Frågor om ryggtatuering.
Jag ska göra en stor tatuering på ryggen nu i augusti (ca: 30 cm lång och 10-15 cm bred.) Nu har ju jag redan 3 st tatueringar sen tidigare. En på höftbenet, en mellan skuldrorna och en på handleden. Dom har inte tagit så lång tid att göra, så det har varit piece of cake, liksom: "- Var det inte mer än såhär?"
Men som sagt var, denna tatuering jag ska göra snart är rätt så stor och kommer nog behöva minst 2 sittningar och varje sittning är runt 4 timmar lång!
Ni som har tatuerat ryggen, gör det ondare att tatuera ryggen än på andra ställen? Är det något jag bör tänka på? Vet ju självklart att det är individuellt från person till person, men av mina egna erfarenhet så tycker inte jag att det gör särskilt ont att tatuera sig , utan känns mer som en vibrerande känsla. Så kommer man till dagen då ryggtatueringen ska göras så får man panik utav smärtan. Det är ju lite orolig över.
Har ni fått ligga ner på en brits på mage eller fått sitta upp när ni gjort er ryggtatuering? Hur ont gjorde det för er på en skala mellan 1-10?
Kom gärna med era erfarenheter och tips! =)
Tacksam för svar.
Jag satt upp (den sitter på ena skulderbladet). Det beror förmodligen på vad tatueraren tycker är bekvämt. Det gjorde inte ont, jag satt och läste under tiden, men tatueraren sade att det inte är alla som pallar att göra en entimmestatuering i ett svep. Om din ska ta fyra timmar måste du nog ta några pauser, för att sträcka på dig och gå på toa, om inte annat
. Men det verkar vara väldigt individuellt hur ont man tycker att det gör.
Jag satt också upp, satt fram och bak på en stol. Min ryggtatuering sträcker sig från nacken och ned till svanken och tog runt två timmar. Satt utan paus för att hinna bli klar.
Gjorde inte ont, trots att det var på ryggraden och jag inbillat mig och dessutom hört att det skulle göra väldigt ont. Kanske 2 på en sån skala. Fötterna gjorde nog lite ondare och bröstet med, fast marginellt. Tycker som dig TS att det inte gör speciellt ont.
#1 Sa han verkligen att det var få som orkar sitta en timme utan paus? En timme är ju ingenting när man kommit igång, går hur fort som helst.
På armen nu har jag suttit två heldagar (sex timmar vardera) och då har vi haft en paus i mitten ungefär för toalettbesök och rökpaus för tatueraren :)
#2: Hon sa att det är "inte alla", jag vet inte om det betyder många eller få
.
#3 Låter som att hon menade att det är få som klarar det då, men det kanske är det egentligen :O Jag kan ju bara jämföra med mig själv :)

Har på skuldrorna och smärtan är väldigt individuell. Så svårt att svara på. Men det kändes lite mer när han gick in och träffade ryggraden. Då spred sig smärtan.
Apropå hur länge man sitter. Min sambo kan sitta några timmar och inte bry sig nämnvärt. Han har nästan somnat vid något tillfälle
Buffaomini: Hehe, det var samma för mig när jag gjorde min på handleden som knappt kändes alls! Hade den tagit 5-10 minuter längre att göra hade jag troligtvis somnat. ;P
Jag har både suttit och legat på brits när jag tatuerat ryggen (har lagt runt 24 timmar uppdelat på 4-timmarssittningar hittills) och föredrar att sitta. När man ligger ned vet man inte var man ska göra av armarna riktigt och man blir stel i nacken. ::tips::