Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 15216 ggr
Veero
0

Navelpiercing

Startar en egen tråd om navelpiercing.

Min syster, jag och min kompis tog hål i naveln i går. Alla vi 3 tog med pistol. Och alla piercingarna blev olika.

Och det här är nytt för oss, men ni är ju lite mera kunniga. Så kan ni dömma eran erfarenhet på hur det böev på oss?

Veero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min piercing..

Veero
8

Min kompis..

Liss
1

Tack så mycket Veero. Och ni andra som skrev i andra tråden får jätte gärna skriva era kommentarer igen, nu är dem nämligen borttagna från den andra tråden. Tyvärr kan man inte flytta kommentarer till andra trådar.

Men.. jag håller med dem andra i alla fall. Tycker ni ska gå till en piercare, en ordentlig sådan, och rådfråga. Jag tycker dem ser för ytliga ut. Och eftersom allas navlar är olika kan en pistol aldrig regleras efter ens kropp och bli helt rätt.

Ska slänga upp en artikel om pistolhåltagning snart.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Veero
0

Min syster..

ChristineL
0

Jag tycker också att dom ser alldeles för ytliga ut, särskillt #4, ungefär sådär satt min navelpiercing när den hade börjat utvandra och jag valde att ta bort den.

Liss
0

Ja, 4:an ser extremt ytlig ut.

[Wera]
0

Huhu Rynkar på näsan
Tror ni man får pengarna tillbaka/ta nytt hål utan kostnad p.g.a det här? Jag har mailat bilder till en riktig piercare också… fan jag blir så sur! Obestämd

ChristineL
0

Nej, det tror jag inte. Det är ni själva som har valt att gå till det stället och göra det med pistol, det kan man inte ändra på.

[ANNiZO]
0

4an är mer en surfacepiering än en navelpiercing. Man tar till och med djupare när man bara playpiercar. 

Du kan gå till affären och säga att den sitter helt fel och be om pengarna tillbaka. Men det är inte säkert att de är snälla nog att erkänna sitt misstag. Och ta om hålet där ska du verkligen inte göra. Pistol är S K I T! 

Bra att du mejlat till en piercare!

Liss
0

#9 Dock är ju en navelpiercing en surfacepiercing :)

Men dem ska ändå inte sitta för ytligt, och heller inte med för raka smycken - då migrerar dem mycket lättare.

[ANNiZO]
0

Jo, jag uttryckte mig lite klumpigt. Jag menade att den ser mer ut som en som man har i t.ex nacken. ^^ Den stora kulan i navelpiercingar ska ju nästan sitta inuti själva naveln liksom.

Precis. Undra vilket material smycket är som man får när man kör med pistol?

[Mova]
0

Tror att smyckena är i titan, har sett det på reklam om Blomdhals piercing i en tidning. Ser ut att vara deras smycke iaf. Fyran ser ut att sitta galet ytligt.

Michiis
0

#11 materialet på det här smycket är Titan

// Michis

Michiis
0

det är föresten jag som är "kompisen" ..
Jo asså ni tycker ju att min och veronicas ser och ytliga ut också. Men när jag tittar på min piercing (inte på bild) så hm fattar jag inte, för jag kan ändå inte få min ljupare.. Jag har inte tillräcklig med "skinn/fett" .
Så tänkte på om det kan se ytligare ut om man är smal?
om ni fattar va jag menar?..

laddar in en till bild på min, fast framifrån..

// Michis

Gluskap
0

Hur länge hade du haft den gav sig på språng??

Liss
0

Ja de är som sagt svårt att säga efter ett par bilder bara, de ultimata är ju helt enkelt att gå till en piercingstudio- berätta och fråga.

Lite tråkigt att få reda på de den långa, fula vägen. Om ni bara låter de vara menar jag. (och att dem är för ytliga) Då kan dem säkert vandra fint utåt och lämna fina ärr.

[Wera]
0

Hur lång tid brukar det ta tills de börjar vandra utåt? Hur märker man det? Jag ska åka igen imorgon och be dom kolla på den. Hon är ju en riktig piercare och har gått en utbildning.
Hittar/känner inte till någon som använder kanyl här i närheten.
Bor mellan Rättvik & Edsbyn.

