Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3981 ggr
Swedish Dog whisper
0

tatuering

hej hur mycket kostar en tatuering som täcker halva ryggen

Itchy
0

beror ju helt på vilken tatuerare, vad för motiv,hur mkt detaljer & hur många sittningar…men många tusenlappar får man räkna med om det ska bli bra gjort

(dvs, inte en "hemmatatuerare" som fixar den vid köksbordet för en femhundring)

You can't spell Bitchy without Itchy

Denna kommentar har tagits bort.
[WickedAlly]
0

Beror även på hur stor ryggtavla du har samt om du vill ha b&g eller färg :)

Rumblebee
0

Tattoering… vilken svengelska Skrattande

Som sagt beror det på mycket. Många har ju ett timpris, som kan variera mellan cirka 1000- 2000:-.

Och… det kanske kan låta dyrt med en tatuering för 10.000:- eller mer, men det är värt det till skillnad från privata tatuerare som sitter hemma och tatuerar folk för kanske halva priset av det en seriös studio tar.
Dessa hemmapulare har bristande hygien och kan mycket väl även ha bristande kunskaper om blodsmittor och inte veta hur pass djupt dom bör köra nålen. Så inte nog med att man kan bli sjuk, man kan få en tatueringen där färgen är för djupt eller ligger för ytligt så att man får så kallade blowouts, och kala/bleka fläckar i och med att färgen inte hamnat djupt nog.

[FruStein]
0

Det beror på vad du vill ha och vilken tatuerare du väljer. Jag har ca halva ryggen tatuerad och jag vill inte ens tänka på vilka summor jag hittills lagt ut (den är inte ens helt färdig med färg), men nära 24 h timmar det tagit.

[WickedAlly]
0

Jag har inte halva ryggen, men däremot en 3/4 sleeve som jag kan tänka mig ligger precis lite i underkant ytmässigt. Har en del detaljer och den är i färg, går hos en väldigt trevlig och seriös tatuerare.

29 timmar och 24 000 hamnar kalaset på ungefär, har litegrann kvar att göra :)

theraphosa
1

Jag gissar oxå på 20-25 lax, och som alla andra sagt så beror de på hur bra/dyr tatuerarn är och hur stor din rygg är. Även hur fort tatuerarn gör de. Men räkna med 20+

Swedish Dog whisper
0

fy fan va dyrtRynkar på näsan

leemland
1

#8 Men du måste tänka på all tid tatueraren lägger ner och så. De tar ju inte bara en timme precis..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/