Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 2219 ggr
FiffiLiina
0

Måste man skölja efter rengöring?

Måste man skölja sin navelpiercing efter att man har badat den i saltlösning?

MVH FiffiLiina

Henrik93
0

kan vara en bra ide. så att det inte blir så torrt pga saltet. mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

FiffiLiina
0

Okej, tack! Jag ska nämligen ut och segla om två veckor och hade tänkt att bada eftersom det är saltvatten i havet. Men jag har ingen tillgång till dusch i båten så jag kan inte skölja efter att jag har badat. Är det en bra ide ändå att bada? Eller ska jag avstå från att bada för att jag inte har tillgång till dusch så jag inte kan skölja piercingen efter bad? Jag har haft min piercing i 2v bara.

MVH FiffiLiina

Henrik93
0

du föreslår jag att du inte badar överhuvudtaget! du riskerar en massa krångel! och saltvatten i havet är lortigt och fyllt med bakterier som inte ska in i sår! kanske till och med oljor o dyl från båtar osv.

du ska heller inte sola förens den är läkt. och detta kan ta en väldigt lång tid om du inte sköter om den som du ska.

mvh

FiffiLiina
0

Okej, tack! Men kan jag sola t.ex. Benen om jag har t.ex. En handduk över piercingen?

MVH FiffiLiina

Henrik93
0

jodå. om den håller sig sval.

[SweetRose]
0

#3 flikar in att det faktiskt är tvärtom! I havet är det en så pass hög saltkoncentration så baktierna torkar ut pga osmosen!

Det kan vara smart att skölja av efteråt ändå som sagt, just eftersom saltet torkar ut. Annars borde det inte vara någon större fara, jag upplever personligen att mina piercingar mår bra av att bada i havet

Karmatarerskanise
1

#6 Tyvärr finns det mycket skit i havet som kan orsaka infektioner. Har själv fått många sår infekterade i havet.

EternalWinter
0

Säger som #6 gör. Jag badade i havet med 2 av mina piercingar när dem var ca 1v gamla och det var absolut inga problem bara skölj av dom när du badat klart. Piercaren sa att det t.o.m är bra för dom.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

FiffiLiina
0

Bli lite förvirrad här. Ska jag bada med vattentätt plåster, utan och skölja efter eller inte bada alls?

MVH FiffiLiina

Karmatarerskanise
0

Inte bada alls säger jag. :) Men du får ju välja och vraka själv av råden du fått i tråden.

EternalWinter
0

#9 Jag badade utan plåster och sköljde av efteråt. =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

FiffiLiina
0

Nu är jag hemma efter semestern och jag badade utan plåster och sköljde efte och allt fungerade super och navelpiercingen mår jättebra!;)

MVH FiffiLiina

[FruStein]
0

Människor i tropiska länder piercar och tatuerar sig också (faktiskt!) och deras mods läker de också…

PiganX
0

Är ju bara att du tar med en dunk eller flaska rent vatten för att skölja efteråt.

Karmatarerskanise
0

#13 Ja, det är det väl inget som sagt att de inte gör?

Love-
0

Beror lite på hur länge du haft den ju

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism