Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2253 ggr
Henrik93
0

Söndertuggad titan kula?

Jag kanske överväger att ta ur min Tungpiercing!

Efter att jag idag var tvungen att byta stav för att den kändes konstig.

Så upptäckte jag att kulorna hade revor och bit märken på sig!

På sistone har jag märkt att jag biter ihop hårt ibland så att jag får huvudvärk, kanske till och med på natten så att jag råkat bitit i kulorna?

vill verkligen inte förstöra tänderna!

hmmmm

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

Började verkligen fundera då du skrev "söndertuggad". Titan kan man inte tugga sönder :P

Men om du är orolig att du biter på den när du sover kanske det är en bra ide att ta ut den. OCh om du ofta har huvudvärk för att su spänner käkarna kanske en bitskena för natten kan hjälpa.

Henrik93
0

alltså inte isärtuggad, utan stora revor och bitmärken! jo fast jag vill ju så gärna ha den!

[Melinda]
0

Ha plastkulor istället..?

Henrik93
0

men Det blir ju ännu lättare att det blir revor i dom, vilket betyder bakterierD:

Jiels
0

Även om det inte vore för att du är orolig över piercingen så tycker jag definitivt att du ska skaffa dig en bettskena! Det bästa är så klart att gå till en tandläkare och få en anpassad bettskena även om det är rätt så dyrt (jag har både på över- och underkäke då jag har haft mycket problem och jag kan inte leva utan dem nu. ;) ). Men det finns även en variant på apoteken som du kan prova. Det gör faktiskt under för huvudvärken och du slipper förslitningar på tänderna. =) 
På så vis slipper du dessutom vara orolig för att piercingen ska slita på tänderna under natten.
Andra tips som jag fått är också att verkligen tänka på att slappna av käkarna under dagan och att sluta tugga tuggummi. Om du gör det mycket under dagen så blir muskelaturen i kinderna hårdare och du automatsikt spänner dig mer under natten.

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

Henrik93
0

tack, ska försöka fixa något i den stilen. Är lite mycket nu bara. Irkar liksom inte gå till sjukhuset mitt i allt.

Karmatarerskanise
0

Men apoteket är inte sjukhuset ;)

Rumblebee
0

Såvida inte det närmaste apoteket för honom finns placerat i sjukhusbyggnaden Tungan ute

Karmatarerskanise
0

Hahah jo Flört

Henrik93
0

men apoteket kostar. det gör inte vård när man är under 21. inte heller bettskenor från sjukhuset haha.

Karmatarerskanise
0

Va? Kostar det inte med bettskenor om man är under 21? Trodde bara man kunde få det på apoteket och hos tandläkaren.

Jiels
0

Nu är jag lite osäker på hur du menar med vård… Bettskena får du från tandläkaren och då kostar det något i stil med 3000kr. Köper du den enklare varianten på apotek kostar det kanske 300kr (osäker på priset men på ett ungefär). Tror inte du kan få det från en vanlig läkare.

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

Henrik93
0

justja. under 19 i tandläkarvården. då fär man allt gratis. så nu kommer jag ändå inte hinna få en bettskena innan det kostar.

Gluskap
0

Byt till plastkulor, de går sönder om du skulle bita på dom, risken är väldigt stor (tyvärr egen erfarenhet) att dina tänder går sönder om du biter på titankula…

hus-musen
0

En riktig titankula finns det inte en chans att du kan repa eller tugga bitmärken på, men tänderna kan ju skadas.. Så en mjukare plastkula är nog det bästa om du biter på den. Eller ta ur den på natten?

Qui dormit, non peccat

Loveradio
0

Håller med, kör med plastkula. Det gör jag.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Henrik93
0

då tänker jag ta kort på den titankulan så får vi se om det fortfarande inte går att bita i dom så det blir märken!

Karmatarerskanise
0

De titansmycken jag har haft har det inte gått att repa, så du kanske har en falsk?

hus-musen
0

#17 Ett äkta titansmycke går inte att bita märken i. Titan är ett väldigt hårt material, så pass hårt att det är svårt att arbeta med och kräver specialverktyg. Innan du har bitit sönder en titankula så har du inga tänder kvar.

Qui dormit, non peccat

Henrik93
0

det smycket köpte jag på en piercingstudio som funnits i 18 år, bäldigt omtyckt. Så jag skulle inte tro att dwt var oäkta^^ bild kommer!