Funkar detta att tatuera?
Jag har aldrig tatuerat mig förut, men är sugen på att tatuera in skivomslaget till Alice Coopers "Welcome to my nightmare" på överarmen. Jag har ganska smala armar och bilden är ju rätt detaljerad, så jag undrar lite om det ens är värt att försöka? Eller kommer det bara se knäppt ut?
Det är alltså bara triangeln och Alice som ska vara med. Inte all krypen.
Behöver nån mer erfaren att rådfråga!
Bäst är att fråga en tatuerare, men omöjligt ska det nog inte vara.
Jo, min plan är att ta med bilden till en tatuerare för att låta dem ge sin åsikt, men jag tänkte att det inte skadar att fråga någon som har tatueringar först. Har liksom noll koll på hur pilliga motiv de kan få till.

Jag skulle säga att det absolut går, skickliga tatuerare kan göra väldigt detaljerade porträtt. Däremot måste man vara medveten om att mycket detaljer på en liten yta, som ansiktet speciellt, ofta blir röriga och otydliga efter t ex 10 år. Så det är nog mer en fråga om det än vad en tatuerare kan tekniskt. En mindre detaljerad variant går ju att göra.
:)
Svårt att svara då man inte vet hur liten din arm är, och hur tatueraren kommer välja att göra bilden. Ibland ändrar dom om lite så att det ska passa bättre.
Motivet får inte vara bredare än 8-10 cm på min lilla arm för då ser det väldigt konstigt ut.
Om ansiktet skulle bli otydligt senare, kan man isf bättra på det då eller kan det bli ännu rörigare då?
Oj, det kan jag inte svara på. Men det är möjligt att det bli för smått för att få med ansiktsdetaljerna.
Misstänker att det bara skulle se ännu rörigare ut.
Det är som med alla dessa pyttesmå texttatueringar, 90% av dem kommer vara oläsliga om 10 år och det går inte heller att rätta till.
Ja, det är nog alternativen :)
Okej! Tack för svaren! Då vet jag lite vad jag kan förvänta mig av slutresultatet! 
Skitsnyggt motiv, bör absolut göras stort! Glöm inte bild sen när det är klart 
Jag har inte varit på nån studio och beställt tid än, så det lär nog dröja. Sen har jag tänkt boka på nån av de bästa så då blir väl väntetiden rått lång också…