Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1836 ggr
Ratlings
0

Tassar

Hej!
Min mamma påminde mig om det snart är min födelsedag vilket innebär pengar till första tatuering! Jag har hittat en tatuerare som tatuerar över ärr och, vad jag sett på bilder och referenser, är grym.

Nu är frågan, jag vill ha min råttas tassar och jag vet inte hur jag ska göra. Fota dom så hon kan rita av? Då blir det bara en tass på varje bild.. Jag har försökt göra tassavtryck med fingerfärg men lyckas inte alls med det heller. Hur har ni gjort som har tassar?

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Melinda]
0

Har inte gjort just råttors tassar, men gjorde avtryck av min hunds tass som jag ska tatuera in & hade stooora problem med vattenfärger, så jag målade hans tass med rött läppstift & sen tryckte på ett papper, hahaha

Ratlings
0

#1 Haha smidigt! Tyvärr är det inte lika lätt med en ovillig råtta som ålar sig ur ens grepp Obestämd

// Lise

[Melinda]
0

Haha kan förstå det :p fast det positiva är att läpttstift sitter rätt bra så jag hann göra flera avtryck. så några blev bra & några blää typ. xD

Ratlings
0

#3 Hahaha.. Har ju inget läppstift heller Tungan ute

// Lise

missemel
0

Tatuerat in min hund Kajsas tass på armen och vi har sånna trästämplar som du kanske vet vad det är..

http://www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3010-Stamplar/301020-Trastamplar?page=2&rpp=16&sort=9

Så jag tog bara stämpeldynorna som tillhör dessa och tryckte mot tassen för det blir inte så kladdigt utav färgen. Kalkerade bara av den bästa av avtrycken mot fönstret :)

en stämpelduna kostar ca 30kr. :)

Ratlings
0

#5 Tack för tipset. Får se om det fungerar, men det verkar vara likt fingerfärg projektet jag hade. Obestämd

// Lise

Sofie-Marie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag passade på att fota min hunds tassavtryck när han hade badat i ån :) Skall försöka göra tatuering av den i framtiden.

Ratlings
0

#7 Smart! :)

// Lise

[YukiOni]
0

Kan du ta en bild av tassarna? (underifrån?)
Jobbar extra genom att sälja bilder men kan nog skissa ihop en bild av tassarna :)

Ratlings
0

#9 Tack men det behövs nog inte! Glad

// Lise