Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4026 ggr
Juliastrom
0

Min systers öra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster töjde med akrylspiral förrut. Hon töjde från 6mm till 8mm som jag gjorde. Men för mej gick det bra, inga konsekvenser eller nått… det gick mindre bra för henne, hon fick rött, svullet och typ lite varigt öra så hon gick ner till en töj i stål istället på 6mm och skulle låta det läka innan hon började töja med träspiral istället. Och nu har det gått kanske en månad och hon skulle kolla hur det såg ut. Såhär såg det ut. Vad är det och hur ska hon göra för att få det att bli bättre?

Tack för hjälpen!

Salish
1

Ser det ut så nu eller gjorde det det förut? I alla fall, det beror nog dels på att hon gått upp i storlek för snabbt, och dels att det var akryl. Akryl är ofta allergiframkallande. Skulle rekommendera att gå upp till 7 nu med antingen stål eller plast (ej med akryl i). Trä ska man bara ha i läkta, färdigtöjda hål, för det kan också vara allergiframkallande (beror på träslag och hur den är tillverkad)

Juliastrom
0

Så ser det ut nu, förr var det rödare och varigt. Ja, jag sa åt henne att inte gå upp så fort men hon gjorde det iaf. Okej, ska man inte ta ut smycket och låta det vara utan töj iöverhuvudtaget eller?

Salish
0

Ha kvar metallsmycket som hon har nu tills det har slutat vara rött och byt sedan till ett smycke på 7 mm i plast eller stål.

Juliastrom
0

okej :)

theraphosa
0

Akryl är inte så bra, jag reagerade på de och börja blöda. Trotts att jag inte gick upp i stolek då. Så de behöver inte va så att hon gått upp i stolek för fort, hon kanske bara är känsligare mot akrylen =) 

Jag hade satt i ett stål eller trä smycke tills de läkt. Antinegn i den stoleken hon gick upp till eller som de va innan, beroende på hur de känns.

Salish
0

Fast det såg ju ut som om örat var spräckt, skulle inte chansa på att gå upp 2 mm igen.

Karmatarerskanise
0

Vad är det för metall? Metall kan innehålla massor av nickel vilket kan skada örat det med.

theraphosa
0

#7 ja någon utan nickel såklart. Kanske kirurgist stål, finns vell bara de…

Karmatarerskanise
0

#8 kirurgiskt stål innehåller nickel.

Det finns ju fler material än det. kirurgiskt stål, titan (utan nickel), silver. Sedan finns det ju falska material också.

theraphosa
0

Nej de är ju grejjen med kirurgiskt stål att de inte är nickel i de. De är ju sådant man andvänder när man opererar osv. Jag som är nickelalergiskt kan ha de uatn problem.

Salish
0

Det finns lite nickel i kirurgiskt stål, men det går inte ut ur smycket.

Karmatarerskanise
0

Kirurgiskt stål kan stötas bort av kroppen pga nicklet som finns i det. Det brukar inte användas i permanent i kroppen vid operationer utan det är titan som brukar användas.

Karmatarerskanise
0

#11 Var har du fått det ifrån? Jag känner folk som inte kan ha kirurgiskt stål just för att det släpper nickel.

Salish
0

Från diverse piercare, härifrån. I så fall är det nog känsliga personer.

Karmatarerskanise
0

#14 Poängen är att man kan reagera på kirurgiskt stål om man är allergiker. Titan är säkert.

Salish
0

Titansmycken innehåller också ett ämne man kan reagera på, fick jag höra av min piercare igår. Dessutom är det så lätt och fastnar gärna i huden.

Karmatarerskanise
0

Det stämmer att det kan fastna i oläkta hål, så man får hålla koll på det. Men det är det ämne som är snällast mot kroppen. Och det innehåller inte nickel, vilket ju kirurgiskt stål gör. Och det var hela min poäng :)

Salish
0

Ah okej. Tja, jag reagerar ju inte på något av dem. Förlåt, jag missförstod dig lite. =)