Pierca tungan !?
Hejhej !
Jag funderar på att pierca tungan nu till hösten när jag då fyller 15 och skulle vilja ha lite tips eller vad man ska säga. Jag har pratat med mina föräldrar och jag får det, så det blir som en present.
Och jag tänkte då pierca mig på Shanti i sundsvall, är det någon som har piercat sig där och tycker ni den studion är bra ? Har hört lite olika saker, så vill veta vad ni tycker!
Piercade mig i vintras i örat på övre delen där det är brosk, och det gjorde inte så ont. Bara efteråt om man råkade komma åt, annars gjorde det inte så ont. Gör det ondare att ta hål i tungan än där ?
Och är jätte rädd att tungan ska svälla upp så mycket så man inte kan andas, haha händer det ?
Din tunga kommer svälla upp men du kommer kunna andas fast räkna med att du får äta soppa i 4 dagar och ha svårt att prata ;) Och ja, jag skulle säga att de gör ondare i tungan än i örat!
/Emilia
det gör inte ont i tungan, men det är ju individuellt. om piercaren inte är duktig på att pierca tungor kan dan sticka dig lite i en av tungmusklerna. och då kan det nog kännas.
min läkte fint. men jag tog det ändå försiktigt med maten.
din piercare kommer att ge dig en lapp och berätta muntligt hur du ska sköta den:)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Tycker absolut INTE det gör ondare i tungan än i örat. Tungan kändes knappt mer än ett liiiitet stick.
Jag åt samma dag som den gjordes, och hade inga problem med det.
Vet ingenting om sutdion, så jag hoppas någon annan kan svara på det.
Angående svullnad så brukar man svullna upp ganska mycket. Det lägger sig innom en vecka oftast om det läker som det ska. Är inte speciellt vanligt att man svullnar upp så man inte kan andas. Men se till att sköta om din piercing noga.
Vill också höra lite om Tungpiercing så lämnar ett litet avtryck här! :D
jag kände inget när jag piercade tungan :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Haha känns det ingenting?? :P När jag biter mig liite i tungan gör det ju ont :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#6 just där man piercar ungan gör inte ont, för man har ingen känsel oh inge bod där :)
#7 Aha är det så! Tack :)
Har du tagit med pistol nere i öronen som de flesta gör, så kan jag lova att det gör sjukt mycket ondare än tungan..
Jag tycker det stack till pyttelite två gånger, (antagligen bara de sista liksom in och ut på ytan eller vad man säger).
Jag är livrädd för sprutor, smärta och är riktigt mesig men detta gick kanon!
Jag åt en bulle två timmar efter piercingen, var lite svårt men gick bra.
Dagen efter åt jag riktig mat men tar lite längre tid, så inte "äta soppa i en vecka"-grejen för mig.
Gjorde min på en fredag och på söndagen hade jag jätteont i tungan pågrund av att jag hade pratat mycket och ätit himla mycket, då låg jag och grät xD
Men det var enda gången de gjorde sådär ont att man brydde sig. Innan det var de bara lite ömt och ovant.

Jag kan säga att Shanti är jättebra, Jens som kommer att pierca dig är seriös och bra! Har faktiskt varit med när han piercade några tungor och allt gick bra och de som blev piercade det sa att det nästan inte gjorde ont alls :)
Alltså finns det inte en enda som tar emot 14-åriga personer med målsman? Inte en ända seriös? Med seriös menar jag steril miljö och erfaren och kunnig osv.
#11 finns säkert steril miljö och erfaren mm som tar under 15år.
Men tar man under 15år är man fortfarande inte seriös iallfall.
#12 Okej, men varför just 15 år?
#13 Varför just byxmyndig när man är 15 ? Varför få ta körkort när man är just 18? Varför få handla på systemet när man är 20 istället för 19?
Ingen aning.. En ålder måste ju sättas.
#14 Hehe, ja.. :P
#15 du fyller inte 15 snart då? :)
Fast det jag länge undrat är varför man ser piercing i örsnibben som något annat. Jag menar, vem som helst i vilken ålder som helst får ta en :P Men när det kommer till t.ex. ögonbryn så är det helt olämpligt..?
#17 Jo, det är lite konstigt.. Att det till och med är okej att ta hål i öronen på en 1 åring!
#18 Ja, det är knepigt!
#16 Na, fyller 14 i juli :P
Känner ovanligt många som är både yngre och i samma ålder som mig och har piercing i yunga och navel. Taget hos en "seriös" piercare. För mig är en seriös piercare en som är precis lika noga som en "äkta seriös piercare" bara att åldersgränsen inte alltid är så sträng) :P
Fråga dom du känner var dom gjorde sitt då?
Har dom sagt att det är rent, noga och inte haft några problem så kanske man kan köra på det. :)
Dock inget som rekomenderas här inne ;) Och seriös är alltid åldersgräns enligt alla.
Piercing tycker jag är helt okej om man är 14 och uppåt, det kan man ta ur och det blir ett pyttelitet ärr.
Men dom som tatuerar folk under 18 år tycker jag inte är okej eftersom det är ingenting man kan ta bort och när man är 14-15 har man mååånga idéer på vad man vill göra. Och tro mig, när man har åldern inne sen är det absolut inget man någonsin hade velat ha ;P
När jag piercade tungan stack det till lite bara och på kvällen blev det rätt svullet och ont och nästan dag svullnade det mer och rätt ont men finns jue smärtlindring såklart och tredje dagen började det gå ner lite och smärtan med. Men jag var också sjukt nojjig med andningen men lovar dig att du kommer garanterat kunna andas lika bra som innan! :)