Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 14555 ggr
Rwawr
0

Alla med Cheeks piercingar

Har blivit sjukt sugen på att pierca mig i kinderna nu. 
Men då undrar jag om de är nå annorlunda än med andra piercingar. ( har haft alla möjliga olika. ) 
**
Hur mycket kostar det ca? 

Vet ni någon bra i sthlm? 

Hur lång tid tar det ca?

Och kanske något mer man borde veta?**

grejs
0

Jag har aldrg haft några själv, men jag tror de brukar kosta ca 500 kr st. Innan man piercar kinderna är det bra att man är beredd på att de kan vara riktigt svårläkta. En del kindpiercingar läker aldrig helt och hållet, och det finns risk att det bildas abcesser, alltså instängt var jämte hålet som kan vara väldigt svårt att bli av med. Här finns ett blogginlägg från en piercare i Göteborg om struliga kindpiercingar.

soetisen
0

Där jag piercade mig kostade det 600 kr styck men 1000 kr för båda kinderna. Som sagt, de är väldigt svårläkta. Jag fick en såkallad abscess vid min ena kindpiercing och den vägrade försvinna, den gick fram och tillbaka i nästan ett år. Till sist tyckte min piercare att jag skulle ge upp, och då hade jag provat massa krämer osv till den. Nu är det ett rött märke som jag på kinden, inte så vidare snyggt. Funderar lite på om jag ska göra något åt det. Men det behöver ju inte bli så för dig.

Vill du läsa och titta på bilder så skrev jag ett blogginlägg om min kind för 3 månader sen ungefär här. Dock ser det värre ut nu med ärret, men min andra kind är snäll och fin.

Men det är grymt snygga piercingar iallafall :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Rwawr
0

Jag hittade en piercare i åkerberg som tar 600 för båda! :o 
Jo har läst att de kan vara svårläkta men jag har tid. Sedan om de strular skulle jag ta ut dem, i think.
Snackade med morsan idag och hon sa inte mycket,, vill jag ha dem får jag skaffa dem om jag vill. Ganska skönt.
Måste bara hitta en bra piercare med bra priser. Ganska dåligt med pengar eftersom man inte fick ngt sommarjobb iår.

JossanH
0

Har en kompis som har haft sina kindpiercingar i många år.. Kanske typ 7 år eller nåt sånt.. När hon blir sjuk eller får nedsatt imunförsvar så strular dom fortfarande. Speciellt den ena. Tror det kommer se ganska fult ut om hon tar ut dom och jobbigt att hela tiden få sköta om sina gamla piercingar. Men är man beredd på det så är det väl bara att köra på!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Rwawr
0

#4 Jo det gör mina piercingar oxå. Så det skulle jag stå ut med.

artdesiu
0

Jag gjorde mina för 500 styck hos Johan på Swahili bob's.

Att få dem för 600 kr är väl trevligt prismässigt, men då cheeks är både svårläkta och svårtagna så skulle jag försäkra mig om att personen vet vad den pysslar med först och främst.
Mina cheeks är tagna lite snett uppåt så att plattan på insidan inte sitter mot tänderna (trots att det är en pfte-stav och inte i metall) det är helt enkelt mindre i vägen och därmed mer lättläkt. Så fråga fråga fråga om du ska ta, hur tas dom, vilka smycken kommer du få (pfte är dessutom sjukt bra eftersom man ofta behöver förkorta/förlänga för att stavarna ska kännas bekväma, kinder kan lätt svullna upp under läkperioden).

Jag har ett ex som har cheeks också, han hade metallstavar och tagna rakt in mot tänderna, så det blev en hel del krockskador pga det, inte trevligt för tänderna!

Hur lång tid tar det, menar du läktid då?
Cheeks är som sagt en knepig piercing, jag har haft mina i 1,5 år nu. Personligen har mina varit relativt snälla och lättskötta. I början krånglade ena kinden eftersom jag kortade ner staven lite för mycket när det var dags för stavbyte (jag hade läkstavar i 2 månader tror jag, skitfult men för kindernas bästa!), men fick det bytt och sedan dess har det varit prima! (kan dock bli lite spänd i kinderna om jag skrattat/lett mycket någon dag :P).

