Hittar ingen personlig tatuering
Har länge velat tatuera mig, och har liksom nu börjat på allvar titta omkring för att se om jag hittar någonting. Finns ju sjukt snygga stilar, men ingenting som direkt känns som jag. Har inte bråttom med att skaffa tatuering eller något, men undrar nu hur ni liksom bestämde att det var just den här tatueringen som var rätt för er?
Jag har bara en enda tatuering hittils, och den hittade jag på google om jag ska vara ärlig. En enkel ödla i lite tribalstil (tatuerade in den 2007). Och då så tyckte jag att den verkligen var jag, i och med att jag gillar reptiler, och även gillade och lyssnade på i stort sett enbart trance. Min musiksmak har visserligen ändrats det senaste året, men jag är fortfarande nöjd över min tatuering :)
Jag anstränger mig inte för att hitta några motiv till mina framtida tatueringar, utan jag låter motiven komma till mig när dom kommer. Jag gillar främst personliga tatueringar som speglar mina intressen. Och i och med att jag gillar djur, natur och universum en del, så är ju mina kommande motiv i de områdena.
Ett motiv blev jag helt såld på på en gång som det dök upp i huvudet, i och med att det är verkligen jag, och hade jag haft pengar samma dag som jag tänkt planerat färdigt det motivet, så hade jag gått iväg på en gång och bokat tid. Väntar fortfarande tills jag har råd att göra den, men det kommer helt klart att bli värt väntan 
Att hitta tatueringsmotiv är inte svårare än man gör det till. Mitt tips är att först komma på vad det är du gillar för saker, sedan kan du fundera på vilken slags still du skulle vilja ha på tatueringen och även var du skulle vilja ha motivet.
Och är du som jag, dålig på att själv skissa upp, så kan du alltid ta med några bilder och höra efter med tatueraren om han/hon kan skissa upp något mer personligt åt dig utifrån bilderna som inspiration.
#1 Tack för tipset!! =) Är verkligen helt värdelös på att skissa så får nog köra på att ta med några småskisser till en riktig tatuerare. Förmodligen gör jag det här svårare än vad det är. Har väldigt lätt för att bli besatt av en ide när jag väl fått den i huvudet och tänker bara på det 24/7, sedan när det inte går så bra som jag trodde det skulle göra blir jag jättebesviken.
#2 Ja, det där med att snöa in sig på en sak känner jag faktiskt igen, kanske inte just med tatueringar, men inom annat :P.
Fast när det gäller tatueringar så går det mesta att göras om man går till en bra tatuerare som kan sin sak :)
#3 Vad skönt, då förstår du vad jag menar =) Pratade med en kompis om samma sak, men hon förstod inte alls vad grejen var haha,
Gäller bara att hitta rätt person för jobbet då, aa men jag ska leta vidare. Har som sagt inte bråttom, och det får ta den tid det tar. Tack igen!
Min tatuering var klar för mig första gången jag såg motivet. Många går säkert på utseende när de väljer sina tatueringar, och många väljer dem nog efter att ha sett en mening med just det motivet. Så lång historia kort: Jag hade en rätt strulig uppväxt, satt på behandlingshem, blev sjuk och levde väl inte det hälsosamaste livet. Musik har däremot alltid betytt mycket så år 2009 lyckades jag efter mycket tjat och gott uppförande få åka helt själv (eller ja, med vänner) och volontärarbeta på Peace & Love. Det gick alldeles utmärkt och efter det arbetade jag som bara den för att komma till en egen lägenhet, där jag sen hamnade. Hann bara bo där i ett halvår innan jag tillslut tröttnade fullständigt tog mina saker och flyttade upp till min posjkvän som i dagsläget blivit min man. Under de sex månaderna kom ytterliggare Peace and Love, temat för det året var Frihet och bilden fick representera Passionen från året innan och friheten.
Rätt sötsliskigt och klyshigt, men nog var det så den hamnade där i alla fall den 18/5-2011 så min har en enormt personlig betydelse för mig som ingen annan av blivande tatueringar kommer att kunna slå.
Länk till bilden bifogas här: http://funkyloffe.files.wordpress.com/2010/06/peace-och-love-2010.jpg
Och bild bifogas, tyvärr bara när plaste fortfarande var på, får försöka ta en ordentlig bild någon dag.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
"Har väldigt lätt för att bli besatt av en ide när jag väl fått den i huvudet och tänker bara på det 24/7, sedan när det inte går så bra som jag trodde det skulle göra blir jag jättebesviken."
Ja, tänk då hur besviken du blir när det sitter på kroppen resten av livet! Tycker du ska fortsätta tänka på det till du hittar något som du känner är 100% rätt.
Varför inte fotografera något du vill ha och låta tatueraren använda bilden som bas? Så gjorde jag med mina första tatueringar.
