Tatuera med vitt
Hej.
Har en tatueringsidée på G, men den innefattar en ganska stor yta (~4x3cm) med bara vitt (i en av varianterna). Ska dock vara minst lika mycket svart runt omkring också. Det jag funderar på då är hur det egentligen ser ut med så mycket vitt i en tatuering.
Någon som har erfarenhet av att tatuera med mycket vitt som kan säga mig om jag ska ge upp den idéen eller inte..
Bilder uppskattas också :)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Jag har inte en vit tatuering själv så kan inte prata efter egen erfarenhet, men det jag har sett av andras vita tatueringar så skulle jag rekommendera att du kommer på något annat. En vit tatuering håller sig inte vit, utan blir i de allra flesta fall gulaktig eller i vissa fall smått rosa efter ett tag. De jag har sett ser mest ut som ärr efter en stund, inte jättesnyggt. Därför vitt mest används som highlighter, för att främhäva t ex ögon och "skimmer".
Det du beskrev fick mig för övrigt att tänka på en panda ^^
Är du själv ljushyad kommer det nog inte synas så bra, tror jag inte. Bättre att du försöker hitta på nåt annat tyvärr.
Tack för svaren :D
Då ska jag ändra om tatueringskissen lite och se om jag kan få till det snyggt :)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Jag har lite vitt i min ena tatuering, bara för att få fram färgen bättre, det syns bra i mina körsbär :) antar att de spelar roll hur ljus hy man har och hur mycket vitt man tänkt sig.