PANIK !!!
Hej,
Jag gaddade min underarm för 2 dgr sedan. (Sittningen tog ca 2 timmar )
Nu sitter jag här med en arm som är riktgit svullen och stenhård.
Blir lite orolig att detta ska va nåt farligt, då det är så spänt och stramar en del.
Någon mer som upplevt detta, och vet hur lång tid det kan hålla i sig?
Oerhört tacksam för svar och feedback!!!!!
/ MimmiG
min syster fick dessa symptomen när hon tatuerade över armen.
men svullnaden gick ner efter några dagar, och det röda ochhårda höll i sig ett tag till.
om du är orolig över din tatuering så bör du kanske gå till din tatuerare, så borde han kunna berätta vad som försigår. :)
mvh
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Tack snälla för din info !=)
Man blir ju helt skakis. Har aldrig vart med om detta innan, men det är nog för att jag bara gjort korta texter innan och inte motiv.
Någon mer som upplevt/känner till detta fenomen?
Haha, du skulle sett mina ena fot. Så otroligt svullen, fick inte på mig några skor alls och jag var himla glad att det var på sommaren. Den andra svullnade nästan ingenting dock av någon anledning.
Sen så svullnade jag något otroligt kring armbågen och speciellt i armvecket. Svårt att böja armen och det spände så att det gjorde ont, sen när svullnaden lade sig efter några dar och klådan kom så var det en enorm lättnad.
Det är normalt att det svullnar, tänk efter en operation t ex så svullnar man ju ofta och det är samma sak med tatueringar :)
Jisses, WickedAlly !!! Din stackare !!!!
Ja det e ju inte alltid tatueringen som känns mest hahaha.
Jag som var så glad att det inte gjorde ont när jag gaddade mig, så kom detta istället . det var nästan värre hahaha
Äsch, det är ju frivilligt ;)
Samma här, har aldrig ont när jag ligger under nålen men läkningen är alltid hemsk. Fast jag gör det ju om och om igen, haha. Men jag har turen att läka fort, håller på runt fem dar och sen är det bra :)
hahaha….Ja det är ju så. Som ett gift =)
Hur länge brukar du ha svullnaden?
Jag gjorde min gaddning i tisdags och blev lite orolig då den fortfarande är lika svullen.
Min vad såg hemsk ut, som en utväxt nästan ;)
#7 Mhm :P
Runt tre dar, med armen höll det i sig nästan fem dock. Antar att det är för att man använder armen mycket och för att jag fick ha den bandagerad på jobbet.
Mina andra tatueringar har inte svullnat något dock, beror nog på kroppsdel.
#8 Haha, som min fot typ. Rena klumpfoten ;)
Jeeeeez, Hera!!!! =)
Hur länge höll svullnaden i sig?
Värst var dag två till 4, sedan efter en vecka hade det lagt sig.
# WickedAlly
Oj….ja då är det bara att ha tålamod och vänta gissar jag haha
#Hera
Aah ok. Då har jag mina bästa 2 dagar ju NU då ;)
Dom säger ju att tålamod är en dygd ;)
Hang in there :)