Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 4565 ggr
Emily72
0

Byta helix-piercing första gången

Hej! Igår tog jag min första riktiga piercing, nämligen helix. Allt fungerade jättesmidigt och allt ser fint ut, det är bara väldigt ömt. Jag vet att det är lång tid tills det är aktuellt för mig att byta smycke, men jag har ändå en fråga om detta. Jag tog piercingen med en stav som jag har för mig var 1,6 mm tjock (var så nervös så jag hade svårt att lyssna haha) eftersom hålet krymper sedan när det är läkt. Det jag undrar är om smyckena jag bytar till sedan ska vara lika tjocka eller tunnare som kanske 1,2mm?

Salish
0

När jag gjorde min helix fick jag en labret på 1,2 från början, och när jag bytte smycke efter 3 månader tog jag en ring på 1,2 det också. För har du en stav i på 1,6 kan ju inte hålet krympa.

Emily72
1

så jag kan inte välja mellan att fortsätta ha det på 1,6 eller ta 1,2?

Salish
0

Klart att du kan ta en mindre om du vill, men det är ju inte nödvändigt.

Henrik93
0

Om din piercing jäklas och inte läker på en tid så kan du byta ned smycket till 1,2mm eller mindre. Då krymper hålet igen lite (självklart) men under tiden så hinner piercingen liksom ventileras och får mer luft till läkningen.

Detta gjorde jag med min conch på 1,6 mm bytte nämligen ned till 1,2 efter 2 månader. Och den är väldigt fin o läkt nu!:) och nu, kanske 4-5 månader senare satte jag i en 1,6mm igen, utan att töja, det gick direkt liksom. så jag tror inte hålet drar ihop sig likadant i brosket som i bara "fläsk" om man säger så.

lycka till med din helix!:)

mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Emily72
0

tack så mycket!