Idé som kan bli "vanlig"?
Timbuktu´s låt Flickan och kråkan har get mig en ny idé till tatuering. Det är så att texten "Finns det liv är det aldrig försent" stämmer helt klockrent in på flera punkter i mitt liv just nu och jag tycker citatet är fantastiskt. Jag hade gärna tatuerat den, men nu funderar jag på hur många fler som tänker så…. Jag vill inte tatuera in det om det blir ett "Carpe Diem" sitat som "alla" har… Så vad tror ni??
Allt har ju potential till att bli en fluga. Ju mer exponerat det bli ju större blir chansen. Om du tänker på att Wiehes originalversion kom ut för 31 år sedan (och det iaf finns fyra cover versioner på den med Timbuktus inräknad) så har det ju all potential att bli en fluga. Men det é ju omöjligt att förutse.. Var nog inte så många som trodde att stjärnor och karpfisk skulle bli så uttjatade och vanliga som de blev..
Mitt råd är att om du inte är säker så avstå
/Jag sjunger hellre än bra och hellre dåligt än inte alls

Ja så har jag ju tänkt lite med. Jag får se om jag kan göra något liknande kanske, fast med en egen "twist" på den :-)
Det är dock inte timbuktus text.
#1 Men å andra sidan, om man vänder på steken så har ju textraden funnits i 31 år och ännu inte blivit en fluga :)
Fast ska man vara petig så har ju karpfiskar och stjärnor också funnits rätt länge, jag vet :P
Dock har den ju fått ett litet uppsving nu tack vare att Timbuktu är aningens mer populär bland yngre, men hans version kom väl för snart ett år sedan? Och än har jag inte sett någon med raden intatuerad, folk brukar vara ganska snabba med sånt :)

Det var det jag tänkte, att Timbuktu gjort sin version åt en gammal dänga som faktiskt blivit väldigt mycket spelad nu. Jag vet många lite yngre som tror att det är en helt ny låt. Men ja, jag får fundera lite till!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Orginalet;
Jag gillar nog faktiskt orginalet mest, det har jag alltid gjort, men så är det väl i 99 fall av 100.
#4 Sant så sant, karpar, stjärnor (o delfiner) är några av de vanligaste, och det var inte igår som dom dör upp på folks hudpartier..
/Jag sjunger hellre än bra och hellre dåligt än inte alls
Jag har sett en hel del kråkor och korpar just nu. Men inget om själva citatet. Men sen så är det nog väldigt svårt att bli helt ensam om ett motiv, nu för tiden. Så vill man verkligen ha något, gör man det ändå.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#9 visa ord :) Man blir nog aldrig helt ensam om ett motiv eller en text. Kanske för en stund men det finns ju ingenting som hindrar andra att kopiera.
En kompis till mig ska göra hela täxten på ryggen, så aa jag tror många har fått upp ögonen för den nu men förhoppningsvis blir de ingen "fluga".