Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 1738 ggr
patronsaint
0

Göra första gadden!

Hellu alla!

Var och bokade tatuerings tid igår och fick tid den 24 aug. Är nu sjuuuukt jäkla nervös och såklart förväntansfull. Sedan blir man ju lite töntig oxå jag har velat ha det här motivet i 3 års tid men tänk om det blir jätte fult? Tänk om old school blir vår tids tribaler?

Så lite tips och råd från er vad ska jag tänka på innan och under själva tatuerandet?

I want to be like the patronsaint of reality.

Rumblebee
1

Det finns alltid en risk för att en typ av stil inom tatueringen blir en fluga, så tycker inte att man ska tänka ''tänk om det blir en fluga…'' och därmed kanske strunta i att göra motivet som man så länge velat ha Glad

Det jag kan tipsa om är att se till att vara mätt i magen och ha sovit gott under natten, och ta gärna med något att äta/dricka under tiden du tatueras för att hålla blodsockernivån uppe, annars kan det finnas risk för att du svimmar om den sjunker.
Det är väl i stort sett allt :P. Vet inte hur pass orolig du är över smärtan, men försök att koppla av helt enkelt och tänk inte så mycket på nålen. Mind over matter helt enkelt

patronsaint
0

Ja det har du förståss helt rätt i är väl mest nervös ^^

Ah det ska jag tänka på! Tänkte försöka äta ordentligt innan ska ju inte vara där förens kl 11 :-)

Jo är väl lite orolig över att det ska göra tok ont.. Är bara piercad sedan tidigare och det tycker jag knappt har känts alls. Så hoppas väl på att jag har hög smärttröskel.

Min pv ska tattuera sig fredagen innan på samma studio så tänkte kika på då och se hur "hemskt" det är :-P

Karmatarerskanise
0

Old school är redan en fluga.

Lycka till!!

[WickedAlly]
0

Nah, oroa dig inte. Vår tids tribaler är alla dessa skumma texttatueringar. Old school är ju mer klassiskt :)

patronsaint
0

WickedAlly Tack! Skönt att höra! Hera jag vet att du har rätt. Det är dessutom en old school svala jag ska göra fast med egen stil. Men för mig har den många betydelser dels det att jag brukar segla och det är en gammal sjömanstatuering. Och dels det att jag packade en väska(bokstavligt) och flyttade hemifrån. Jag började ett nytt liv och fick friheten tillbaka. Men kommer alltid hem i trygghet.

[FruStein]
0

Jag brukar ha med mig en Loka och en Snickers. Mitt bästa tips är att prata hela tiden - då klarar man smärtan mycket bättre än om man bara är tyst.

[WickedAlly]
0

Jag har alltid Coca cola med mig, och sen löser jag ekvationer i huvudet för att ha något att göra. Eller ta med dig en bok, det är skönt att läsa samtidigt om inte tatueraren är en pratglad typ när h*n koncentrerar sig :)

Karmatarerskanise
0

#5 Man ska aldrig bry sig om vad andra gör, så länge man gör det för sig själv :) De kommer säkert bli bra! Glöm inte visa bild sen!

[WickedAlly]
0

#8 Word :)

patronsaint
0

Blir cola och en chokladbit tror jag nog att jag får ta med mig Skrattande

hehehe får se om jag lyckas lura med mig någon att hålla mig i handen ^^

Tusen tack för all er hjälp!!

#8 True! Självklart! Bilder kommer sedan Skrattande