Liss
1

Använder dem inte kanyl är hon väl ingen riktigt piercare heller :)

ChristineL
0

#15 - Inte länge alls tyvärr. Drygt ett halvår. har kommit på att min kropp inte gillar piervingar alls :P

#17 - Den behöver inte vandra ut alls, och gör den det så kan det ta flera år för en del. Tyvärr hade jag otur. Och jag anser inte att en riktig piercare använder pistol.
Sök på tatueringsstudior så kommer du säkert hitta någon som piercar på riktigt också.

[ANNiZO]
0

Deras utbildning är INTE densamma som en piercarutbildning.

Moonchild89
0

Det där såg inte så bra ut om jag ska vara ärlig =S även om ni inte har problem med piercingarna nu så kan ni få det sedan. Det är inte att rekommendera att pierca sig med pistol. Det kan bli både ytligt och skevt. Försök fixa till det ordenkligt hos någon som kan sin sak.

/Moonchild89 👻

[Wera]
0

Tråden kan låsas.
Vi har fått svar på våra frågor nu Glad

[Mova]
0

Jag vill veta vad ni fick för svar =) (nyfiken i en strut) hihi

Liss
0

Jag låser inga trådar bara sådär, diskussion kan alltid fortsätta :)

[Wera]
0

"Så kan ni dömma eran erfarenhet på hur det blev på oss"

- Vi har fått era åsikter :)

Vi tog inte med pistol. Vi tog med kanyl fast med en puscher så allt är bra, det är inte något fel på våra piercings, tycker vi. Och det är inga problem med dom heller, idag blev kollade hon på min piercing också.

Alla anvlar ser olika ut, min t.ex. är inte så djup och om hon hade tryckt i kanylen ännu djupare skulle det hända samma sak som hände henne, smycket satt och tröck och hon fick en grop i naveln och hon mådde illa hela tiden för det kom i buken. Det går inte djupare.

juliapettersson
0

När jag piercade naveln såg den ut som på bild #4 Förvånad. Kanske därför den lossnade bara efter någon månad? Gjorde hos en riktig piercare i en tatueringsbutik . Dock slutade dem pierca kort därefter, så vet inte hur bra de egentligen var….

Moonchild89
0

"Min syster, jag och min kompis tog hål i naveln i går. Alla vi 3 tog med pistol."

Det var det som jag grundade min åsikt på.

/Moonchild89 👻

[ANNiZO]
0

Och bilden på navelpistolen som hon visade i förra tråden.

[Wera]
0

#27 Ja jo vi trodde det var pistol eftersom vi inte såg kanylen men kanylen är ju inuti själva ja vad kallar man det, "puschen"

[ANNiZO]
0

Ja, och det är en sorts pistol.

Liss
0

De är en specialldesignad pistol för naveln jaa. Men även om de är en kanyl inne i "puschen" blir de fortfarande samma effekt som en pistol och räknas också som en pistol. Den skjuts ju igen precis som du själv skriver (pusch-puschas igenom)

Men men, ni har bestämmt er för att behålla dem. Och då får jag väl bara önska lycka till. Jag kan nog säga att jag verkligen tror alla kommer ha någon komplikation. Men de utvisar sig. Man ska inte pierca med pistol helt enkelt! Kroppen är inte funtad för det.

Veero
0

Det är ingen pistol. En pistol skjuter med själva peircing smycket och den är mera trubbig :P

Och vi hade med kanyl som var inbygg i "pistolen", och det var den som tryckte igenom, och man mäter ut vart den ska igenom och ut, där stoppade hon klämman sedan 2 bitar som skulle på varje sida av klämman och sedan trycker igenom.

Och vi litar på hon. Lite svårt att lita på folk genom internet som man aldrig träffat.

[ANNiZO]
2

Som Lisette har förklarat så trycker inte personen som piercar igenom kanylen själv, utan låter en apparat göra det. Därav pistol. Den skjuter iväg kanylen. Det ÄR en pistol.

Jag har frågat min chef och visat bilderna på era piercingar, och han sa att de sitter för ytligt. Tror att jag visade alla tre, kan ha visat bara Weras. Vem litar du mest på - en frisör eller en utbildad piercare med över 10 års erfarenhet på nacken?

Veero
0

#33 Hon är INGEN frisör! den dära salongen är både frisär, peircingstudio, nagelvård, hudvård m.m

Och hon har gått utbildning! Och säger själv att det inte är en pistol! Även hennes peircing sitter som Weras och hon har alltid haft sådär. Och jag litar på henne mera än vad jag gör mot folk jag inte träffat och dessutom via internet är inte alltid lätt att tro på allt.

