Töja tungpiercingen!
Ja nu så har jag börjat töja min Tungpiercing, jag använder mig av tejp istället för att köpa en massa nya piercingar och slösa pengar på det!
Jag vet inte vad målet är men anledningen till att gör detta är för att jag ska göra en tonguesplit, alltså klyva tungan. Om man töjer piercinghålet så bildas det ärrvävnad i hålet, så när man skär till hålet så är risken minimal att det växer igen, som det gärna gör när man klyver tungan. Och det vill jag verkligen inte vara med om då en tonguesplit kostar tusentals kronor på varenda ställe jag kollat.
Hur länge ska man vänta mellan varje töjning?
Finns det någon tejp som kan orsaka allergi som jag inte bör använda?
kan man få se era töjningar i tungan? Vet inte vilken storlek jag ska nöja mig med så vore kul att få se lite olika storlekar :)
Vi hörs!
//Rebecka <3
Vet ej hur länge man ska vänta direkt. är ju olika från kropp till kropp & tungor läker lätt, så går nog att töja ganska ofta.
Använd Bondagetejp eller PTFE tejp. Det är oftast de som används till att töja, och PTFE tejp är rätt billigt dessutom.
Får jag fråga var i Sverige du bor? med tanke på att du sa att det kostade tusentals kronor överallt du kollat.
Jag bor i Småland.. eller varför undrar du det?
Jag har kollat i de större städerna som stockholm och göteborg, minns inte vart mer jag kollat men ett ställe i stockholm så kostade det 3000 kronor.
Vart kan man köpa sån tejp då? Har hört att man kan använda gängtejp?
//Rebecka <3
Ptfe tejp har jag för mig finns på typ clas ohlsson eller något sånt. Har du kollat med Ed's kroppskonst i Göteborg va han tar?
Det har jag kanske men minns inte det just nu. Kan kolla igen, vet du annars vad dom tar och om de är bra? :)
//Rebecka <3
Bra är dem, men vet inte vad dem tar för det tyvärr
Är det gängtätningstejpen på Clas Ohlsson ni menar? I så fall så kostar det 18kr
http://www.clasohlson.com/se/G%C3%A4ngt%C3%A4tningstejp/Pr308129000
If you don´t live for something, you´ll die for nothing
Kan verkligen rekomendera eds! Absolut bästa piercaren. gå däremot inte till Tribe i Göteborg, jag blev jätte otrevligt bemött där. :/
#8. håller med! Min syster piercade sig på tribe. Va lixom in genom dörren, skriva på papper och tja vi var ute ur dörren max en kvart senare. jag piercade min tunga hos ed. Blev jättebra bemött och han förklarade risker och drog igenom skötseln innan han gjorde piercingen. Bara snacket tog väl.. En halvtimma. Sen var jag så sjukt nervöst men han lyckades på något sätt prata bort det.
Även jag rekommenderar Ed's! Tycker verkligen att du borde kolla upp vad han tar, bättre piercare får man nog leta efter! :)
MVH Wilma
Ja Ed's är jättebra! Jag har till och med för mig att han pratade om toungesplitting när jag var där någon gång. Ring och fråga =)