Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 20345 ggr
Karmatarerskanise
1

Tatueringens betydelse?

Har du en tatuering eller kanske flera stycken som betyder något speciellt för dig?

Karmatarerskanise
6

Själv har jag texten "Beat it", Michael Jacksons låt, på axeln. Dels för att jag älskade honom och just den låten, och dels för att jag ska påminna mig om att jag klarar det jag tar mig för. Detta eftersom jag lyckades gå ner 35kg.

Sedan har jag texten "Äiti" på ryggen, vilket betyder mamma på finska. Och två hjärtan brevid. Detta för att jag verkligen älskar min mamma :)

emmamf_2
8

Jag har två st tatueringar som betyder mkt för mig, En på mitt ben och det är min hunds tass för jag vill alltid ha med mig han.

Och sen har jag en text på revbenet där det står Crohns hindar mig inte från att leva mitt liv. Och den har jag gjort för visa att jag inte skäms över min tarmsjukdom och att den inte stoppar mig från att göra det jag villCool

theraphosa
1

Jag har tre körsbärsblommor på vanden som jag ritat själv, en mindre för min syster, en större för min mamma och en som är lite större för pappa. För mig så betyder den nått, men för andra kan de lika gärna va tre blommor med blad omkring. 

Sen har jag min hunds namn med en tass på insidan överarm och den betyder mycke för mig för hon är min pärla! Och hon kommer finnas med mig föralltid.

[RoxannaH]
6

Jag har några stycken också :)

Min brors namn med en liten stjärna bredvid på handleden, för att han betyder mycket för mig

En hundvalps namn, Lurventuss med lite hjärtan, på insidan av armen på andra sidan, för att han var så speciell och värdefull i mina ögon, var tvungen att sälja honom för att jag inte mådde tillräckligt bra att ens ta hand om mig själv då

Ett hjärta på bröstet som representerar kärlek, mest bara därför att

En duva med en blomranka i näbben och min mormors förnamn under för att hedra henne då hon stod mig mycket nära. (Samt att både jag, min mor och min syster heter så i mellanman också)

Och en ros i nacken till minne av morfar som också gått bort.

Och till sist har jag en fjärilstribal på vaden, till minne av min kompis som försvann i flodvågen i Thailand, hon älskade fjärilar så mycket. :)

[Vargöga]
3

Jag har min favoritkatts tass på smalbenet nästa nere vid ankeln.

Jag har ett citat på andra smalbenet som betyder mycket för mig.

En nalle eftersom jag älskar mjuka nallar.

En vargtass på baksidan av överarmen. Ja vid axeln nästa. Jag älskar vargar och ett av mina namn betyder varghona.

Ribessa
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har "stay strong" på höger ringfinger. Jag har haft det väldigt struligt i hela mitt liv och fått tampas med massor av saker som gjort att jag bara velat lägga mig platt. Så det är en liten påminnelse till mig själv. Jag har haft en lapp med samma text på fastklistrad på min spegel i flera år, nu är lappen borttagen och jag ser mitt finger vaaaarje dag :)

Cederin
5

Har en text av Coldplay på högra axeln. "If you never try, you'll never know" från Fix You. Dels har jag den för att jag alltid varit för det citatet, jag är framåt och tvekar sällan över saker sålänge jag tycker det är kul. Men främst så gjorde jag den när en av mina bästa vänner gick bort, då Coldplay, i synnerhet just Fix You symboliserade vår vänskap.

Gjorde den som underårig, men det ångrar jag inte ett dyft - för den hjälpte mig genom hela perioden efter Jeremys död. Gör fortfarande ibland. <3

Medarbetare på Naglar och Hår

sofie
2

Jag har en text på axeln som är en minnestatuering för mina illrar, både dom som somnat in och dom som fortfarande är med mig.

DinJejja
1

Jag har "Pappa" på foten :) och en liten bil bredvid. Den betyder för mig.

Jetaime
2

Jag har min katts tassar över bröstet. Den är väldigt speciell för mig eftersom jag vet att jag inte hade levt utan min katt, min bästa vän, den enda som alltid finns där för mig. Och att ha hans tassar på bröstet påminner mig varje dag om det finaste jag har.

