Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1152 ggr
FiffiLiina
0

Är detta normalt?

Tog min navelpiercing för 3v sedan. Fr ett tag sedan blev den såhär, röd runt den silvriga kulan på huden och lite runt sjävla stenen. Det gör absolut inte ont och jag tvättar den morgon och kväll oftast med saltlösning annars med ljummet vatten. Vad är felet?

MVH FiffiLiina

[WickedAlly]
0

Skulle tippa på att saltlösningen har torkat ut huden, testa att bara skölja med ljummet vatten och eventuellt någon parfymfri tvål om du har :)

FiffiLiina
0

Okej, jag har kört med bara ljummet vatten i fyra dagar nu och jag brukar ju alltid skölja efter att jag har badat den i saltlösning.

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Fast ändå ser det ut som att huden är torkad av saltlösningen även om jag alltid sköljer efter saltösning. Jag kanske inte har sköljt tillräckligt noga?

MVH FiffiLiina

[WickedAlly]
0

Hm, har du provat att smörja lite med något parfymfritt (inte vaselin dock)?

Det kommer inte var eller så? För då är den mest troligt infekterad, fast om det inte gör ont eller är varmt så är ju inte det något jag skulle tippat på.

FiffiLiina
0

Nej det har jag inte testat. Nej det kommer inte var och den är unte varm, så jag tror inte att den är infekterad.

MVH FiffiLiina

[WickedAlly]
0

Då har den nog bara blivit lite torr, vänta lite till med saltlösningen bara så bör det bli bättre :)

FiffiLiina
0

Okej, tack så mycket!:)

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Kan man smörja med parfymfri body lotion?:)

MVH FiffiLiina

[WickedAlly]
0

Ja, fast smörj inte så att det fastnar massa på själva smycket bara. Ta lite försiktigt runt om, det brular fungera fint :)