Folk som gått dit och peircat sig har aldirg haft problem efter :P

(Vi har fått svar på våra frågor, så det är bra om ni låser tråden, jag som starta den kan vell bestämma när den ska låsas med?)

[ANNiZO]
0

Okej, du vägrar lyssna. Men kom inte och klaga sen när det börjar krångla.

Jag tänker inte försöka förklara för dig igen då det är lika framgångsrikt som att försöka förklara för en stol. (Och nej, jag säger inte att du är en stol.) 

Det är era misstag och ni får ta eventuella konsekvenser. Plus att ni med största sannolikhet slängt era pengar i sjön. Men men.

Ha det så kul med era piercingar säger jag bara.

Moonchild89
0

Det är också lätt att lita på någon IRL om någon man inte vet så mycket om… Antar att du inte vet någonting om piercings då du går (som du själv säger) till en studio som jobbar med allt från hår, naglar och hud. En sådan studio kan aldrig vara helt steril = ingen proffisionell piercare. En profisionell piercare med utbildning vet att sterilitet är A och O när man jobbar med piercingar.

/Moonchild89 👻

Liss
1

Lustigt, om hon nu har en utbildning i piercing borde hon inte ens använda sig av en pistol! Eftersom riktiga piercare inte använder sig av det- eftersom dem är imot det.
Och oavsett så är de en pistol! En piercare använder sig endast av kanyl, handskar, och tång. Inget plasttjohejsan som man skjuter igenom kanylen med.

Men de spelar ju ingen roll. Ni litar inte på folk över nätet så de är väl bara att sluta läsa helt enkelt :) Är ju inte speciellt konstigt att hon säger si och så iof, eftersom hon inte vill att hennes kunder ska vara missnöjda.

Förstår inte riktigt varför man ber folk om deras åsikter, om man ändå inte tänker lita/lyssna och inte låta folk ha dem åsikterna utan att bli irriterad.

Igen, Jag låser inte trådar bara för att en medlem vill det - när dem tycker att svar redan finns. De finns fortfarande andra medlemmar som kan vara intresserade av att läsa senare.

Men andas djupt och härta ner er.

murderdolls
2

#14 jag är också smal (171cm lång och väger 53kg) men jag kan trots det ha min navelpiercing som den skall vara pg av att det är en piercare som vet vad han sysslar med som har gjort den. Jag tror att oddsen för att de där piercingarna kommer att vandra ut i framtiden är avsevärt större än vad det hade varit om de hade varit placerade rätt.

#17 Piercing utbildning? Man måste gå lärling för att bli piercare och kunna påstå att man är "utbildad", och är man en piercare så sjunker man knappast ned till den nivån att man tar hål med en pistol efter 1års lärlingskap där man får lära sig hur man skall pierca.

Moonchild89
0

Det ska stå "Det är också lätt att lita på någon IRL om NÅGOT man inte vet så mycket om" Och det var till #34

/Moonchild89 👻

[ANNiZO]
0

Ni andra som svarat efter mig; Ni har svarat jättebra! Jag kände bara att jag skulle börja svära och bli allmänt otrevlig om jag var tvungen att vrida på saken och förklara igen.

mandariiin
0

*suck*

tänker inet skriva mer, då det inte kommer låta trevligt.

men ni som vet vad det innebär med piercing/utbildning/utrustning, jätte bra svar! synd att folk inte kan ta åt sej och lära sej utav det bara….

[ANNiZO]
0

Nej, och det är nog dessutom ingen idé. De ska uppenbarligen behålla sina piercade skinnflikar. *suck*

Förstår inte hur man kan lita mer på en som jobbar i en salong/frisör/vad fan det nu var än en piercare. 

