Tatuering krånglar
Jag gjorde en tatuering i nacken 27:e april.
Sen dess har den kliat, varit "knölig", har varit utslag runtom etc.
Fick även någon eksemliknande ovanför den, kliar djävulskt och är torrt.
Jag har smörjt området och tatueringen då och då för att lindra detta men ingen förändring.
Nu upptäckte jag till min fasa att även tatueringen börjat flagna.
Vad gör jag nu? Har smörjt med fet salva.
Är jag allergisk mot bläcket? Har inte hänt med andra tatueringar och har gått till samma alla gånger.
Finns det någon speciell salva som är bra?
Gjordes detta i en studio? Är det någon annan färg än du har i dina andra tatueringar? Är det färg som flagnar eller bara torr hud?
Ja, i en studio. Nej det är samma färg, därför jag tyckte det var konstigt. Det är bara hud var jag kan se, har det ens något med tatueringen att göra eller är det min egen hud det är fel på tror du?
Låter ju som det har med tatueringen att göra eftersom det bara sitter där. Men man undrar ju eftersom det inte hänt med dom andra. Vad smörjer du med?
Jag smörjde med Bepanthen under läkningen, nu har jag börjat smörja med Avéne Cold Cream, en kräm jag blev sagt att köpa på apoteket när huden i mitt ansikte höll på att ramla av :P så jag får väl vänta några dagar och se om det blir någon förändring
Du borde kanske gå till tatueraren och visa och se om han sett något liknande innan. Du kanske kan få råd där.
Ja, jag hade tänkt göra det. Tack för dina svar! :)
Har du smörjt med någon salva från början, alltså innan det började krångla? I så fall, kan det vara den salvan du är allergisk mot/reagerar på? 
/Anneli
#7 i inlägg #4 skriver TS att den använt bepanthen under läkningen.
#8 Jag uppfattade inte om TS använt bepanthen från början eller ej.
/Anneli
Jag blev rekommenderad ringblomssalva på hälsokostaffären, så jag har inhandlat det nu. Någon som har erfarenhet av denna?
#10 Vet bara att den brukar lukta gott. :) Men har hört att den ska vara välgörande. Har gjort sådan själv.
oh ringblomssalva är toppen på sår eller om man är torr, har dock inga erfarenheter när de gäller tatueringar, men skulle tro den funkar super då med! använder de på nästan alla sår ja får, dock inte pieriar vågar ja inte riktigt ;)
Vad bra :D får testa ett tag och se
Blev nästan värre av ringblomssalva. Testade hydrokortison 1% på eksemen runtom tatueringen, och det hjälpte bra. Min fråga är då om det är farligt för tatueringen att smörja kortison där?
#14 är den läkt så ska det inte vara några problem. Jag brukar köra kortison på en av mina tatueringar när jag får eksem i dem (händer en gång om året ungefär).
Okej, tack så mycket :)