Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1919 ggr
thildatessie
1

Tpis ang tatuering och piercing

Hej! Vill pierca tungan. Har tidigare haft i naveln men det läkte inte och började vandra så jag tog ut den. Fick i samma veva problem med mina örhängen och kan inte ha i nåt mer. Undrar om det betyder att jag är allergisk? Kan jag inte tatuera mig heller?

Vill även ha tips på bra studio i varberg och borås!

Karmatarerskanise
0

Vet inte om det är allergi. Hur visade det sig i öronen?

Tatueringar har ju ingenting med piercing att göra, så jag ser ingen anledning till varför du inte skulle kunna tatuera dig.

thildatessie
0

#2 i öronen så svullnader det och blir irriterat så fort jag sätter i örhängen som jag tålt innan. har testat silver,gult och "fejk". Ok, så även om man inte tål piercings så kan tatueringar funka? Känns lite läskigt ändå, som om att jag har dåligt läkekött och då känns det sådär att göra en tatuering och åka på en infektion.. man kann ju inte "bara ta ut den" som en piercing.

[WickedAlly]
0

Min syster har haft så, hennes öron klarade det inte alls och hennes navel läkte väldigt långsamt men är nu läkt tillslut. Hon tog hål i tungan för ett tag sedan och den verkar läka väldigt bra, munnen är ju ett bra ställe då det läker bra där oftast :)

Tatuering kan du göra ett test för hos en studio, de skrapar lite på huden och lägger på lite bläck :)

thildatessie
0

#3 Åh vad bra!!

Ingen som vet om någon bra studio i Varberg/Borås? Tänker mig Black scar i borås för tatoo, har hört mkt bra om dem :)

hus-musen
0

Skaffa piercingar i titan istället, de tål alla. Kirurgiskt stål kan funka, men det är inte säkert. Annars 18 karat guld brukar de flesta tåla oxå.

Piercingar och tattueringar är inte samma sak, du är troligtvis allergisk/överkänslig mot nickel och tattueringsfärger ska inte innehålla nickel.

Qui dormit, non peccat

Henrik93
0

jag har lärt mig att guldbelagda smycken inte är läksmycken? att man kan bli allergisk?:O

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

#6 Det ska vara äkta guld. Men som läksmycke är titan bäst.

hus-musen
0

#6 Guld över 18 karat funkar om du inte är jättekänslig. Allt under ska man inte använda, bara guldpläterade smycken ska man undvika.

Qui dormit, non peccat

thildatessie
0

Tack för svaren!