#5 Den blev urhäftig verkligen!! =) Sötsliskigt eller inte så var det så det gick till när den hamnade där, och jag frågade hur ni kom på det så. Tack för att du delade din berättelse kan man väl kalla det! =) Tycker att tatueringen är sjukt snygg. Har du fått förklara många gånger varför du valt just den? =)
#6 Jo precis! Det är det enda som liksom, hindrar mig från att skaffa tatuering JUST NU! Jag vill absolut inte ångra mig, därför jag inte heller har bråttom så . . . det får liksom ta den tid det gör =) Någon gång, kommer jag att ha tatuering och jag vill hellre känna att det är helt rätt snarare än att den är rätt okej liksom,
#7 Jo det är en bra ide, dock vet jag ju inte alls vad jag vill ha :/
#8 Tack så mycket. Och nej, faktiskt inte, min man vet självklart om det, men vänner tror väl mest att det är på grund av enorm kärlek till musik, underbara festivalminnen och att bilden är snygg.
Jag tror att det vettigaste man kan göra är att inte leta desperat efter ett motiv bara för att man vill skaffa en tatuering. Risken då är nog att man får något som man inte alls är nöjd med i slutänden. Så småningom hittar man ett motiv som känns rätt, även om det kan ta ett tag så är det ju värt den väntan.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Jag visste att jag ville ha en älva (såklart) och hade en bild i huvet på hur den skulle se ut. Jag ritade upp den bilden så gott jag kunde på ett papper och tog med till tatueraren (OBS jag är SKITDÅLIG på att rita haha). Hittade en bild på en "tjej" jag tyckte var snygg och tog med den samt ett par vingar jag tyckte va snygga. Jag sa vilka drag osv som var viktiga att skulle finnas med och vilka ändringar jag ville ha på bilderna. Sen ritade hon upp den åt mej och jag fick komma in och titta och vi gjorde 2-3 ändringar innan jag var nöjd!
Tycker det är sååå trist och sjaskigt när man rakt av SNOR en bild (om det är på någon annans tatuering el annan bild). Man vill ju ha något eget. Om det inte är ett litet hjärta/stjärna/svala som är väldigt vanliga då är det ju okej, men större/ovanligare motiv alltså skapa något unikt och eget.
egobitch_ @ instagram
Jag visste sedan 15årsålder att min första tatuering skulle bli tre diamanter i nacken till minne av tre katter vi hade samtidigt som vi hastigt var tvungna att avliva.
Jag kallade dom för 'mina tre diamanter' så det var solklart att jag skulle ha dom bakom mig, förevigt
Jag är urkass på att rita, hade en bild i huvudet om hur det skulle se ut men hittade inte den diamanten.
Så jag tog med mig tre utskrivna bilder till tatueraren och sa
' jag vill ha formen från den här diamanten, strecken från den här men inte det och det strecket, samt skuggningen från denna.'
Och sepåfan, trots min lulliga förklaring blev det exakt som jag hade föreställt mig!
Denna gjordes i december så börjar bli dags att fylla i den.
Halvkass bild dock. Dom på sidorna är lika stora, den i mitten snäppet större.
#9 Tror du har rätt =), har slutat kolla runt så mycket och bara hoppas nu att det liksom ska komma någonting . . . som jag verkligen känner att jag vill ha =) Det får ta den tid det tar helt enkelt,
#10 Måste kännas bra att vara så säker! Och jag håller med om det där att stjäla bilder, tycker inte heller det är så charmigt. Har alltid tänkt tatueringar som något personligt som betyder något för just den personen som har den. Därför jag är så kräsen och inte tar precis första bästa jag ser. Vill liksom att bilden ska betyda något för mig och inte bara ta den för att jag inte kommer på något bättre,
#11 Dem blev skitsnygga!! =) Hur gammal är du nu?
Blir galet avundsjuk på alla som är så hundra säkra på vad dem vill ha / har skaffat är rätt. Har fortfarande inte hittat något, :/ Men men . . . det kommer när det kommer och DÅ ska jag tatuera mig =)
#12, Tack!, jag är 18, 19 i höst :)
Du låter väldigt klok angående det, helt klart bättre att vänta tills man är hundra procent säker och inte bara göra en "bara för att". Man märker när just den tatueringen man vill ha, kommer till en. :)
Jag gjorde en tatuering innan jag fyllde 18, men som jag blev missnöjd över. Dock inte över själva ordet utan utförandet för han jag var hos var inte så duktig och det blev helt konstigt. Men sedan gjorde jag en cover-up på den hos en annan tatuerare(hon fick bestämma vad jag skulle ha istället) och den är jag jättenöjd med
Nu planerar jag mina nästa tatueringar, som inte kommer vara någon impulsgrejj, utan nu vill jag verkligen att dem ska bli bra första gången!!
Så fundera riktigt ordentligt på vad du vill ha och gå till någon som kan, så det inte blir som det blev för mig 
Tack! =) Jo precis, det kanske inte är så roligt hela tiden men jag väntar hellre tills jag är helr säker än att gå omkring om x antal . . . något och liksom fundera på om jag ska ta bort den elr inte.
Ska jag definitivt göra!! =) Den rosen är galet snygg förresten.
Har möjligen kommit på något nu btw :D Känns rätt, men får väl se om det blir något!! :P