Berätta för föräldrar om piercing
Hej! Jag är 14 år och tog navelpiercing för ett par månader sen, allt funkar jättebra och jag äääälskar den och ångrar inte en sekund att jag tog den!
Men om några veckor ska jag och min famlj åka på bad och sol-semester till italien och dom vet inte att jag har min piercing.
Jag och min mamma har bra kontakt men hon HATAR piercingar, hon tycker att det är "whitetrash" så jag vet inte…
iallafall, jag vill berätta för henne men jag vet inte vad jag ska säga? någon som gått igenom samma sak? vad gjorde ni? eller bara ge tips hur ni skulle göra :)
Jag brukar låtsas som ingenting när jag gjort något nytt, säger de något så säger jag bara "Mja, den sitter där den sitter" och sen prata om något annat :P
ahahah de vore skitkul men vill inte förstöra hela semestern liksom :)
#2 Ta ut den när ni ska bada och sola(eller om du ska visa magen), och sätt in den sen igen :)
Bara sätt dig ner och prata med henne..
Säg typ "Jag vet att du inte kommer gilla detta, men jag ville verkligen ha det och vill inte förstöra din semester så du är sur eller besviken då så tänkte det är bäst att jag berätta det för dig nu istället." typ..
Men jag vet inte.. Jag hade iallfall bara liksom sagt det och sagt att man förstår att det inte gillars osv, (så slipper man höra det..) + säga "snälla bli inte arg nu.." :P
Alltid fått göra vad jag vill för min mamma dock, så svårt att ens sätta sig in i någon som har lite strängare förälder.
svar till cloud-x: jo jag tog ut den i kanske två dagar för typ en vecka sen men den började växa ihop lite så jag var tvungen att be en piercare att trycka in piercingen igen för en hundring, vet inte va det kallas, vill inte va med om de igen :S men tack iallafall!
Kajsa91: aa låter jättebra! ska göra nåt i den stilen :)
#5 Hehe såklart att den växer ihop om du tar ut den i två dagar….
När jag var fjorton tog jag själv ett hål i näsan. Min mamma tycker inte heller om piercingar. Nu har jag en sten i hålet men då hade jag en ring och hon blev inte överlycklig.
Men en navelpiercing borde väl inte vara så svårt att acceptera. Ett fint litet smycke som inte behöver synas hela tiden. Ingen "gangstergrej" precis, hahaha.. Något sånt kan du kanske säga.
Köp ett genomskinligt smycke.