Piercad i tungan
Piercade tungan den 9/6-12 och den var helt ok tills igår… vet inte om jag borde va orolig men har tydligen svullnat upp lite under hakan och halva halsen. Trots det har jag inga andningssvårigheter elr annat. Bara upplever att det är svullet.
Då är frågan…
Borde jag va rädd/orolig? :O
Tror inte du behöver oroa dig. Men fortsätter det kan du kolla upp det hos din piercare eller ringa till sjukvårdsupplysningen.
Loveless; hals och andning måste du vara jätteförsiktig med!
Ring sjukvårdsupplysningen på telefonnummer 1177 och rådfråga dem! Ta alltid det säkra före det osäkra! (Framför allt när det endast kräver att telefonsamtal… =P)
ok tack. Messa min piercare och hon koll innan idag. Så som hon sa det på så är det att staven vatt så lång att den skadat och gjort så svullnaden vandrat lite så hon bytte stav så ska se om ngn dag hur det är :)
Loveless92; jättebra att du kollade upp det! Förhoppningsvis har du en kunnig piercare, dock anser jag att du trots allt skall höra med sjukvårdsupplysningen (eller din vårdcentral) för att få en åsikt även från medicinskt kunniga människor. =)
Med all respekt så låter det välddigt mysko att din piercare via messande kan säga att svullnaden vandrat lite på grund av att svaven var för lång???
Svullnad i regionerna runt halsen och munnen ska man ta på allvar så ring åtminstone sjukvårdsupplysningen.
/Maria
Förstår inte heller vad din pericare menar med att svullnaden ska ha vandrat pga av förlång stav. Har jag aldrig hört talas om.
Låter konstigt det din piercare säger.
När jag gjorde mitt hål i tungan så var min stav också för lång efter att svullnaden i tungan hade gått ner, men fick aldrig några såna problem.
Tyckte att det läkte snabbt och bra i tungan, i munnen läker de ju snabbt, efter 3 dagar hade jag nästan ingen svullnad alls eller några andra besvär.
Tycker att du borde rådfråga med minst som de andra säger sjukvårdsupplysningen eller vårdcentral.
Du kan även ringa andra piercare och höra vad dem säger, de kan vara bra när man är lite osäker på något med sina piercingar, ibland säger en piercare en sak och en annan en annan sak :P det har jag lärt mig genom åren iaf :P
Lycka till och hoppas att det löser sig :)
TS Hur går det?