Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 6631 ggr
toAlicia
0

Tungpiercing

Vet att det finns massa andra tungpiercing-trådar, men hoppas att någon vill svara här iaf!

Jag och min kompis har tänkt pierca våra tungor på lördag, så jag undrar om det är nån som vill dela med sig av sina erfarenheter om detta? :)

Undrar också om man får röka under läkningstiden?

Karmatarerskanise
1

Man ska helst inte röka, alls ;) Men speciellt under läkningstiden så kan det försvåra läkningen eftersom blodkärlen drar ihop sig vid nikotin intag. Och blodet ser ju till att vi läker.

Att göra piercingen gjorde inte ont. Men läkningen tog flera månader för mig, och jag hade ont på undersidan ganska länge. Svullnaden satt i ca en vecka.

Jag åt vanlig mat redan samma dag.

Tog ut den efter ca 10 år eftersom den skavde på tandköttet och en tandhals riskerade att komma fram. Dessutom gäller inte tandläkarförsäkningen om man har en piercing i munnen om en tand går sönder. Då skylls det på piercingen även om det inte berodde på den.

Det är också lätt hänt att man biter i den, speciellt undertiden som man har läkestaven i. Folk har bitit sönder tänder. Själv undvek jag detta men ont gjorde det när man bet fel.

Den läkte igen på något dygn, trots att den var 10 år gammal.

Lilllens
0

Att göra hålet känns inte, men jag hade däremot fruktansvärt ont efteråt.
Kunde inte äta vanlig mat på fyra dagar så jag levde på yoghurt. Men sedan funkade allt bra. Läkte väldigt fint och jag har inte alls haft problem.

Har haft den i drygt två år.

Henrik93
0

min kändes inte, och läkte på 2 veckor.

jag ät flytande eller trögflytande mat i 2 veckor för säkerhetsskull. utifall något skulle fastna liksom. och åt bara kräm fil och glass under dessa dagar:)

jag rökte redan när jag gick ut från studion. men jag var noga med att skölja munnen efter rökning och matintag osv..

det kommer nog gå bra för er:) visa bild sen!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

#3 Att man sköljer är alltid bra, men det tar inte bort det faktum att ådrerna drar ihop sig och kroppen inte kan läka lika fort eftersom blodet inte strömmar till som det ska. HAr man då otur kan det ta längre tid.

toAlicia
0

Hm, okej, låter som de bästa vore att försöka göra uppehåll med rökningen så länge den läker då, vill ju att det ska gå så fort som möjligt liksom ^^
Tack för alla tips och råd! En liten fråga till, vad är bäst att skölja med efter maten/ciggen?(hihi, nån gång måste man la röka) Hört att listerine inte är bra ? :p 

#3 Självklart kommer bild! :D

Karmatarerskanise
0

#5 Vanligt vatten är bra att köra med. Men 2-3 gånger om dagen bör man skölja med koksaltlösning. Recept på det finns bland våra artiklar.

toAlicia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så blev tungan! Riktigt nöjd , men börjar tröttna på att ha en dubbelt så stor tunga , hur lång tid brukar den vara svullen? Vart svullen snart 5 dagar och har fortfarande ganska ont.. Men äta kan jag, åt 3 cheeseburgare + 1 glass några timmar efter ;)

Karmatarerskanise
0

#7 Brukar lägga sig efter en veckas tid.