Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 3539 ggr
mjuhm
0

Industrial - Aj?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har precis (för två½ vecka sedan) piercat industrial, & när jag bytte till staven började det göra fruktansvärt ont & det gör det fortfarande. Min bror som har piercat industrial på en tjej, säger att det är en mycket svårläkt piercing. **Men ska det göra så ont att vid minsta beröring så skriker man?

**Tänkte bara fråga eftersom jag är så orolig att det typ ska bli infektion eller något.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Julijah
0

Jag har haft min industrial i snart 2 år och de tog ca 1 år för den att läka helt men om jag sover på den fel kan jag fortfarande få ont..tog ca 6-8 månader innan jag kunde sova ordentligt på de örat

mjuhm
0

#1 Jag kan nu inte ens nästan ligga på just de örat.. Färgade håret precis efter att jag bytt till stav & till & med när vattenstrålarna nuddade örat gjorde det väldigt ont. & tack för ditt svar! Då får jag stå ut ett bra tag till.

Julijah
0

Jo jag vet känslan, jag kunde inte heller ligga på de örat under en lång tid ! men de är värt de i slutändan ! :D

Karmatarerskanise
4

Tyckte det var otroligt tidigt att byta till stav efter 2 veckor. Då blir det självklart irriteraat, för som sagt är det ofta en väldigt svårläkt piercing. En del läker aldrig.

Jag fick ta ut min eftersom jag fick en kraftig infektion i den och jag klarade inte av den smärtan. Bara ett hårstrå hamnade på örat gjorde det riktigt ont.

Inspiration
0

Som sagt så har du bytt alldeles för tidigt. 2 1/2 vecka är ingenting för en industrial. Gå till en bra piercare och förklara vad du gjort, kanske har de någon lösning.

Annars ta ut den. Om du inte vill testa med koksaltlösning. Men du har troligen rivit upp såret igen innan den ens var läkt, förstår att det gör väldigt ont.

mjuhm
0

Den är inte röd, irriterad, svullen & inget sår är upprivet. Det onda tycker jag lugnar sig för varje dag som går eftersom de första dagarna bultade örat som in i jag vet inte vad & jag trodde jag skulle dö av smärta. Nu känner jag bara av att det gör ont när jag ligger på den sidan eller när någon rör, så att ja.

#5 Vad har jag gjort för något som jag ska berätta för en bra piercare? Om du menar att byta till staven så var det piercaren som gjorde det åt mig.

Inspiration
1

#6 Jaha där ser man..  För en broskpiercing brukar ha en läktid på 3-12 månader nämligen. Särskilt överkanten på örat är svårläkt. Så tycker det är väldigt underligt att piercaren bytte på dig efter 2 1/2 vecka. Det är högst troligen där felet ligger.

Karmatarerskanise
1

#6 Låter som en förvirrad piercare.

Och med tanke på din smärta så gick ju något fel vid bytet. Annars får man inte så ont.

VeronicaKahlbäck
0

Jag tog hål i brosket med pistol för runt tio år sedan men örat svullande upp omedelbart, alltså när vi fortfarande var kvar hos den som tog hålet. Hålet var på samma plats som den yttre delen av Ts industrial.
Jag hade smycket i under kanske fyra dagar men fick sen åka till akuten och klippa upp det då det åkt in i örat (plastsmycket), örat stod rakt ut och var mörklila. Örat står fortfarande idag ut mer än det andra och om jag kommer emot baksidan av det gamla hålet så sprutar tårarna per automatik, det gör obeskrivligt ont och skär i hela huvudet.
Det som blivit är att jag har någon form av nervknutor på utsidan av örat, dessa har pressats ut av håltagningen sen inte kunnat gå tillbaka då jag helt enkelt var för envisa för att bara rycka ur det på plats.

Så fel det kan gå!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

mjuhm
0

#8 Jag töjde i brosket, vilket gjorde överdrivet ont.

#9 oj, himmel.. Förvånad

EmyJ
1

Att töja en broskpiercing efter så kort tid är att be om problem. Hoppas det går bra iallafall! Det som händer när man byter en oläkt piercing är att gängorna på staven rispar på insidan och då river upp det sår som det ju faktiskt är på insidan.. Behandla din piercing som ett öppet sår, inte skulle du dra en gängad metallstav genom ett sår?

www.kickemcattery.se

Karmatarerskanise
1

#10 Va? Töjde du efter 2 veckor???

ssexa
0

Det jag gjorde när jag hade ont:

Böt ut staven till 2 stavar. Detta gjordes efter 1 vecka och det var nästintill helt läkt efter 2 veckor. De jag vet som är seriösa brukar sätta två stavar från start!

Mischa
0

#13 Har man två stavar istället för en kan det ju hända att hålen inte matchar varandra när det är läkt om man nu vill byta till en enkel stav, men det uppstår ju säkerligen inte riktigt samma "slitage" som när ett smycke delas av två piercingar.

Ang TS så kan jag bara hålla med om att du verkar tagit ut lyckan i förskott gällande din industrial, dom kan vara knepiga att läka och är "lättretade".

Jag har haft min i ett antal år, tror det är 6år nu, men visst har den migrerat en del i ena hålet och stundvis blivit irriterad av slitage så som hår,kläder, att sova på örat etc. det känns som en piercing som lätt kan bli bortstött iom att det är så utsatt samt att det är en ren broskpiercing.

≧◔◡◔≦

Karmatarerskanise
0

#14 Man kan alltid böja staven om det skulle vara så att hålen skulle bli fel.

Mischa
0

#15 Ja, mycken är ju lättare att modifiera.

≧◔◡◔≦