Downsiza?
Jag har börjat töja om ena örat från 1.6 då hålet sprack när jag kom upp till 3.
Så började med en expander igen, på 5mm. Hade duschat länge, masserat osv och hade lite bepanthen, jag tröck lite, trodde det skulle gå segt och tjoff sa det bara så åkte den igenom nästan helt. Det började ändå blöda lite, blev säkert 4mm.
Jag satt i en 3mm spiral nu, då kommer väl hålet dra ihop sig hoppas jag, även när det gick så fort? Det är väl ändå så pass litet?
Och en annan fråga, har även 3mm i det andra örat, men det sitter väääldigt tight, kan knappt rubba den. Men inga sprickor eller så, ska jag bara vänta eller byta ner en storlek? Tacksam för svar!
Ju mer du spräcker örat, ju svårare kommer det bli för det att dra ihop sig sedan med alla ärr.
Har du inte spräckt det andra är det bara till att vänta.
Okej, men det är inte en omöjlighet att det drar ihop sig typ 1mm då?
Nej då
Okej, tack för svar :)
Men spräck det inte mer. Ju mer du spräcker ju mindre elastisk blir huden och ju svårare blir det för huden att dra ihop sig igen.
Blir även svårare att töja vidare om man har mycket ärrbildning :)
#6 Därför jag skrev att huden blir mindre elastisk. :P
#7 Haha, mjo. Men eftersom du lade till det där om att det är svårt att downsiza precis efteråt så tänkte jag bara påpeka att det var svårt även tvärtom. Inte alla som tänker på det :P ;D