Oh well. Som sagt, pengarna de lagt ut är antagligen kastade rakt i sjön. Men det är ju deras pengar så.. Flört

linhof
0

hmmm lite ot kanske men…

när jag tog min i naveln… så gjorde jag det på panache (ja, faktiskt!) de som utförde det gick som lärlingar, använde kanyl på "riktigt" ingen pistol där inte, men nog var de frisörer alltid Flört

De var mkt nogranna med hygien, att informera om risker mm…. det ända som vart lite "hysteri" om var att jag ville ha den på tvären… (lite mer än 10 år sedan)… han som lärde ut vägrade att ta ansvar för läkning mm… och vi skrev ett avtal om att jag gjorde det på egen risk, att jag var info om risker o ev. problem…. sen var det en elev som stack mej Glad

Och hon var jätte duktig. Min piercing sitter mkt ytligt (pga vinkel, avsaknad av fett o hud) men har aldrig vart några problem…

Men jag tror ändå att det bästa är att de sticker för hand så att säga…mindre påfrestning för kroppen o lättare att få rätt vinkel på nålen…

bara min åsikt o jag vare sej försvarar eller klagar… Huvudsaken är ändå att ni är nöjda med era hål….

sen får man kanske tänka sej lite för innan man skriver något?

Och är man inte beredd på att få andra svar än de man vill…ska man nog låta bli att starta en tråd om ev. problem o sen helt byta sida o försvara det man ifrågasatte!? då får man faktiskt räkna med lite motstånd…

Moonchild89
0

#43 Jag håller absolut med dig i det sista du skrev!

Jag skulle vilja fråga er som startade tråden. Ni skriver att ni inte litar på allt folk skriver på internet. Men detta är faktiskt bodyart i fokus om ni har missat det. Meningen med den här sajten är ju bland annat till  för att man ska kunna få hjälp och råd av andra här inne. Det var det jag (och säkert många andra här) trodde att ni ville ha.

Dvs så finns det jätte många människor som skriver här inne som vet vad de talar om. Tex sajtvärdarna. Så varför ens skriva om ni inte vill ha andras synpunkter och kommentarer om det ni har skrivit om i denna tråd? Startar man en tråd så får man vara beredd på att få en massa svar man inte räknade med från början. Men det jag vill komma till är att alla här förmodligen sa vad de tyckte om era piercings för att hjälpa er, inte för att vara taskiga. Over and out.

/Moonchild89 👻

[ANNiZO]
0

Jag har hört att panache inte har en autoclav, utan bara slänger ner tängerna i alkohol och tror att de blir sterila efter det. Hurpass mycket sanning som ligger bakom det vet jag inte, det är ju iof bara att fråga dem.

Vad bra att din piercing blev bra iallafall! :)

Håller med dig. Om de frågar något får de ju ta svaret också.

linhof
0

#45… då på den tiden…så lämnade de in sina grejjor för rengöring…iaf där jag var… sen så var allt i sterilförpackning med…sen hur de gör idag vete 17 men då… var de jätteproffsiga Skrattande

murderdolls
0

#46 Men även om de lämnar in grejerna så går det inte ihop sig om det skall vara sterilt innan varje person piercas. De använder inte nya maskiner för varje person som de piercas.

Jag gjorde mina hål i öronen när jag var tio år med en sådan maskin och då tog de maskinen från min systers öra direkt till mina efter att de satt in nytt smycke Förvånad Men som tioåring hade man ju noll koll på allt som hade med piercingar och sterilmiljö att göra. Tyst

Gluskap
0

Vadå maskin, de som linhof skriver om gjorde väl för hand med kanyl?

murderdolls
0

jag läste fel jag trodde att de använde maskin de också :S

linhof
0

#49 Skrattande ingen fara…. men sterilt vart det Glad

Michiis
0

44:
Jag visste inget av det här från början, Att dom hade frågat om våra piercingar och hade lagt in min piercing här också.. Det var först när jag kollade här inne på bodyart jag såg det.
Och jag håller med dej att "Varför frågar dom om dom inte vill ha svar?" .  menmen nu är det gjort..

Och vi försöker säga att ni kan låsa tråden eftersom vi eller ja dom gjorde ett misstag att lägga ut en tråd här. Vi vet ju nu vad ni tycker! och ni vill inte låsa tråden för att ni säger att då kan inte andra läsa, men det kan dom ju! tråden försvinner inte.
Och dessutom Tråd-skaparen får säga när som hellst att tråden ska låsas. Så är det på alla sajter här på iFokus! det ska väll inte vara annorlunda på bodyart? eller..

och om ni nu inte vill låsa utan vill forsätta det här som igenligen jag tycker har mer börjat bli "bråk". Så kommer det här väll aldrig sluta. Och folk som tittar/läser på bodyart kommer vilja lämna den här sajten för det kommer se ut som det bråkas här inne/dålig stämning och så ska det ju inte vara?
ja det är iaf vad jag tycker men om ni nu sajtvärd/medarbetare vill att tråden ska fortsätta och det ska bli mer, Ja låt det vara så då.

