Förbaskade Helix..
Hej, 10/3 iår gjorde jag en helix, för andra gången. Första var några år sedan som jag var tvungen att ta ut för att den vart så infekterad.. Men iallafall. Min håller sig rätt bra, inte infekterat eller nått, men herregud, den är inte ens i närheten av att ha läkt det minsta lilla ännu. Den ömmar fortfarande litegrann och råkar jag få en smäll där eller fastna lite så gör det sjuuukt ont. Har fortfarande i smycket som jag gjorde hålet med, dock har jag över en dag för drygt en halv månad sedan tagit ut den och hade en annan i, men fick verkligen jätteont då och det blev lite rött osv och tänkte att jag var skitdum som gjorde så så det åkte i direkt igen.
Vet att dom är rätt svårläkta men borde det inte ha börjat läka liiitegrann iallafall efter så här pass lång tid? och jag har hört att man helst inte ska ha ringar där? Jag har nämligen en ring i kirurgiskt stål som jag funderade om jag skulle byta till, men fick för mig att jag läst att det inte är bra för ett läkande hål?
Vi har precis samma problem du och jag!! Har hat min sedan maj 2011 och är fortfarande inte läkt…. :(
jag hade samma problem med min conch. hade 1,6 sedan böt jag till 1,2 också läkte den på 2 veckor!:) prova minska på storlek. för det blir liksom inte så tight för skinnet som ska läka då.
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
#2 Jag har örhänge storlek, alltså väldigt smalt!
#2 - Yea, jag har inte någon töjning. :)
aha, så vet du vilket material ditt smycke är gjort av? är det ett vanligt örhänge är det oftast silverfärgade plaster, silver, guld eller andra metaller som inte är bra vid läkning.
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Spontana frågor. Är det taget med pistol eller kanyl? Och vad för typ av smycke har du?
Jag tog min med pistol (viste inget bättre då). Den strula som fan hade problem i ett år med min. Provade att ha ring i vilket gjorde det tusen gånger värre. Sedan bytte jag till en lambrett på 1,2 och 6-8mm med platbaksida. Då läkte den ihop på en gång och blev riktigt fin
Så prova med det!
I want to be like the patronsaint of reality.
Har en helix som jag tog i höstas och den kan jag fortfarande inte ha just ring i. Jag hade ring från början också, men jag kör med en rak kort barbell nu för det är det enda som inte gör hålet irriterat. Kan ju vara anledningen då det blir annorlunda när man sover på det örat med ring i t.ex. Mitt är inte heller helt läkt, det är individuellt såklart men helix tar tid!
Sköt du den, eftersom attdu har vanlig örhängesstorlek? Då kan det vara så att smycket sitter för tight eftersom att såna smycken brukar sitta väldigt hårt.
Jag tog med pistol. och smycket är smycket som jag tog hålet med. Kanske får kolla upp lite andra alternativa smycken :)
Jag skulle föreslå att du byter till en lambrett med typ platt baksida köp den som är 1,2mm det är det minsta och du lär ha 0,8-1 mm nu så borde gå att få i hyffsat bra :-)
I want to be like the patronsaint of reality.
#9 det förklarar mycket! Då kan det vara så att smycket är för litet. Säger som #10, byt till en labrett! Där du köper smycket kanske du också kan få hjälp att byta om du vill det. Du kan ju även fråga om de har något ännu tunnare