Men usch, vad har hänt!?
Hej!
Jo, jag piercade örat i februari. Jag piercade det på Tribe i Göteborg, alltså hos utbildade piercare med nål. Jag tog två st hål i ena örat, då jag ville ha tre st, så nu har jag det…
Jag har varit noga och tvättat det som dom sa och som det stog på informationslappen jag fick med hem och gjort det varje dag. 8 veckor efter att jag tagit dem bytta jag örhängen, då läketiden är 6-8 veckor.
Dom jag har nu är nickelfria och bra, men sen idag när jag skulle ta ut örhängena och liksom tvätta med vatten och sprayen jag fick hem (brukar annars bara spraya på, men ibland tar jag ut dem och tvättar ordentligt) så såg jag att på mittenhålet var det liksom som en blåsa precis bredvid hålet, när jag känenr försiktigt på den känns det som om det är mitt skinn, och den är röd och jätteläskig o_O
Vad kan det vara?
TACKSAM för svar!
Hm, sämst förklaring…
Men det ser helt enkelt ut som en röd-orange-genomskinlig blåsa, inte så stor, men hyfsat…
ta en bild och visa! :)
Jo, men det är jättesvårt då grejen är bakom örat och mn kamera inte vill ta kort där, dom blir bara suddiga och dåliga.
Men jag kan försöka en stund senare, men det är precis som jag säger.
Som en röd-orange-genomskinlig liten blåsa bakom örat vid hålet
låter som en blowout, kan ju faktiskt hända ett öra även om man inte töjer!
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Men hur kan det hända med tanke på hur bra jag skött det?):
Och vad ska jag göra åt det?
kroppen kan väl strejka som den vill! haha, annars skulle du aldrig bli förkyld eller sjuk om du inte ville det. kroppen svarar ju på vissa sätt.
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Kan ha varit för att du har tagit ut smycket, det kan irritera hålet en del. Men ha bara smycket i och tvätta med sprayen och låt det bara vara så läker det nog. Annars gå tillbaka till studion och fråga!
Hm ja, iofs xD
Okej, jag gör det mest för att kunna tvätta bort var och sådant och komma åt lättare med sprayen, jag gör det inte alls ofta, men kanske räcker med att jag tar ut pluppen bakom örat, blöter ner en tops och tar bort varet (iofs inte alls mycket var, men känns ändå bäst när jag tagit bort det xD) sprayar och sen sätter på en igen…
Tack för svar! : )
Jag fick sådär vid min helix. Den försvann hellt efter en tid. Mitt tips är koksaltlösning och försiktigt tvätta med en tops allternativt dränka en bommuls rondel med varm koksaltlösning och lägga den runt piercingen tills den har svalnat. det brukar dra ut den mesta skiten :)
I want to be like the patronsaint of reality.
Om piercingen varar är den inte läkt och då ska du inte byta smycke, oavsett vad det står för läkningstid på ditt papper.
Som #9 sa, tvätta med koksalt.
Har något liknande bakom mitt vänstra öra, dock läkte min och blev kvar.
Tog hålen när jag var 4 och då togman hålen hos frissan med pistol, hon sa att det inte va något att oroa sig för så jag lät det vara. Min är ca 1mm i diametern, inte så stor och bryr mig knappt. Känner den dock tydligare nu när jag har en 10 mm plugg i örat.
Men som sagt, tvätta med koksalt lösning och fråga personalen på Trbe om råd, dom ska ju hjälpa dig genom processen.
Tack för alla svar!
Jag har tvättat med koksalt och sånt nu och nu är den borta :)