Jag tackar iaf alla som svarat och sagt vad ni tycker, men nu är det upp till oss vad vi vill göra :P

// Michis

linhof
0

#51 sååå hemskt bråkigt är det inte…. jag lovar! jag lämnar inte sajten pga sånt här Skrattande ibland blir det på detta viset o det är okej…så länge inte alla trådar ballar ur… vilket de inte gör…o än så har inte denna gjort det heller…

och varsegod. jag tackar för ja fick lämna min åsikt… Skrattande

och jag hoppas verkligen att din navel är som du tänkt dej o att den läker fint…. bikinisäsong nu juh Flört

Michiis
0

#52: Du har rätt!
Tack, jo jag hoppas det med ! ;D

// Michis

Liss
0

Tycker inte tråden är alls bråkig, och förstår inte varför folk skulle lämna sajten pågrund av en vettig och intressant diskussion. Dem som vart hetsiga är just dem som startat tråden.

Och nej, andra sajter tar inte bort trådar/låser trådar för att en medlem vill det. Dem låser trådar ifall dem ballar ur helt eller ifall de är något seriöst. Är absolut inte en enskild regel för bodyart, har till och med diskuteras förr på sajtvärdsidan. Dessutom kan jag även tillägga att alla ifokussajter inte har samma regler, dem svenska lagarna gäller naturligtvis överallt, men enskilda sajter har enskilda regler för vissa saker också. Eftersom sajtvärdarna äger sidorna.

Så, med det sagt - den här tråden får vara öppen eftersom folk kanske har något att delge senare eller vad som helst. Jag ser ingen som helst anledning till att låsa en tråd bara för att. Nog om det nu.

[Wera]
0

"Dem som vart hetsiga är just dem som startat tråden"

Jag tycker iaf. inte att jag varit hetsig.
Och nu har jag sagt mitt.

[Katteeen]
0

Nu ska inte jag riva upp något, och är inte alls illvillig, men i inlägg #0 skrev TS:

"Och det här är nytt för oss, men ni är ju lite mera kunniga. Så kan ni dömma eran erfarenhet på hur det böev på oss?"

Du bad om en åsikt utifrån de som är mer kunnigas erfarenheter, eftersom ni var nya på detta, borde du inte då ta åt dig vad de säger och inte börja försvara frisören? :)
Menar inget illa alls, men du fick det du bad om och för mig finns det ingen anledning till att du ska försvara den som tog era hål:
Det blev inte lika bra som det kanske skulle ha blivit hos en utbildad piercare, men ni visste ju inte att det är sämre att ta med pistol och då är det så. Ni behöver inte känna er dumma eller liknande, vet man inte bättre så finns det inget att göra åt saken :)
Nu får ni ta det härifrån, gjort är gjort, och antingen behåller ni piercingarna och tar en chansning, det kan gå bra, och det kan gå åt skogen - det återstår att se. 
Eller så tar ni ur piercingarna, låter det växa igen och tar nya hål hos en riktig piercare. Voilà, inget att bråka om, bara att välja :)

[Katteeen]
0

Och sen har jag inte märkt att sajtvärdarna låser trådar bara för att man ber om det, däremot annonser och liknande som inte längre är giltiga kan man ju säga till om, och då brukar de låsas väldigt snabbt :)

Liss
0

Precis, finns ingen anledning till att gå in i försvarsläge. Vi, åtminstone inte jag, skyller inget på er som personer. Ni visste som sagt inte hur det funka. Visserligen är ni också för unga för att ens pierca er, men just "pistol" visste ni inte var så pass dåligt. Så de är inget jag skyller på er.

Medlemar har enbart skrivit sina åsikter/kunskaper och försökt hjälpa.

#57 Precis :)

TereseE
0

Sorry tjejer men era piercingar ser inget vidare ut, precis som många duktiga redan sagt. Dessutom vet jag att i alla fall tvillingarna Wera och Verro är under 18 år, 15 år om jag inte minns fel? Alltså kan det omöjligt ha varit en seriös piercare som gjort era piercingar eftersom man måste vara 18 år för att få pierca sig.