Eftersom du efterfrågade någon i Stockholm tycker jag ändå att du ska kika in hos Johan på Swahili bob's (googla för hemsida), han är urtrevlig och vet vad han gör.
Och 10000 spänn är inte SÅ mycket pengar ändå, det går för de flesta att spara ihop till på relativt kort tid (jag piercade mig som mest under den period jag bara fick in studiebidrag).

Fråga gärna något mer om du är nyfiken, hjälper gärna till :) Hah, bor ju båda två i Haninge såg jag dessutom.

Rwawr
1

#6 tack så mycket, det var väldigt användbart!
Här får man inte ens sitt studiebidrag, hehe. Morsan tar den men får 1100 från andra ställen. Så 1100 är vad jag lever på en månad.  
Räknat ut att jag kommer ha ca 700 över när jag köpt cigg och comviq (som måste köpas varje månad). Och vill så gärna pierca direkt när jag får pengar. 
Juste, gör rökning/dricka något speciellt ? eller är det som typ när man piercat läppen/tungan?

Haha jaså vad trevligt med någon från ens egna trakter ^^

artdesiu
0

#7.

Inga problem, hjälper gärna till. :)

Okej, ja som jag då, efter studiebidrag hade jag ett par fasta utgifter så jag sparade några hundra varje månad tills jag hade råd med vad jag ville göra liksom.

Det är ju din kropp, så klart, men rökning har ju en klart negativ påverkan på munhålan, särskilt när du har öppna sår som försöker läka.
Alkohol segar ner läkningen i och med att kroppen försöker bearbeta alkoholen istället för att fokusera på läkning vilket gör att infektioner m.m kan uppstå då kroppen inte är på sin vakt för det (då den som sagt är upptagen med at "skydda" annat).
Rökning bör du undvika under hela läkningstiden (och i min mening annars också, ajabaja!), och då läktiden för cheeks kan variera från kanske två månader till aldrig egentligen om det vill sig illa så kan jag förstå att det är svårt, och därför något man bör tänka igenom. För man vill ju ge sin kropp bästa möjliga förutsättningar för att läka.

Röker du så försenar du läkningen samt kan dra på dig otrevliga infektioner, vänta därför tills det är HELT läkt (och var beredd på att det tar ett par månader!).

Du kan ju även rådfråga piercaren när du är där och kolla vad h*n anser, om det är nåt jag missat.

Haha, ja :)

Rwawr
0

# 8

Ajajaj vad jobbigt! 
Drickandet är inga problem att sluta med, det händer inte ens ofta så. Men rökningen lär bli ganska mycket svårare. Men kanske kan skölja igenom munnen eller så efter varje cigg?
Ska ta och fråga och sen får man se :)

artdesiu
0

Drickandet och rökandet har ju dessutom olika effekter på läkandet. Alkoholen angriper ju inte piercingarna direkt, utan mer själva kroppens förmåga att läka sig självt, alkoholen förhindrar kroppen från att jobba på att läka piercingarna eftersom den är upptagen med att få alkoholen ur kroppen.
Vad gäller rökning är det väl mer rakt på, att det orsakar mer direkt skada på hålen, tex genom infektioner (att avstå från båda är viktigt, men av olika skäl).

Har ingen aning hur väl munskölj eller dylikt efter rökning skulle funka då jag inte röker och därför inte behövt ta särskilt hänsyn till det vid läkning. Men fråga din piercare så kommer du ju få reda på allt som är viktigt att veta. :)

Rwawr
0

Jo när jag piercade tungan så fick jag rådet att jag kunde skölja igenom munnen efter varje gång eftersom det typ sköljde bort bakterierna. Men ska fråga när det blir aktuellt :)

[Gemm]
0

Har aldrig stött på någon med kindpiercingar som inte krånglar, det är vida känt att de lätt ställer till problem.

Mina egna strulade titt som tätt, blev infekterade lite då och då och den ena var alltid lite svullen.

Det blir lätt fula ärr om man tar ut dem också, jag har "smilgropar" for life, och inte snygga sådana. Två röda gropar, den ena är lite mindre iögonfallande.