AngelicamedC
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min första och ända (so far). Pappa heter Axel och de är han som skrivit namnet. Lurade honom ganska rejält, eftersom han inte gillar tatueringar så mycket, men han vart nog glad innerst inne! :)

JossanH
0

Jag har 6 tatueringar som är gjorda för att jag tyckte de var fina och en som är en egen variant av världens bästa bands logga.

Jag gör hellre saker som är snygga och som jag gillar än saker som har någon djup betydelse.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
10

#11 Hehe, lite kul att han heter axel och den sitter vid din axel ;)

AngelicamedC
0

Haha taaack! :)

Love-
0

Den första bryter kanske inte så mycket för mig, men har velat ha den i ca 10år innan jag gjorde den och den betyder ändå en del då det är min fösta, den andra jag ska göra kommer nog har mer betydese då jag alltid vill minnans och ha med min älskar första egena katt med mig så jag ska göra två tassavrtyck.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Saga85
0

Jag har nog en mening med alla mina tatueringar.

Den första var en kobra runt handleden - jag har alltid varit kär i ormar, men har en far med ormfobi så har inte kunnat skaffa mig en levande.

Ett pentagram för min tro (eller vad jag trodde på, vet inte längre)

En svart ros vid nyckelbenet - var så frustrerad en dag över alla människor som dör i onödiga krig så jag gick iväg en lunch och gjorde den.

En fågel fenix på andra handleden - gjorde den när jag tog en ensamtripp till Edinburgh.

Kirskål, gråsuggor och texten "reinkarnerad exakt som förut" - en hyllning till min barndom

Polenta
0

Jag har gjort en skiss av min hästs öga och låtit tatuera den på högra skulderbladet. Anledningen? Just för att vi gått genom eld o vatten tillsammans och han får mig att kämpa och aldrig ge upp. För 2 år sedan trodde jag aldrig att han skulle klara av att springa 2 varv på travet utan att gå sönder igen, han är en kämpe :)

Funderar på att bygga vidare på denna med lite roser .. det får dock bli lite senare då det är lite tomt i plånkan nu :)

[shoiie]
0

Min första tatuering som jag gjorde när jag var 14 är en vargtass, den har nog inte större betydelse än att jag alltid har tyckt om vargar väldigt mycket.

Min andra tatuering är en halvmåne som det står Luna i och så hänger det ett hjärta i månen. Luna är min dotters namn och betyder måne.

Min tredje är en text runt smalbenet där det står ett par betydelsefulla ord, Hope,love, family, strength, faith, dreams.

Min fjärde är en polstjärna i nacken, och den symboliserar vägledning.

Och jag ska börja på min femte imorgon, det ska bli en 50-tals mic,en gura, en röd och svart ros m.m. ska ha den på överarmen och vill göra den för att musik har alltid haft en väldigt stor betydelse i mitt liv.
Har hjälpt mig egenom mycket.

juliahhl
0

Min första gjorde jag när jag var 17, tre stjärnor på vänstra underarmen. Då tyckte jag mest det var snyggt bara, men nu tänker jag att det står för mina tre syskon.

Andra tatueringen är en text på högra underarmen, "Our fingerprints don't fade from the lives we touch". Den gjorde jag för att det är sant, min farmor dog för fem år sedan men kommer alltid finnas i mitt hjärta och mina tankar.

Tredje tatueringen sitter vid den andra på högra handleden, ett hjärta som jag gjorde till minne av min farmor.

Fjärde är ett E bakom högra örat, och det står för min hund Elliot. Han är min sol, min andra hälft, mitt liv. Och snart tänkte jag göra en minnestatuering för min farfar som gick bort i år.

Velinga1984
0

4 stycken av mina tatueringar betyder något och har en mening. Endast den 5e och nyaste har ingen mening.

Maja2
3

Japp, jag har tatuerat en text på underarmens insida. Den texten fick jag som väggtext av mina barn när jag fyllde 45:

Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.

Den texten innehåller allt! Allt ifrån barnens födelse, deras första tand, första ord, första skoldag, studenten, våra utlandsresor … ALLA ögonblick vi delat.

EmelieGustavsson
1

har en på underarmen , några stjärnor. gjorde den mest för att täcka över mina gamla ärr. nu när jag ser den tänker jag på dom dåliga stunderna jag haft och inser att det faktikst blir bättre :)