ny pircing på näsan :)<3
hej
jag e en 13-åring tjej som nyss piercat mig men jag e rädd att den ska glida ut när jag sover . elr att den få infektion så jag e tvungen att dra ut den elr nåt finns det nån som kan ge mig en BRA råd snälla :)<3 NI E BÄST OM NI KAN SVARA <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Följ skötselråden du fick av piercaren, det är mitt bästa tips.
Hellre lite längre än angett också, så det får läka ordentligt. Och pilla så lite som möjligt på den.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Skulle det vara så att du inte fått några skötselråd alls så är det ju beklagligt men vi har generella skötselråd i en artikel du kan läsa här.
Paulina
Är där inget som håller fast på "insidan"?
Minns när jag var yngre och gjorde hål i näsvingen, valde den mindre bra metoden att skjuta in den och då är där inget på insidan. men då kan man ta typ maskeringstejp och tejpa över den på natten.
okej tack så mycke :)<3
jag har piercing i näsan sen kanske snart 2 år tbx.. jag bytte ut piercingen i näsan till en läpp piercing pga att jag lika så va rädd för att tappa den. Piercingen är lite längre dock men funkar hur bra som helst. se bara till att sprita läpppiercingen innan så går de bra ^^
#5 Man ska inte pilla med nytagna piercingar!
#6 Bättre att byta till en piercing som sitter bättre för tidigt än att tappa den så att de sluter sig dock.
TS: Jag bytte min conch efter en vecka eftersom staven var på tok för lång och jag har inte haft några problem med den alls efter det.
#7 Bättre vet jag inte. risken för infektion ökar ju kraftigt då maan stoppar in ett smycke som inte blivigt autoklaverat och som man dessutom pillar på med sina fingrar. Samtidigt som man irriterar såret.
#8 Det har du ju rätt i visserligen, men hur länge är smycket man fick i studion sterilt egentligen? Blir bakterier så fort det nuddar ens hud mer eller mindre. Sedan om man sover och kanske kommer åt så att piercingen snurrar på sig eller glider fram och tillbaka så har det ju kommit in lika mycket bakterier som om man skulle bytt smycke :)
Rekommenderar ju inte att hålla på att pilla, men behöver man byta så går det :)
Vet inte om någon har skrivit det redan men min piercing gled ut varje natt i ungefär två veckor efter jag tagit den. Men jag började tejpa med medicintejp när jag sov så satt den kvar =)
man får en läkstav som man få ha tills det är läkt, jag fick med ett tajp jag skulle ha på när jag sov så den inte rammlade av, sen fick du väl info hos den som pircade dig?
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Får jag bara fråga vad det var för konstigt smycke du fick som trillar ut? O.o