Industrial piercing?
jag har kollat på en film om att Industrial är en väldigt stor infektion risk på. Men är det de?
Själv så tycker jag det är jävligt snyggt och skulle hemsk gärna vilja ha det men det beror på riskerna.
och ni som har tagit Industrial piercing tyckte ni det gjort ont?
Undrar lite om det jag med :3
alla piercingar har en infektionsrisk. och jag tycker inte att man kan påstå att en piercing är lika stor risk för alla då vi har olika kroppar.
om du piercar dig med 2 korta barbeller istället för en lång så minskas infektionsrisken, då bakterier från ena hålet kan gro på staven fram till det andra hålet, vilket kan orsaka 2 infektioner. om du får en i det ena.
du kan också göra en piercing, sedan låta den läka innan du gör nästa och låter den läka. därefter kan du ha en stav i.
så gå till en piercare som vet vad han/hon sysslar med. och fråga dom hur dom gör industrials.
sköter man dessutom hygienen och tvättar piercingen/arna enligt muntligt och skriftligt skötselråd så ska det inte vara någon större fara:)
mvh
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Jag gjorde en sådan, fast med två stavar för det läker bättre då. Men det tog mindre än en evcka innan jag fick en hemsk infektion. Att göra hålen gjorde riktigt ont!! Gör aldrig om det igen. Och infektionen gjorde riktigt ont den med. Tog ut dom.
Men det betyder ju inte att det är någon fara för någon annan:)
också de som har långt hår kan ju ha det liggandes mot piercingen, och om det är smutsigt så… ja.
gäller att hålla hela huvudet rent. och kanske duscha håret minst 1 gång under dagen.
OCH om man tar båda samtidigt så måste ju kroppen jobba med 2 sår.
Men vad är då att rekommendera? Är det att ta ett hål i taget?
precis, skulle nog vara det bästa:) men då bör du berätta för din piercare att du ska göra en industrial i 2 omgångar, så att dom vinklar rätt från början så du inte irriterar och böjer hålen när dom är färdigläkta:)
#4 Det påstod jag inte heller.
Jag har långt hår. Men jaag köpte parfymfritt schampo, såg till att håret aldrig vidrörde piercingen genom att ha det uppsatt, sov på rena örngott (nya varje natt) och skötte rengöringen som jag skulle.
Man ska inte gå under stol med att det är någr aav de mest svårläkta piercingarna när man tar i brosket. Mångas läker aldrig helt.
Så är detta en svårläkt piercing?
#9 Ja, många har problem med läkningen. Därmed inte sagt att du komemr få bproblem med den. En del har så bra läkekött att det läker lätt. Men den här piercingen är vida känd för att vara svårläkt.
Brosk läker i allmänhet långsammare än tillexempel öronsnibben, men som sagt #10 har en bra poäng där.
tack för alla svaren men då blir det två små stavar och hoppas på tur