Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1708 ggr
Niini
0

Nån med en rook

Ni som har en rook, hur svårläkt har den varit? Tog det länge, är den pillig?

JossiMelon
0

Min har i prencip precis läkt klart, för nån vecka sen och jag gjorde den någon gång i februari tror jag. Men piercern berättade ju att det kan ta upp till åtminstone 6 månader innan den läkt.

Den var inte så öm när den bara hänger där, men den kunde vara väldig öm vid beröring. Man får komma ihåg att prata i telefon med det andra örat i början. Och jag kunde inte sova med örat mitt på huvudkudden. Så jag la örat i springan mellan två kuddar. Den var öm ganska länge, men det kan ju dock ha berott på att jag en gång råkade på en smäll på piercingen så den började blöda och förvärrade läkningen.

Tycker inte den är speciellt pillig. Men jag har haft mina upp och nergångar med den. Men nu verkar den som sagt ha läkt och är inte öm överhuvud taget längre, och jag älskar den. Det gäller nog bara att man får ha en del tålamod och va på med lite koksaltlösning då och då om man märker att den krånglar. :)

Niini
0

Tack för svaret, hur du beskriver påminner nog lite om min helix/tragus så helt främmande är det inte :) Vet att nån sagt att det är pilligt att byta smycke, men det beror väl kanske främst på örats utformning.