Michiis
0

#15: Javisst måste man vara 18år för att pierca sig om man inte har föräldrarnas tillstånd villsäga.
Innan vi tog piercingen i naveln fick våra föräldrar skriva på ett papper (avtal) om detta.

// Michis

[Katteeen]
0

#59: Jag var 14 (skulle fylla 15 inom kort) och piercade mig hos en riktig piercare, dock var det mamma som bokat tiden och hon var med när jag gjorde den. :)

Michiis
0

Jag undrar en grej, vad kan en "riktig" piercare göra bättre på mig? Liksom jag kan ändå inte ta ljupare på mig..
Nu när jag tittar på min navel, så sitter piercingen nästan ljupaste som går, skulle den sitta ljupare skulle den kommit i min mage ..
Kanske piercingen skulle vart lite högre upp? Men då skulle piercingen inte räckt ju..
Jo just de, nu sitter våra piercingar ganska "luftigt" eftersom det ska läka. Den får liksom inte sitta för "ihop" liksom.

ehm. jag kanske förklarar lite dåligt  men.. Hoppas ni fattar vad jag menar , hehe :P

Jo juste, jag har en till fråga. Nu har jag haft piercingen ca 6dagar men nu typ dom 3senaste dagarna, När jag vaknat har det varit rött runt kulan där uppe och typ varat. Jag har ju tvättat bort med servetten man fick toch med koksaltlösning. Och så har det försvunnit till kvällen men sen på morgonen har det var rött och varigt runt där igen . Är det början på infektion? Eller är det för att jag typ ligger fel när jag sover? hehe jag ligger på magen .. Gjorde inte det dom första dagarna då det gjorde ont att ligga så men nu känns det inget ..

// Michis

[ANNiZO]
0

Ser det svullet ut? Du kanske har en för kort stav?

Sen att du ligger på magen kan nog vara ett av problemenFlört

[Katteeen]
0

#62: Det första kan jag inte svara på eftersom alla är olika och jag vet itne exakt hur din piercing ser ut, sen är jag låångt ifrån ett proffs. :P
Men angående din andra fråga om varet och att det blir rött, det är klart att det blir irriterat när man sticks med ett främmande föremål, skulle tro att det är därför du är röd. Det går nog över snart. Sen angående varet så skulle jag tvätta med koksaltlösning istället för det du fått av hon som gjorde hålet, koksaltlösning funkar alltid. :) Koka upp 2½ dl vatten och en fjärdedels tesked med salt utan jod (!), sen är det bara att "dränka" piercingen genom att ha lösningen i ett glas och ligga ner med den runt piercingen. Hoppas du förstod. :P
Tvätta såhär morgon och kväll ett tag, sen när du ser att det börjar läka om någon/några månader kan du trappa ner till 1 gång per dag. :)
Förhoppningsvis slutar det att vara. :)

[Katteeen]
0

Och precis som #63 säger så kan det även bero på att du har för kort stav. Kan din piercing andas? Hur många millimeter "för stor" är staven?
Min läkstav var 5 mm för lång och det funkade alldeles utmärkt.
Är det bara runt 1-2 mm utanför hålet så skulle jag byta stav till en som är längre..
Det är viktigt att kunna skjuta staven en bit åt båda hållen så att man kommer åt att tvätta där, och annars kommer inte svullnaden lägga sig heller. :)

Saga85
0

#59 Fast så behöver det ju inte vara, att en salong är oseriös bara för att de piercar minderåriga. Jag piercade mig på Tribe (då Barbarella) i Göteborg innan jag var 18. Dock så hade jag min mor med mig. På Panache gjorde jag naveln när jag var 14 år. Inte världens bästa val, men även där pratade de med min mor innan.

#62 På bilden (nr 2 om jag inte missförstått?) ser det ut som om du har för kort stav/för brett mellanrum. När man har en ny piercing bör man väl ha lite extra lång pga svullnad. Det kan ju vara en anledning till att det blir irriterat/infekterat. En riktig/bra piercare hade antagligen gett smycket lite mer andrum.

