Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 14052 ggr
Exxozzie
6

Operera töjning

Hej!

Jag vet inte om inlägget hamnade i rätt kategori, så ni får flytta det annars.

Jag har haft töjningar i båda öronsnibbarna men tagit ut dem. Den ena som varit 10mm har dragit ihop sig ganska bra. Jag har ett litet hål kvar där.

Det andra har varit 16mm och har också dragit ihop sig men det är fortfarande ett synligt hål där.

Vad jag förstår måste jag operera ihop det största hålet men var gör jag det?

Kan jag ha mindre hål i öronsnibbarna, vanlig piercing, efter en operation?

Tacksam för svar.

[Melinda]
0

Vissa större piercingstudios syr ihop det, t.ex anatomorph i Malmö. Tror dem gör på Ed's kroppskonst i Gbg också.. Calm i sthlm. T.ex. Annars får du göra det hos nån plastikkirurg (vad jag vet) och det kostar nog några tusen. Jag ska själv sy ihop mina hos Anatomorph i malmö

OttoIsTheShit
0

när jag skulle sy ihop (inte efter töjning i och för sig) så gjorde jag det på ett sjukhus , kostade 100 spänn. ;P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

[Melinda]
0

K :p bruakr va annorlunda regler när det gäller töjningar dock eftersom man själv valt att töja & så

Karmatarerskanise
0

Det får bli hoss plastkirurg eller hos någon piercare som skrivet. Sjukhus gör det inte om det är från töjningar man gjort frivilligt. Kanske i enstala fall, men då får man nog betala därefter också.

Pelle Långlös
0

Fick mejl från en piercare och dom hade en drive där de syr ihop töjningar. East street tattoo heter dom. Det var en gästpiercare som skulle komma dit och göra detta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Exxozzie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för era svar. Jag bor i Östergötland så det är att föredra om ni vet någon piercing/plastik som är bra här med.

Men om man nu gör det hos en piercare - syr de bara eller skär de också? Får man samma resultat som man skulle få om man gick till en kirurg?

Jag vill ju bli så återställd som möjlgt.

Karmatarerskanise
0

De måste skära upp först för att det ska kunna läka ihop.
Vet inte hur skillnaden är mellan utbildade kirurger och utbildade piercare. Men rent logiskt hade jag nog litat med på en kirurg.

[Melinda]
0

Skär & syr gör både och :) Har inte sett reultat från kirurg, men de piercare jag sett som gjort det har gjort kanon jobb. Är syns ju (självklart. Gör det ju oavsett), men annars kan man inte se att där varit töjningar

Exxozzie
0

Okej vad bra. :)

Går det att göra ett nytt hål när snibben läkt ordentligt?

[Melinda]
1

Jadå, det går att göra nya hål ^^ Vet en som sytt ihop töjningar totalt 3 gånger för han fått för sig att göra nya hål & töja igen hela tiden :p

ixtab
0

Man kan gå till vård centralen och be om en remiss till Kirurgen. Man får lov att ångra sådana saker som vi gör med våra kroppar.
Jag har sytt igen ett hål och tagit bort en tattuering, och det var inga problem. Man får ju tala om att man ångrar sig.
Jag har ändå massa tattoos som dom kunnat reta sig på att jag ville ha kvar.

Kanske säger dom nej om du kommer tillbaka och har töjt en gång till, men det är väl knappast troligt.

Live long and prosper

Maliceangel
0

Ixtab: fick du bort tatueringen helt?

Exxozzie
0

#11 Jaha. Jag får ringa och prata med dem då. Tack för tipset. :)

ixtab
0

klart att det blev ett ärr, men det ser bättre ut än innan och dessutom har jag tattuerat ärret så nu finns det inget kvar om man inte känner på det. Det blev jätte bra i slutenden…

Live long and prosper