Var beredd att se ut som en tjock bebis i någon vecka, kinderna svullnar rejält. Plaststavarna kommer vara långa och successivt vara mer och mer i vägen i och med att svullnaden går ner, dock behöver du ha långa stavar under en lång period för att inte orsaka tryck på vävnaden.
Det ser skit ut med dessa långa stavar och är jobbigt när man ska äta, jag själv bet sönder ena staven dagen efter jag tog dem, smärtsamt och jobbigt att åtgärda, fick byta stav (piercaren som gjorde) när det var som mest ömt och svullet.

Det går inte att få någon att förstå hur mycket problem det kan bli med dessa piercingar, först när denne upplever det själv hajar man att man kanske skulle ha låtit bli.

De är dock väldigt vackra smycken om de fungerar bra och inte blir infekterade, oddsen för det är väldigt små dock.
Ska du göra dem trots riskerna att det skiter sig så rekommenderar jag Johan på swahili bobs, han vet vad han gör.

Rwawr
0

Blir nog ena kinden till att börja med, på måndag. 
Ska nog prova Swahili bob's då ^^

Rwawr
0

Då var den gjord! :D
blev supernöjd!
måste bara fixa cash till andra oxå :D

artdesiu
0

Härligt att du blev nöjd! Se till att sköta om den noggrannt nu (och ja, jag vet att det smakar vidrigt att skölja med saltlösning, men gör det ändå!). Och om du märker av några problem, åk in till din piercare direkt så det inte hinner gå åt helvete så du blir tvungen att plocka ur den.

Och grattis till att ha knubb-kinder med antenner i ett tag framöver ;)

Rwawr
0

#15 tack, haha, jo kommer springa dit stup i kvarten om jag märker något haha. Saltlösning? ingen sagt ngt om, berätta :D
Den jag har är faktiskt inte så lång att den sticker ut så värst mycket, än. Lite svullen är man nog fortfarande men ska tillbaka om 2 veckor och korta ner den om det läker ordentligt.

artdesiu
0

Vem gjorde du den hos förresten? :)

Saltlösning brukar rekommenderas att man använder vid orala piercingar, alltså att du sköljer munnen med det efter att du ätit. :)

Två veckor? Lyx, jag hade i en månad! Jag funderar på att korta ner mina lite till, får greja någon dag.

Rwawr
0

I A'n't i gamla stan :) 
Brukar oftast pierca mig där, eller det bev nu sjunde piercingen som är gjord där, haha.
aha okej, får väl köra på det med då :)
jamen visst, självklart kan det ju variera men skulle in dit igen efter två veckor och kolla liksom.

artdesiu
0

Okej. Man brukar ju ha sina stammisställen :P

Ja, saltlösning smakar inget vidare, håller väl bakterierna i schack.

Ja, sen varierar det ju beroende på vilken piercare man har vad h*n rekommenderar. :)

Rwawr
0

Javisst.
haha jo märkte det xD blää.
jo så är det ju :)

artdesiu
0

Hahaha, jag lider med dig!

[liljuhvit]
0

Har haft mina kindpiercingar i fyra dagar nu och det är verkligen hur svullet som helst. Har labretstavar och plattorna på insidan har sjunkit in en ganska lång bit.

Ni som nu redan har gått igenom den här processen, hur länge kan man räkna med innan svullnaden börjar gå ner? Handlar det om dagar eller veckor?

Hur skötte ni om dom på bästa sätt?

Jag tvättar med piercingtvätt och dränker dom i koksaltlösning i en kvart var varje kväll. Sköljer munnen efter jag har ätit och tagit en snus med vatten och ibland koksaltlösning.

Vore väldigt fint om någon ville svara och ge lite råd och tips!

Rwawr
0

Min svullnad gick ner för ett par dagar sedan. och jag pierca mig 19/7 :)

[liljuhvit]
0

Okej, vad härligt! Hur känns dom nu? Hur tar du hand om dom? Hade du labretstavar under svullnadstiden?

Rwawr
0

Har bara i ena så nu är staven för lång med ska tillbaka snart och fixa kortare stavar. Ja jag har labretstav :P

[liljuhvit]
0

okej :)

12mercedes
0

Hej ek Det gjorde inte så ont att a Det gick på 1000 kr för båda Jag var 12 när jag tog mina, har inte ångrat mig.än ^^b