Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1781 ggr
LillaBenice
1

så otroligt glad!

Vill bara berätta min lycka just nu!! tjatat oh tjata på mamma oh pappa om att få pierca medusa,nu. Sa att ja gör de även om ni inte vill. de va mycke bråk ohsen imorse så prata pappa oh mamma när ja sov oh nu får ja göra de, tänker dock vänta tills i vinter,då de är kallt och inte röt månad :) Oh de går inte oh besktiva med ord hur lycklig jag äör oh hur mycker jag vill att de ska bli kallt nu hahaha ! :D:D<33

Henrik93
0

kan lova dig att om du sköter den som du ska och inte pillar så är risken för infektion minimal i dessa röte tider. jag gjorde ju min "sideburn" surface framför tragus förra veckan och den läker finfint!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

LillaBenice
0

Hm , knske de, får fundera lite , får ju ändå inte lönen förens den 27 :b

[Riverbelow]
0

Vad kul, grattis!

[Melinda]
0

Ett tips är att göra den i höst isåfall. För kyla är inte br för piercingar iheller om man ska vara petig. Men sköter man de som man ska så är det inga problem att pierca sig oavsett årstid. Har gjort många piercingar under rötmånader & alla har läkt kanon

LillaBenice
0

#3ja, tack!:D

#4 hm.. ja funderar på att göra den nu när jag får lönen om ca två veckor.. nhur dum ide ä de  ? :P

[Melinda]
0

Jag hade gjort det :) sköter du den så borde den läka :) Har själv planer på att pierca mig om någon enstaka vecka om jag har råd. Fast jag ska skaffa en earl :p

LillaBenice
0

ä inte dom ganska svårläkta? :P

Jo men ja funderar verkligen på de :))

[Melinda]
0

Jo, ganska :p

: Du får säga till sen när du gjort den & visa bild iallafall :) Läppiercingar är några av de mest lättläkta också så det lär nog bli kanon oavsett när du bestämmer dig för att göra den :)

LillaBenice
0

Okej va bra :)) tack för ditt/dina svar :D Lättläkta, ja har läst att dom. E ganska svåra med plattan oh sådär :b men ja litar på dig , ja har ganska bra läk kött oh är väldigt noga :)

Karmatarerskanise
0

#8 Var kan man läsa att läpppiercingar är några av de mest lättläkta?

Vill bara påpeka för TS att ryktena om att man bör undvika pierca sig under rötmånaderna faktiskt kommer från att infektionerna ökar under dessa månader. Min husläkare berättade detta för mig, och det är inte alls konstigt.

Precis som andra sår blir mer infekterade under dessa månader så kan självklart piercingar bli det. Riskerna minskar vid bra skötsel, men riskerna är ändå större just nu än jämfört med tex oktober.

Det får man inte glömma, trots att många har klarat det bra.

LillaBenice
0

Jo att de ökar vet jag. , men ja tänker mig sånna som piercar sig utomlands där dde e varmt oh fuktigt , dom som inte är "van" med det klimatet dvs :b

Karmatarerskanise
0

#11 Även utomlands har de rötmånader.

Sen skulle jag aldrig få för mig att pierca mig utomlands( vem vet hur hygienen är där), inte heller under de svenska rötmånaderna eftersom jag har dåligt läkekött.

LillaBenice
0

Okaj, men jag har ju ganska bra läkekött, ökar de chansen att de går bra ? :)

Karmatarerskanise
0

#13 Ja det talar ju för dig i alla fall.
Poängen är att du ska vara medveten om att riskerna ökar. Så du inte blir besviken sedan om det oturligt nog skulle bli en infektion :)

LillaBenice
0

jo jag vet att de ökar oh allt :P

Men jag tror ja gö den i början av aug :P

Tack, jätte snällt av dig att svara oh va hjälpsam, ja blir loite förvirrad iblad haha:P

[Melinda]
0

Att det är några av de mest lättläkta kan man få reda på av både läkare & piercare. Läker lättare tack vare slemhinnorna bl.a

Karmatarerskanise
0

Själv har jag fått höra att de inte är så lättläkta eftersom de sitter på utsidan också, vilket gör att alla bakterier som finns på huden lätt kommer in i hålet.

När jag tänker efter så är det nog 50/50 av mina vänner som läkt fort och som fått infektioner.

Den jag fått veta är mest lättläkt är tungan samt genetalpiercings.