Medusa läkning?
Nu har jag sökt och sökt men inte hittat någon tråd eller värst många svar här på iFokus om läktiden av en medusa.
Jag har nämligen fått två helt olika svar från olika piercers. Jag undrar hur lång tid det tog för era medusor att läka eller vad ni hört?
Jag har hört 2-3 månader på medusa. Att man bör vänta åtminstone 2 månader innan man byter till en kortare stav eftersom medusan enligt de jag pratat med kan svullna ganska så duktigt. Men svullnaden går tydligen ner relativt snabbt om man sköter den ordentligt. Är själv sugen på en medusa så jag håller koll på denna tråd! 
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Min läkte ganska fort, max en månad. Har haft min ett par år så minns inte exakt, men fort gick det i alla fall. :)
#1 & #2 Tackar!
Jag är intresserad att skaffa en nästa vecka, funderar på det med sommaren och att bada och liknande.. Känns som om det kan bli problem om läktiden är på 2-3 månader :S .. 1 månad skulle jag kunna stå ut med haha
Flera erfarenheter?
Min medusa läkte fint, svullnaden gick ner efter ett par dagar sen sköljde jag o tvättade som man skulle göra. Bara man tar hand om sin piercing så kan inget gå fel! :)
#4 Skönt att höra! :) Hur lång tid tog det innan den var helt läkt, eller kändes som om den var helt läkt och inte lika sårbar för infektioner och liknande? 
Kommer faktiskt inte ihåg! Tror däremot inte det tog så lång tid alls, eftersom jag inte minns något annat:)
Min tog också runt en månad, lite kortare möjligtvis, var ett tag sedan. Om man tvättar lagom mycket och inte håller på att leka med den så går det nog ganska fort för de flesta :)
Och om man badar så behöver man ju inte doppa huvudet ;)
#6 låter super! #7 Tack :) Ja jag kan tänka mig det också då det är munnen, nej det behöver man ju inte göra hehe vill bara vara extra försiktig :P… Man vet aldrig vad som kan händ när man badar ;D
Inte någon mer som har erfarenhet? Bilder uppskattas också!
Jag tog min Medusa den 27'e mars i år.. Bytte stav en månad senare eftersom jag ansåg att den hade läkt så pass mycket den kunde med läkestaven.
Läkestaven var då mest till besvär eftersom den var så lång.
Nu, lite mer än två månader senare kan man nog räkna den som 90-95% läkt.
Har med andra ord inga som helst besvär med den, men den vätskar lite smått till och från beronde på hur den blir behandlad. Tex om jag stöter till den och fastnar med den i tänder osv..
Försökte ta bilder eftersom den idag är smått irriterad, men det kom inte fram på bilderna.
bifogar en ändå.. tror du kan se att den vätskar lite.. men det är nog mest en kombination av "sårvätska" och saliv.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
#10 Okej tack så jätte mycket!Ja men det ser bra ut, tror också att det är mest sårvätska, möjligen irriterad från kanske mycket prat och liknande… Jag tog min idag :D