Vertical labret
Jag gjorde min Vertical Labret igår och den blev ritkigt snygg. Men jag undrar lite om tvättningen. Piercingen liksom fastnar på ovansidan på överläppen, ska jag trycka tills den låstnar eller låta den vara? på undersidan kan man röra hur som helst.? :)
Är det normalt att det svider lite när jag tvättar den? :o
*På bidlen är min underläpp lite svullen så den ser sne ut* xD
Gud va snyggt!
Vill också, men mina föräldrar säger neeeej… :(
_Kram Evelina
_
Absolut jätte snyggt! För det första, vad använder du när du ska tvätta den?
#1 tack!! :D
Min mamma sa också nej först, men efter att ha träffat en kompis till mig med 10 piercingar så sa hon ja :D
#2 Tack!!
jag använder något som jag fick av piercaren, Blue Wave, Medical Grade Saline Spray-rinse heter den c:
en annan fråga,,,, hur blir det när man ska kyssa någon med läpp-picercing,, jag tänker att det kanske blir lite krångligt? :c
Min verticala labret är typ 3 veckor gammal snart. När den fastnat på ovansidan så har jag försiktigt dragit lite och duttat med saltvattenlösning och den har lossnat. Då har jag gjort rent som vanligt, runt hålet och på smycket och kört ner smycket lite upp och ner för att saltvattenlösningen ska komma in i hålet liksom.
I början ska du ju undvika kyssar, särskilt blöta och att hångla. En snabb kyss tror jag inte är så farligt men jag har personligen undvikit att pussa på min pojkvän för att vara på den säkra sidan. Dock vänjer man sig ju vid smycket i läppen med tiden så att kyssas och hångla sen då allt är läkt bör inte vara något problem. Hade vanlig labret då jag var 18, hade då en ring i och det gick utmärkt.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Jag menar ju koksaltlösning och inte saltvattenlösning 
.
#5 jag menar mer tekniskt, huhu, Vill ju inte fastna eller så. Och han har 5 stycken på underläppen….
Jag vet att jag ska vänta tills den har läkt helt,, men jag tänkte just då, hur blir det.. fastnar man lätt?
hmm ok jag ska pröva tvätta min piercing så. Ska även dra till min piercare på fredag för lite rådgivning. c: Tack!
Okej! Tänkte mycket på att det inte ska vara alkohol och grej i, men jag antar att du kanske visste det, annars är det ett gott råd :)
#8 yes! tack! c:
**Jag tror nog att man vänjer sig, man får väl hitta tekniken
*Haha*. Btw, ja det är vanligt/normalt att det svider lite då man tvättar den. Sår svider ju lite smått att tvätta men personligen tycker jag just vertical labret varit väldigt mild gällande smärta och svullnad.
Riktigt snyggt är det med vertical labret!
Jävligt snyggt!
.
#10 jo får nog trixa lite innan,, haha kommer bli så sjukt stört när vi sitter där och ba "nej men om du gör så så fastnar jag inte i den högra ringen och ja precis, luta huvudet lite så" hahah.
mjo, nu har den svullnat upp rejält haha, inte särskilt snyggt men hoppas det lägger sig till i morgon. är det normalt med att den liksom torkar fast?
Ja visst är det! :D
bara en liten fråga hur ont gjorde det för dig? (A) haha sjukt sugen , skiter egentligen i hur ont det gör men bättre å kolla hur det är för andra :) du passa jätte bra i d
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#12 huhu det gjorde sjukt ont. Fast ändå så att man kunde hålla ut, gick relativt snabbt. Min piercare körde frihand kan tänka mig att det känns mindre om man har tång innan. tycker själv tång gör ondast då jag hade det när jag gjorde naveln. De tonsatte dock var när han gick igenom underhålet… sen flöt det väl på tills han skulle stoppa i smycket. Men jag överlevde i alla fall!! :D
#13 haha ok :) hm. borde överleva det.
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Hahaha, förstår det. Men det går nog bra! Sånt brukar komma naturligt då man testat några gånger
Man får kanske börja med en enkel kyss bara och inte grovhångla direkt.
Ja det gjorde den för mig i alla fall och kan fortfarande göra nu efter 3 veckors tid. Sånt man får ta helt enkelt!
Du får lägga is mot läppen!
Jag tycker inte vertical gjorde så fruktansvärt ont. Inte som jag förväntat mig. Jag trodde verkligen att jag skulle dö men det var inte fullt så smärtsamt som jag trott. Dock gjorde den mer ont än vanlig labret och den kändes ju absolut. Men man får tänka på hur galet snyggt det blir efteråt! 
.
#15 mjo precis hahah!
jo ska pröva is morgon och se om det blir bättre. C:
Så jävla snyggt! Ricktigt fin piercing, den passar din läppform as bra =)
#17 tack!! :D