Oläkt navelpiercing
Börjar bli trött på min navelpiercing, tycker den är jättefin. Men den läker aldrig… Den har aldrig bråkat nå värst sen jag gjorde den utan mest småvarat lite då och då. Nu blev naveln arg när jag bytte från läkstaven till en vanlig. Läkstaven var lixom 7 mm för lång typ, det fastnade i tröjor och sånt så det gjorde ont. Så har bytt till en kortare. Det är fortfarande inget jätterött eller så utan bara lite mer varigt och ständigt. Har haft den sedan början av Januari. Finns det något särskilt man kan göra för att påskynda, tycker den borde vara läkt med tanke på att den inte bråkat och att jag har bra läkkött - har reagerat bra på andra piercings (som dock varit mer ytliga).
Men finns det några snabbläkningsknep? Snart kommer ju badsäsongen. :/
Mvh Ellenfyrkant
prova med LPH salva, som man kan köpa på apoteket. min piercare rekomenderade det då min conch krånglade. men jag bytte bara till ett tunnare smycke.. så jag vet ju inte hur bra det är. men då ska man iallafall rengöra som vanligt och sedan lägga på lite lite salva morgon och kväll och röra på smycket så att salvan kommer in.
men man kan bara använda den 1 eller två veckor. annars blir kroppen typ immun mot det! (jaa, jag äger på att förklara)
annars kanske din piercare har sådan där "piercing creme" för krånglande piercings.
lycka till! mvh henrik
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
En navelpiercing kan ta 12 månader för att läka. Och ibland även längre tid.

#1 Kan ju alltid kolla med de på studipon, bara det att piercaren inte har särskillda tider utan man får boka henne. :/ Får kolla lite vad det är för salva du skriver om, vad är det som gör att man blir immun? Vet du om det är ngt jättedyrt?
#2 Är medveten om det men kan jag påskynda läkningen så vill jag det.
Mvh Ellenfyrkant
Sov & ät ordentligt. Få i dig ordentligt med vitaminer & så. Är väl typ mest det som brukar få det att läka lättare.
den ska vara antibakteriell, och eftersom man kan bli immun mot det så innehåller det antagligen någon form av kortison eller antibiotika, likaväl som du kan bli immun mot värktabletter och sådant. kan jämföras med ett missbruk, man behöver mer och mer för att tex, bli påverkad osv.
så salvan blir liksom inte lika effektiv som när den var ny för huden.
mvh henrik
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer