Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1595 ggr
juliahhl
0

Tatuering på foten

Ska tatuera en vildkaprifol ovanpå foten, någorlunda stor, i färg. Hörde med en tatuerare som ska "gästa" en studio i min stad, och han sa att det är lite pilligt, och skulle gå på 3000-3500 kr. Är det rimligt? Lät dyrt tycker jag.

DinJejja
0

Det lät rimligt. Jag har en tatuering på foten under fotknölen och frammåt, en bild och ett ord. 1400kr kostade den. Och då är den inte speciellt detaljrik. Tog 25 min att göra. :)

[WickedAlly]
0

Det tycker jag låter dyrt, jag har på båda fötterna i färg med ganska mycket detaljer och som täcker nästan hela ovansidorna.

Betalade 2000 st, tog runt en timme och en kvart per fot. (Gjorde dem inte samtidigt)

Velinga1984
0

Tyckte det låter dyrt, har tatuerat en fotlänk med smycke och den kostade 1500:- .

juliahhl
0

Tack för svar!

Han sa att det troligen skulle ta mellan 2,5 och 3,5 timmar. Jag ska kolla runt lite, och se vad andra studior säger.. Skulle gärna vilja att det iaf gick ner till 2500 :P

[WickedAlly]
1

#4 Det låter som väldigt lång tid i mina öron, såvida han inte är nybörjare då :)

Tycker att det låter som en bra idé att höra runt lite.

juliahhl
0

#5 Nej, sett massa tatueringar han gjort, skitsnygga :) Han ska gästtatuera på en studio i min stad, då måste han vara ganska bra :P

Karmatarerskanise
0

Är det en känd tatuerare stiger priset. Svårt att säga om det är rimligt eller inte eftersom jag inte vet hur stor den ska bli och hur detaljrik den kommer bli.

[WickedAlly]
1

Förresten så blir ju inte priset orimligt alls om det tar såpass lång tid, slår man ut det på de högre siffrorna så blir det ju bara 1000 kronor i timmen och det är ju snarare billigt :)

Karmatarerskanise
0

#5 Är väl ganska svårt att säga att det låter som lång tid då man inte sett tatueringen?

[WickedAlly]
0

#9 Jopp, därför jag skrev "i mina öron" Skrattande

Kan ju bara utgå från mina egna erfarenheter, och jag har ganska stora, detaljerade gaddar på fötterna. Men å andra sidan kanske det är helt rimligt för just den tatueringen :)

Karmatarerskanise
0

Ja precis, för den tatueringen och den tatueraren :)

[WickedAlly]
0

Ja :)

juliahhl
0

#7 Svårt att säga, jag tänkte att han kanske får rita upp den, då jag själv knappt kan göra streckgubbar :P Så exakt hur stor och hur detaljrik den kommer bli vet jag ej. Det visar sig :)