Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1981 ggr
[TrevorS]
0

Egna smycken - frågor!

Fick ett tips av en kompis att skära till en avocadokärna till en plug, låta den torka helt i några dygn innan man använder. Men är detta helt okey och behövs den inte lackas? Kan den vara giftig? Hittar inget om det på nätet tyvärr, har dock täljt till mig 2 stycken.

Någon som har tips?

Karmatarerskanise
0

Har ingen aning faktiskt. Låter roligt. Så om du får svar någon annanstans får du gärna berätta här, och gärna lägga in bild också :)

[TrevorS]
1

De blev rätt häftiga lite, röda i tonen när de torkat. Ska kolla runt lite, de pratade på att man kunde använda genomskinlig nagellack. Men känns lite väl tunt, får se om jag hittar något bättre.

Nevina
2

Den är giftig att äta för många djur iaf.

[TrevorS]
0

Det gick inte så bra, för den spricker på mitten när den torkat helt, så det är inget material man kan arbeta med för att göra smycken med tyvärr.

Karmatarerskanise
1

#4 Vad synd! Bra ide i alla fall :)

melinnn
1

Ja, det var verkligen synd! Coolt annars ju ;O

kattsk
1

Nagellack och vanligt lack är giftigt.

Kolla på nätet vad just Det nagellacket innehåller så märker du att det inte är så bra att använda i ett töjt öra som redan har ganska tunn hud.

//Redigerat på grund av ovårdat språk. Tänk på hur du skriver hädanefter! - Admin

Skriver det endast för att jag kan!

KastKatt
1

#7 Det var onödigt skrivet. Det är ett vanligt misstag eftersom det brukar vara det man får höra att man ska göra med smycken.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

kattsk
0

Ta det inte personlig. Kunde ute lägga fram det bättre just då. Men jo visst kan du använda det på ringar och armband. Men aldrig på ett örhänge eller en piercing. Speciellt inte i töjda öron.

KastKatt
0

#9 Jag tar det inte personligt men jag fann det aningen onödigt att hinta på att de som frågade var idioiter. De frågade ju av en anledning.

Det finns inget som gör denna sajten så oattaraktiv som tråkiga inlägg där man blir kallad namn.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

kattsk
0

Jaja, jak skal va sneel :>

KastKatt
0

Duktig :)

Greetings.

Legacy Mwari.