och minst 50 procent av dom piercar mindreåriga! kanske ska vi se likadant på kirurger? Dom som ens funderar på att operera bort cystor eller syr igen sår på mindreåriga är kassa kirurger!? vad gör er här på bodyart till sådana experter att ni drar alla över en kant? Likadant med ungdomar nuförtiden "den där kepsen har inget klistermärke på skärmen! Den är fejk!" inte tusan är den tecknad iallafall! det kanske ligger en aning avundsjuka i bakgrunden för att du/ni inte fick pierca er så tidigt? Vi måste inse att framtiden är här. Saker som anses bara vara för vuxna är inte bara för vuxna längre, männskligheten breddas. och snälla, inga trögsynta kommentarer tillbaka. Förstå bara eller fortsätt svara på vad det var hon ville ha reda på. mvh

[WickedAlly]
1

Haha, du läser inte mina inlägg alls va? Bara svarar hetsigt? ^^

Och jag piercade mig som 14-åring så nä, ingen avundsjuka :)

Henrik93
0

Blev din skitkass? Vad gjorde den kass?

[WickedAlly]
0

Min vart inte alls kass, ingen som påstått :)

Henrik93
0

Okej. Var piercaren skitkass?

[WickedAlly]
2

Nej, inte det heller. Hon håller fortfarande på och driver eget såvitt jag vet. 
Borde dock har skrivit att detta inte var igår direkt, sedan dess har branschen skärps med regler och riktlinjer. Även om det inte finns någon lag på att man inte får pierca folk under 15 så är det få seriösa piercare som faktiskt gör det. Det jag menade som svar till TS var att hon lika gärna kunde vänta tills hon blir 15 eftersom få gör på yngre än så trots målsmans tillstånd. De som gör på 14-åringar eller yngre är såvitt jag vet inte särskilt respekterade i branschen och håller dessutom ofta till hemma och utför piercingar. Har varit en del i branschen och kan därmed säga det här och veta att det är sant :)

Dock vet jag inte allt, det är jag första att erkänna, så jag kan ju inte säga hur det är där just du bor. Men jag har svårt att tro att de seriösa ställena gör på 14-åringar eller yngre, annat än lobes dvs :)

Henrik93
0

Jag gjorde som sagt min labret nån månad innam jag blev 14. piercaren är medlem i asap och håller hög kvalite på hygien och piercingen.. Men men alla har ju sina egna åsikter.

[WickedAlly]
0

Då är nog han en av de få som gör det. Och om du är född -93 så är det 5 år sedan du var 14, det är ju under den senare tiden som det skärpts. 
Och det är inte min åsikt, det är fakta.

Men men, hoppas att någon kanske svara på TS fråga i alla fall :)

LillaBenice
0

Jag vet att du frågar i växsjö; men i örebro, på bigslick tattoo så piercar dom folk uner 18/15 och utan papper från förälder. Frågar mest, vad säger mammadå ? så har du svängarna förbi kan du kika in där. dom är riktigt duktiga och serösa :)

Emelie__
0

#12 jaa för mamma o pappa får jag ju :) Och jag har ju velat ha navelpiercing ett tag så då har jag lärt mig mycke och vet hur jag ska sköta den ..:) Tack för alla svar ^^

Henrik93
0

min piercare var en hon! haha anyways.. XD förresten, var kommer den faktan ifrån? forumtrådar?

det låter som en schysst studio!

[WickedAlly]
0

Haha, nä. Man ska inte tro på allt man läser på internet. Har som sagt befunnit mig inom branschen från och till ganska mycket så det är därifrån :)

Men, det kanske är väldigt olika runt om i Sverige ändå och jag kanske bara haft turen att röra mig bland piercare som inser hur fel det är att pierca barn. Hoppas att fler får upp ögonen för det bara :)

Karmatarerskanise
2

En piercare som piercar ett barn under 18 utan föräldrarna där är inte seriösa enligt mig. Då tar man bort föräldrarnas ansvar för sitt barn och tar ett beslut som man inte har rätten att ta.

Zandrama
0

#16 plus att man dessutom kan bli anmäld av föräldrarna xP

//Belinda aka Zandrama

Henrik93
0

självklart, om någon piercar utan föräldrarnas tillstånf, är ju jag också emot. men vad jag förstod menade inte TS att hon letade efter en studio där dom inte behöver ha med någon förälder.

mitt fel. men det kanske hon gjorde.

Smullis
0

Finns det någon seriös piercare i Göteborg som tar emot 14 åringar men föräldrars tillstånd? :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Nymphia
0

Ingen bra och seriös vad jag vet, och jag har enligt mig själv rätt bra koll på det i Göteborg :)
Vad ska du ha för piercing?

Så pumpa dina vener fulla med lögner och blanda ut kicken med skratt min sköna!

- Ia Lundell

Smullis
0

#20 Nä, vad synd :/ Tänkte på naveln :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