Detta är inte bra eller hur?
Blomdahl piercar bla navel och öron.. men dom använder pistol ser det ut som eller?
Piercade brosket där med pistol, trots att det inte är rekommenderat, men det gick bra ändå, båda öronen läkte fint - inga komplikationer alls.
Hur som, tycker ni det ser ut att vara värt att pierca naveln där?
jag tror deras smycken är av någon sorts plast i blomdahls sortiment. rekomenderar inte. och jag har aldrig sett eller hört något om att dom använder varken titan eller kirurgisk stål. så jag tror du borde satsa på en piercare där. då navelpiercingar kan vara mycket svårläkta.
mvh
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Enligt hemsidan så är det engångskit med kanyl. Vet inte om det är bättre.
Tror att du bör satsa på en piercare istället. Blomdahls håltagningsutbildning brukar bestå av en kurs på typ… 2 dagar. O.o Känns tryggare att pierca sig hos en piercare. Blomdahl brukar ju heller inte använda kanyler utan solida smycken som gör hålet så det skärs ju inte ut ett hål. Vet inte hur det är med deras navelpiercingar dock.
Skulle välja en riktig piercare istället.
Blomdahls tar navlar med pistol vilket INTE är att rekomendera då de är bland de mest svårläkta piercingar man kan ta.

Jag tror risken med pistolhåltagning är att pistolen inte är så smidig att huden kanske blir väl tunn av det som blir kvar som täcker staven så att säga. Kan tänka mig det iaf.
Mvh Ellenfyrkant