[ANNiZO]
0

# 65
Haha jag tyckte att du skrev att din läkstav var 5 mm lång! Jag såg hut så här ---> O______O

Michiis
0

#63: Det är inte precis svullet utan mer rött runt kulan. :)
#64: Okej, Ja men då skippar servetten (tkr också det har svidit lite när man använder servetten) . Hehe  sticker ner och gör koksaltlösning nu då ;P . Tack för hjälpen :)

// Michis

[ANNiZO]
0

På Barbarella får man pierca sig om man fyllt 15 år och har med sig målsman, var det så då också? :) Örsnibbarna är det förstås ingen "riktig" åldersgräns på, men målsman måste vara med.

Saga85
0

#69 Ingen aning faktiskt. Iof var jag 16-17 år då, så de hade väl ingen anledning att informera mig om det ;)

Michiis
0

#66: Okej, har nu tryckt så att staven blivit lite längre (det här en stav som man kan minska samt få större) Så nu hoppas jag att den kan andas :P
:)

// Michis

[ANNiZO]
0

Det var mig en underlig stav. O.o

[Katteeen]
0

Michiis: Varsågod, det blir nog bra det där ska du se, vi får hoppas att den inte börjar migrera bara :) Du får gärna lägga in en bild så får vi se hur det ser ut nu några dagar efter :)
Annars tycker jag att din piercing såg bäst ut, bara lite längre stav som behövs om man ska kolla på bilden här uppe :)

[Katteeen]
0

Förresten, är det raka stavar eller bananabells?
Det sistnämnda hjälper till vid läkning :)

Michiis
0

#72: Vet inte om den här räknar som rak eller bananabells så kan lägger in en bild på smycket :)

// Michis

[ANNiZO]
0

Det är en bananabell, men vad menar du med att det går att göra längre och kortare?

Michiis
0

#76: Haha jo, det är så om trycker på smycket (blomman) så den åker in , kan man dra ut den lite (förlänga staven) eller trycker in den lite (förminskar staven) , men det är bara ytterst lite.
hehe fattar ni va jag menar? ;P

// Michis

[ANNiZO]
0

Går det att skruva av blomman? Om det gör det; Är den ordentligt fastskruvad?

Jag har aldrig hört om något sådant smycke, låter ytterst underligt måste jag säga! Om det är så att det faktiskt ska vara så låter det rätt snitsigt!

Liss
0

Du har redan fått bra tips, men måste bara få påpeka mer direkt! Servetten du fått, låt bli den helt! Har hört om deras servetter man får, och dem innehåller alkohol vilket torkar ut och irriterar piercingen, så jag förstår verkligen att de svidit när du tvättat med den! :) Så håll dig till koksaltlösning så blir de genast mycket bättre.

Och som sagt så behöver de utrymme för att läka. De kan inte sitta tätt imot skinnet och trycka hela tiden :)

Michiis
0

#78: Ja det går att skruva av blomman. Så man kan byta till andra färger (dock har jag bara den här färgen så det blir ingen bytning här) , och det är för att man ska kunna byta smycket utan att behöva ta bort stången. :) Joda den sitter bra!

#79: Men usch då :o Ja då ska jag verkligen sluta med dom servetterna ! Tack att du sa det (:

// Michis

[Wera]
1

Jag skrattar lite åt den här tråden :) Nu är det över tre år sedan vi tog dessa piercings. De sitter fortfarande där de satt när de var nytagna. Aldrig haft något problem med dom. Så ja min är ytlig (#4) men ni överdriver väldigt mkt här inne på bodyart. "Kom inte och klaga när det krånglar". Det krånglade aldrig. "De är alldeles för ytliga, de kommer att vandra ur". Har inte vandrat en millimeter. Ni gjorde oss oroliga helt i onödan faktiskt. Och ja visst risken FINNS men den är liten. På er lät det som att det var med största sannorlikhet att det skulle gå åt skogen för oss bara för att vi använde pistol. Men icke.

Liss
2

Reaktionerna i tråden är väl mer eller mindre att folk har brytt sig och försökt ge er åsikter om vad de just tyckte om bilderna. Och sannolikheten är stor att det går åt skogen med pistol.

Men det är ju bara att gratulera att det funkade.

Karmatarerskanise
2

#81 Folk är här för att hjälpa.Kul att det blev bra för er, verkligen. MEN!

Vad du än skriver så är det kanyl som är grejen.  Utbildade piercare som vet vad dom gör är det man ska satsa på om man vill ha något snyggt och ha de bästa förutsättningarna.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.