Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1630 ggr
Peachtrees
2012-06-18 18:33
0

Problem med pluggar

Efter att alla mina acrylicpluggar spräckt, antingen hela eller bara själva ringen har jag helt och hållet gett upp. Jag köpte pluggar i trä, men nu är mitt problem att jag inte får i dem.

Har 14mm och köpte alltså träpluggarna i 14mm, de är flared, så jag vet ju att de är lite större längst ut. Trodde dock inte att det skulle bli ett så stort problem.

Hur har ni gjort med era träpluggar? Töjt ut lite till för att kunna få i dem?

Jag är lite rädd att om jag töjer örat lite för att få i dem, så kommer jag inte att kunna få ut dem heller.

[WickedAlly]
2012-06-19 20:33
0

Jag har inga i trä men i plast med midja och jag töjde upp litegrann innan genom att bara dra lite i min töj då och då så att hålet blev kanske en halv mm större.

Har inga problem att få ut dem och byter till olika nästan varje dag. Om man "drar" lite i pluggen då och då så håller det sig stort nog för att man ska få ut dem. Att sätta i/ta ut dem i duschen är också rätt bra för då är ju örat mjukare :)

Salish
2012-06-19 23:22
0

Jag tycker såna träpluggar är jättejobbiga. Jag har en plugg i trä där jag har fått knipsa av ena kanten så att kanten är slät, och så sitter den fast med en o-ring istället.

C4NCERiNHALE
2012-06-21 23:56
0

Hade samma problem själv när jag skulle ha i min 20mm plugg. Pröva att tejpa en annan plugg du får in så du töjer upp typ 0.6-1,0mm, gå in i duschen och massera öronen sedan borde det nog inte vara något problem. Om det skulle vara det så kan du tejpa lite mer.

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Peachtrees
2012-06-24 21:24
0

Tack för tipsen, ska prova att mjuka upp och massera i duschen. Har inte tänkt på att de kunde underlätta :D