Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3170 ggr
saga97
0

varför ..? varför...??

måste föreldrar vara så dumma jag får ta hål över hela örat men inte näsan lixom vad är skilnaden ..? oj juste … ingenting …

kan nån ge mig tips på hur man gör hemma synål och is'''''''?

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Magrat
5

För att det är upp till dina föräldrar att sätta gränser och regler för de liv som de ska ge en bra start livet.

Du klarar nog av att vänta ett tag till, men att sitta och göra det själv hemma är bland det dummaste du kan göra.
Jag väntade med mina piercingar och tattuering tills jag var 18, och det var värt den långa väntan för idag är jag nöjd eftersom jag faktiskt kunde gå till bra seriösa studios och göra dem.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[WickedAlly]
2

När du blir äldre kommer du vara glad för att de satte gränser, svårt att tro nu jag vet, men det är sant. 

Jag ville göra allt möjligt när jag var 14-15 men idag, himla glad att jag inte fick.

Gör det inte hemma, det kan bli så mycket tokigt då, vänta istället fastän det suger ; )

saga97
0

undrar en annan sak också jag skulle vilja typ sätta nål i hålet på örat för det typ håller på att växa igen…

hus-musen
1

Stoppa i ett örhänge då i hålet i örat så växer det inte igen.
Angående näsan så vänta tills du blir 18, dina föräldrar bestämmer och sätter gränser för dig.

Qui dormit, non peccat

OttoIsTheShit
0

jag tjatade som besatt på mina föräldrar ang piercingar och tatueringar men det hjälper inte. alla blir bara sura. Ett tag innan 18 års dagen bad jag pappa säga vf han inte tycker att jag borde göra det. Tänkte seriöst på hans argument (Vilket han märkte). men samma dag som jag fyllde år bokade jag tid för piercing i tungan och sa d till honom. Sjklart tyckte han inte om det men han tyckte jag gjorde det på ett bra sätt (inget tjat och gnäll)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Karmatarerskanise
2

Var inte dum och gör det hemma. Det kan gå illa!

Du får snällt vänta. Under tiden kan du försöka lägga fram det lite då och då med bra argument så kanske dina föräldrar ändrar sig med tiden. Men bråka inte om det, det lönar sig inte.

saga97
0

tatuering är en väldigt stor sak men en litet hål i näsan är bara att ta bort varför är de en så stor grej  4# tack ska göra de

Metinia
6

Gör det inte hemma! Det kommer med största sannolikhet att bli infekterat och få svårt att läka. Näsan med dess brosk är redan känsligt för läkning, så det är dumt att öka påfrestningen ännu mer genom att inte låta en professionel piercare göra hålet.

Jag har själv en piercing i min näsvinge, och några hål i öronen. Mina första hål i öronen fick jag ta när jag var 12 ungefär - flera år efter de flesta av mina kompisar. Innan dess hade jag inte tillåtelse av mina föräldrar, men sen fick jag det som present på min födelsedag.

Hålet i näsvingen tog jag när jag var 17, med mina föräldrars tillåtelse. Jag hade funderat på det i nästan ett halvår innan jag tog upp det med mamma. Jag försökta verkligen visa att jag visste att jag ville det här, hade tänkt på det länge och att det inte var något konstigt. Hon sa ja direkt, inget tjafs ifrån hennes sida. Men jag är jätteglad att jag tänkte igenom det så ordentligt som jag gjorde, det hade känts väldigt fel att göra något förhastat som jag inte var säker på. Piercingar kan leda till en hel del bekymmer och smärta om man inte orkar sköta dem ordentligt, så tänk att det kommer kräva tid ör att sköta den.

Jag läste på din sida att du bara var 13 år. Och jag tycker personligen att du ska fundera i något år eller två innan du gör något. För under högstadietiden och gymnasietiden förändras man som person, ofta ganska mycket. Du kanske inte alls kommer att tänka på samma sätt om några år.

Så jag tycker att du ska fundera igenom ordentligt varför du vill ha ett hål i näsan och vad det kommer att innebära. Jag kan säga redan nu att t.ex. framtida arbetsgivare kommer kanske inte alltid tillåta din näspiercing, medans det är okej med hål i öronen.

Jag håller med dig, det är väldigt snyggt med piercing i näsvingen och jag tycker inte att du ska ge upp hoppet helt om att skaffa det. Bara lugna dig lite, för du är fortfarande ung, väldigt ung. Du har gott om tid på dig att skaffa piercingar i framtiden. Tänk igenom det noggrant så kommer allt att lösa sig! (Och dina föräldrar kommer säkert att mjukna lite efter ett tag om du visar en mogen och välgenomtänkt vinkel på det hela) Glad

Hayley
8

#7 varför du ska vänta tills du blir 18 och kan gå själv till en piercare?

varför du inte ska göra en hemma och varför det inte bara "är att ta ut" den?

well, länken från en engelsk sida med länkar på hemmagjorda piercingar..tror faktiskt du kan behöva se just varför man inte ska pierca sig själv med en smutsig säkerhetsnål och en isbit!

(OBS i länken finns det andra länkar på bilder, känsliga varnas!)

http://www.geeked.info/ten-piercings-gone-bad/

det finns en anledning till varför man betalar en piercare för att denne skall göra ett hål i dig. det finns så mycket som kan gå fel när man gör det själv!

har en kompis som idiotiskt nog andvände sig av sin diabetesspruta och gjorde en egen läpp-piercing..BIG MISSTAKE säger bara, hon hade inte den piercingen i i mer än två dagar och än idag, 10 år senare, har hon problem med att röra överläppen…

Karmatarerskanise
0

#9 Men Fy vad äckligt! Om inte det avskräcker en så vet jag inte vad!

[HamsterPamster]
1

lite gammal tråd men men.

#9 Usch !! Satt nyss och tänkte på om jag skulle kunna ta ett hål i mitt öra själv..

Det jag just såg fick min verkligen på andra tankar, Tackar!!!

Hayley
0

#11 ja, det är inte vacker direkt, varsegod, det var det som var min mening, att avskräcka från att göra det själv ;)

det är så lätt att tänka "det händer inte mig" men faktumet kvarstår att när man gör egna piercingar blir det sällan bra, oftast blir det snett, infekterat och i slutändan får man ta ur dem.. bättre at tlägga pengar på det och få det rätt från början =)