Piercat tungan andra gången
Piercade tungan för andra gången för 8 dagar sedan. Piercaren sa att läkningen skulle gå mycket fortare den här gången och att tungan inte svullnade upp som vid första gången, så om jag ville kunde jag byta till en mindre stav redan dagen efter. Det stämde bra så det gjorde jag. Men sedan har det inte hänt så mycket. Tungan ser likadan ut som för en vecka sen, borde inte den sista svullnaden lägga sig också så att jag kan byta till den minsta staven? Ni som piercat tungan flera gånger, hur lång har eran läkningsperiod varit? Mycket möjligt att jag bara är onödigt otålig. Upplever att det kommer lite var/sårvätska vilket jag inte minns att det gjorde alls sist. Vad gör jag åt det? Någon som har lite erfarenhet och tips att dela med sig av?
Alltså jag har hört att svullnaden blir mer andra gången och det vart den för mig. Bara att vänta för man tycker att det e segt att vänta men med min svullnad försvann helt efter två veckor, jag gurglade i koksaltlösning till och från och det hjälpte med faktiskt. Kommer det var/vätska så e det bästa med koksaltlösning.
Min svullnade inte alls andra gången, men jag skulle aldrig få för mig att peta i nytaget piercinghål genom att byta stav. Underligt att du fick rådet att göra det redan dagen efter!! Det kan vara det som gör att det nu läker under en längre tid.
Galet att det kan vara så olika :) Jo jag sköljer med koksaltlösning o det har slutat vara/komma sårvätksa/lr vad det nu var för något.
Alltså, jo egentligen så är det väl inte bra att göra det. Men jag har inte tänkt på det. Jag tänkte bara eftersom hon sa så att det är ju logisk i och med att läkestaven är ju skitlång o svullnar inte tungan så gör den ju bara skada på tänder o tandkött så då är det ju bättre att byta…
Hur lång tid efter bytte ni till kortaste staven?
Jag bytte inte fören efter lika lång tid som första gången. Förstår inte varför det skulle läka snabbare för att man gjort det en gång tidigare. Sår är ju sår och läker lika fort oavsett om du haft sår innan.
sant. tack
Koksalt e kanon verkligen! Alltså jag bytte läkestaven efter 2 veckor för trodde svullnaden gått ner helt.. och när jag bytte efter 2 veckor till en kortare så då gick den sista lilla svullnaden ner med och sedan en vecka efter tog jag den kortaste staven :)