Navelpiercing
Tänkte ev. pierca mig i naveln nu till hösten eller vintern kanske om jag lyckas övertala mamma helt
Har lite frågor och sånt eftersom detta i såfall blir min första piercing förutom en industrial. Har ju självklart läst på om det, hur jag tar hand om den och ev. risker men vill gärna höra lite från personer som tagit hål i naveln, alltså egna erfarenheter etc.
- Hur gör jag lättast för att hålla rent den?
- Vad ska jag använda för att hålla rent den?
- Hur ofta ska jag tvätta den?
- Hur vet man att den är helt läkt?
- Hur ont tyckte du att det gjorde? (vet att det är individuellt, men kan vara kul att veta)
- Är rätt nålrädd, så hur lång tid tar hela proceduren på ett ungefär?
- Gjorde det jätteont efteråt, och i såfall hur länge? Vet ju att min industrial var öm efteråt, det är ju självklart, men den kändes inte så jättemycket efter jag tagit den.
- Något speciellt man ska tänka på?
Tacksam för svar! 
Rengöring: LÄTTAST tror jag e att ta ett shotglas med koksaltlösning och vända "uppochner på" över hela naveln. (Låter jag ens vettig? xD OBS, halv-ligg/ligg ner ;))
Hur ofta vet jag dock inte, får du fråga en riktig piercare om :)
Som sagt, gå till en studio du har förtroende för (Barbarella, Tribe, Ed's, finns en lång rad med bra stuios :))
Bada inte de närmaste 6-8 veckorna, inga tajta kläder över smycket (tröja, byxor) Försök som sagt att undvika tryck över naveln (när man sover och så vidare. Min piercare sa att man inte fick ha sex i vissa positioner XD)
#1 Okej tack för hjälpen :) Går till min tatuerare isåfall, för dom piercar också och dom gjorde min industrial och är jätteduktiga. Är inte mycket för att bada ändå så det kommer inte bli nåt problem, och inte tajta kläder heller ;) får väl undvika "tryckande" positioner då antar jag xD
#2 Haha, bra ;) bara det jag kan komma på men har säkert missat något, jag e bara sån xD Men det märker du när du pratat med någon i studion :)
Haha, precis. Lät bara så komiskt när han frågade om man hade pojkvän XD
#3 Dom i studion borde förhoppningsvis veta ;) Hahahaha kan förstå det xD
Juste ja! :o Undvik solarium och bastu de första veckorna :3 Ät nyttigt och se till att få i dig alla vitaminer och mineraler som behövs för att kroppen ska må så bra som möjligt :) T.ex. Om du dricker kommer kroppen fokusera på att bränna alkoholen istället för att läka din piercing.
#5 Det kommer inte vara något problem, solar aldrig solarium och bastar inte, tål inte hetta riktigt haha ;) Är semi-vegetarian (äter fisk och kyckling) så äter väl hyfsat nyttigt ändå haha :D och är nykterist och röker inte så såna grejer är inga problem alls :)
Nu var det över tre år sedan jag tog min… men jag tvättade min med mycket mild oparfymerad barntvål i duschen bara. Första veckan tvätta jag den även med speciella servetter som jag fick med från piercingstudion. Men koksalt ska väl annars funka bra.
Det gjorde inte så ont tyckte jag, har tagit i läpp, öron och tunga och det gjorde nog minst ont i naveln, men min är ganska ytlig också. Proceduren går ju så fort att du knappt hinner med ;)
#6 Som mig då XD
Då borde läkningen gå problemfritt :)
#7 Tack! Båda mina föräldrar är läkare så dom vet nog vad man ska använda att tvätta med iofs, så tror inte den biten blir några problem :)
Tack för alla svar!