Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 6808 ggr
Technique
0

Pierca/ta hål i öronen?

Okej, jag vet. Lite larvigt med tanke på att ni andra för länge sedan kommit över detta och gått vidare till andra piercingar. Men men…

Så här är det. Jag har haft hål i öronen tidigare, men var tvungen att ta ut örhängena för kanske fyra år sedan eller så, då jag blev allergisk mot nickel. Dessa togs med pistol, som många gjorde som barn. När jag tänker tillbaka inser jag att det högra hålet blev snett, då jag själv aldrig fick i något örhänge där utan hjälp, medan det gick på det vänstra.

Nu vill jag göra ett nytt försök, men med kanyl. Jag har läst artikeln om "Att pierca med pistol", och inser dåligt det vore att ta med pistol. Men mor verkar inte ha insett det. Hon försöker gång på gång intala mig att i öronen, där tar man med pistol. Även i näsvinge, och att hon känner någon som är såå nogrann med hyginenen och aaaldrig skulle göra något som skadar kuden. Men pistol skadar ju, eller hur? Det är ju det sämsta alternativet och jag vill verkligen inte göra't med pistol.

Så nu är min fråga till er: Hur ska jag övertala henne att jag vill ta med kanyl? FINNS det ens personer som gör hål i öronen med kanyl? Bor i Uppsala så vet ni någon där så är jag tacksam.

axilur
0

Be din mamma läsa artikeln! Det kanske kan funka? Glad

Så vitt jag vet så gör alla piercare hål i örsnibben med kanyl.

/Anneli

Lilllens
0

Säger som #1.

Jag har gjort 4 hål i öronen med kanyl, har även gjort 3 hål med pistol och då fick jag infektion.

Av egna erfarenheter kan jag säga att jag hellre gör hål med kanyl än pistol. Har inte haft problem alls med de 7 hålen(naveln,tungan,läppen och öronen) som jag gjort med kanyl.

Karmatarerskanise
1

Be henne läsa artikeln. Men hur gammal är du om du måste ha hennes tillstånd?

Alla riktiga piercare gör hål i öronsnibbarna med kanyl. De som använder pistol är inte utbildade. Risken för att det blir snett igen är mycket stor då det är svårt att sikta med en pistol.

Varför är din mamma emot kanyl som är det bästa alternativet? Det är det mest rena sättet. Du får en fin snittyta som gör att det läker bättre. Samt att placeringen blir bättre.

Technique
0

Jag ska absolut visa henne artikeln. Försökt med lösryckta argument, men det biter inte…

Jag har ingen aning. Hon är ganska enkelriktat och hennes sätt är det "bästa".

Jag ska kolla runt i Uppsala och leta rätt på någon som tar med kanyl, förhoppningsvis förstör inte min nålrädsla för mig. :3

Karmatarerskanise
0

Då är det dags att hon vidgar sina vyer och förstår att det ibland finns nytt att lära :)

Du behöver inte alls se kanylen under tiden som du blir piercad. Berätta att du är nålrädd. Det går så snabbt.

Technique
0

Det ska jag jag göra. c: dessutom kan jag tänka mig att det gör mindre ont då kanyl snarare snittar, medan pistol krossar…

[WickedAlly]
0

De flesta studios tar hål i örsnibbarna på minderåriga, det brukar den piercing som inte kräver målsmanstillstånd eller att man fyllt 18. Så det bör inte vara några problem att du går iväg själv och gör det, med kanyl, så att det blir rätt gjort :)

Har dock tagit 6 av mina 8 hål i öronen med pistol och haft en väldans tur, men jag skulle rekommendera kanyl alla gånger då det faktiskt gör mycket mindre ont och blir snyggare.

Technique
0

Juate, tack för påminelse. Är femton i höst. Tror att det brukar räcka i ålder? I alla fall för öron.

#7 Kan tänka mig att det blir bättre med kanyl. C:

Dessutom har mina aldrig helt läkt, trots fyra år. Har fortfarande ett litet hål på framsidan, ev på baksidan också. Och det är typ en liten "kula" inuti. I vänsterörat kunde jag få i ett örhänge efter två år. Bara en liiten hinna hade växt för, medan högerörat slog igen direkt. Det var alltid svullet och varade.

[WickedAlly]
0

Ja, femton bör räcka för de allra flesta ställen :)
Jag var 16 när jag gjorde min tragus.