Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2148 ggr
Henrik93
0

hjälp spräckt örat!

Hejsan mina vänner! har problem! Hade nämligen 6mm i ena örat under 2,5 veckor och tänkte att "nu jävlar blir det 8mm eftersom det inte finns 7mm att köpa!" (fanns inte hos min piercare) Nog gick det bra allt, men nu vägrar jag ta ur den helt för jag märkte att det var en gnutta blod på töjen när jag drog ur den en bit dagen efter, och nu idag så drog jag lite i det för att se om jag var öm, då kom det var! så när jag väl kom hem kastade jag örat i koksaltlösning! Ska jag låta bli att ta ur det och byta mot ett mindre? För jag klarar inte av blod som kommer från huvudet av någon anledning! Sist då jag råkade töja 1 extra mm innan det var helt okej så blev det ju samma sak, fast örat svullna skit mycket, vilket det inte gjort nu. men det blödde skit mycket när jag tog ut den då! och ville nästan svimma! haha så kan jag låta den sitta tror ni? kram kram kram

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

Jag hade bytat till mindre så det kan läka.

Henrik93
0

D: det kommer ju blödaD:  haha ärr jätte löjlig! kan det inte läcka om man sköter det verkligt fint utan att minska storleken?

Karmatarerskanise
0

#2 Kan kan det säkert, men det tar längre tid och risken för infektion ökar nog när det sitter tajt.

Henrik93
0

:(

C4NCERiNHALE
0

Jag brukar bara tvätta örat 2ggr om dagen tills infektionen är borta. Har aldrig bytt till mindre smycke. Har funkat bra för mig!

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Juliastrom
0

Jag var tvungen att gå ner en storlek för att det skulle bli bättre för mej, provade med att tvätta noggrant osv i kanske två veckor utan att det hände nått

[Kajsa91]
0

Jag är slarvig med allt sånt där.
Tryckte liiite för hårt (har ingen smärtgräns, allting gör ont för mig känns de som:P Så svårt att veta hur mycket man kan trycka då.) för 2 veckor sen ungefär, bultade och gjorde skit ont sen.
Kom var och lite så, men ville inte byta ner till mindre så lät det sitta i.

Nu är det super fint, :) bara efter 3 dagar märkte man skillnad.
Orkade inte bry mig om att tvätta det med en massa grejer, utan sköljde av bara när jag duschade.
Sen kanske jag har bra läkarkött och sådär, för brukar inte alls vara noga och inte haft några större fel (peppar pappar ta i trä är väl bäst att säga. :P)

Henrik93
0

#7, för mig är det tvärtom! jag har jävligt hög smärtgräns, och känner liksom inte om jag spräcker något eller inte, märker det efter några timmar! haha

men anyways, jag flyttade bak töjhornet en bit till mellan 7-8 mm och nu känns det bra efter bara ett par dagar!