När ska man INTE tatuera sig?
Har funderat länge på att tatuera mig, och kommer fortsätta fundera på det tills jag är 100% säker. Har hittat mycket info på sidan här, men undrar om det är någon tid på året som man absolut inte ska tatuera sig? =) Eller bara någon tid som man kanske ska undvika? =)
Rötmånaderna skulle jag undvika, eftersom bakterierna frodas just då. Är väl augusti och september dom är.
#1 Har du någon aning om varför? =) Elr om det är några speciella anledningar menar jag. Ökad risk för infektion elr något som exempel.
Och när du är minsta lilla förkyld! Gjorde 2 stjärnor i förrgår. den ena fick infektion, och det beror antagligen på förkylningen! Uscha säger jag!
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
#3 Oj ;o hade jag inte heller någon aning om! Hoppas på att din infektion går över fort!!
Tack! :)
#2 Ja, det är ju risken för att det ska bli bakterier i såren.
Och som #3 skriver bör man vara frisk.
#5 Okej tack ! :)
Bäst är att inte tatuera sig under sommarmånaderna alls, om du planerar att vistas i solen. Inga tatueringar mår bra av sol, men speciellt inte nygjorda.
TS; ser nu att du skriver om det finns någon tid på året då man inte SKA tatuera sig. Det finns ingen tid då man inte ska, bara inte bör.
#7 Så vinter halvåret är bäst elr säkrast om man kan säga så? #8 Okej, ja det är en viss skillnad! :) Tack!
Det går självklart att tatuera sig när som helst, men om du prompt vill vistas i solen så måste du vara skitnoga med att täcka en sommargjord tatuering. Våren tycker jag är bäst. Då är den läkt och redo att visas upp när den lättklädda säsongen kommer. :)
#10 Okej va bra :D Så det går liksom hela tiden, men enklare att ta hand om på vintern/våren? :) Ledsen om jag upprepar allt ni skriver men vill bara vara säker på att jag förstår rätt :)
Så mycket som kan gå fel med tatuering har jag sett nu, och man vill ju inte förvärra oddsen genom att tatuera sig vid mindre bra tillfällen om man säger så :)
Sommaren är inte bra att tatuera sig heller. För de är varmt och man svättas och sånt gynnar backterier och kan leda till infecktion. Sol ska man oxå undvika direckt på tatueringen i ca 3 månader, för fergerna kan blir konstiga då.
Okej ! :D Tack!
en tanke alla säger att man INTE ska tatuera sej under sommaren pga solen….MEN hur tusan gör de som bor i ett land där det är SOMMAR året om….bara en tanke

Jag har tatuerat mig under sommaren och under rötmånaden. Det har gått bra, så länge jag har varit super noga med att tvätta och lufta den.
Jag vet absolut "riskerna" med att göra det på sommaren, men är man noga och försiktig så går det.
Kanske inget du ska gör om det är din allra första tatuering
#14 håller med. min första tanke gick till miami ink…
#14 De har vad jag vet också rötmånader, och det är de jag hade unvikit. Som vi har skrivit KAN man göra det även under dessa månader, men riskerna ökar.
Går att tatuera sig när som helst på året sålänge man sköter det som man ska. Däremot så ska man undvika att göra det när man är sjuk (inkl. förkyld)
Ska försöka att tänka på allt ni har sagt =-) Tack så jättemkt för alla tips och råd osv,
Nygaddad sen 6 dagar sedan, och det där med inte verka lite på hur dan man är med. Jag vistas inte ute i solen alls på sommaren eller badar. Sen kan det ha med hur dant läkkött man har. Ha stött på folk som gaddat sig innan sommartiden, och det har blivit infektioner m.m.
jag gjorde min för 14 dgr sen INGA problem :)
Yes, inga prob här heller 
Låter som om det är väldigt individuellt det här med när man ska och inte ska tatuera sig liksom. Skönt att det inte är några problem för er! #19 #20 =)
Man kan ju tänka lite på hur man rör sig vid säsonger. Sen hur dant läkkött man har.